Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Märklin dubbelset 5917+5929

Gestart door Sicco, 06 november 2011, 10:28:46 AM

theedooz

M
#45
citaat:
Geplaatst door ems
De 5929 ziet er nu (op de "goedkope" frontseinen na) wel ok uit.



De uiteinden van de schuine gele banen naast de cabineramen zijn ook niet conform werkelijkheid (lopen aan onderkant schuin). De frontseinen zijn makkelijk aan te passen, en als je dichte wielen wilt, ruil je met iemand die een Trix 201.001 heeft.
 

ems

M
#46
Met "wel ok" bedoel ik "voor mij acceptabel", niet dat ie 100% goed is (al zie ik niet precies wat jij bedoelt)
Groet, Edwin

Jurgen

M
#47
citaat:
Geplaatst door Sicco

...
- vergelijk de trapeziumvormige gele lijn van de 5929 van deur tot front (dat was de enige opmerking m.b.t. de schildering van deze loc)
- de 5917 heeft NOOIT de proto gele schildering gehad (waarom zou ik het anders zeggen! Hoe kan ik bewijzen dat ik er wel iets meer dan een beetje verstand van heb zonder arrogant over te komen?)
...



Op die gele lijn bij de 5929 had ik nog niet gelet.
Dat van de 5917 had je voordien meteen kunnen zeggen, daar was niets arrogant aan geweest. Je hebt enkel gezegd dat het anders moest dan bij de 5933, maar niet waarom. Nu weet ik het dus.


Verder maak ik er ook geen problemen over, maar ongeacht wat hier neergeschreven werd, M?rklin zal nooit die gele lijn van de 5929 gaan herwerken. Je zal het model dus moeten nemen zoals het is of gewoon laten liggen, aan jou de keuze.

Bedankt voor de uitleg in ieder geval.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

M
#48
Nee de 5929 niet, maar die hoeft wat mij betreft ook niet perse anders (hoewel voor de prijs....). Nu ze de 5917 moeten herspuiten vanwege de lakschade kan die nog gewijzigd worden, en dat is juist de loc waar de ?cht storende schilderfout in zit waardoor ik (en veel anderen) de loc niet willen. Kom op M?rklin! [:)]

Jurgen

M
#49
citaat:
Geplaatst door Sicco

Nee de 5929 niet, maar die hoeft wat mij betreft ook niet perse anders (hoewel voor de prijs....). Nu ze de 5917 moeten herspuiten vanwege de lakschade kan die nog gewijzigd worden, en dat is juist de loc waar de ?cht storende schilderfout in zit waardoor ik (en veel anderen) de loc niet willen. Kom op M?rklin! [:)]




Tja, ze kunnen de prijs eventueel ook een beetje laten zakken. [:D]

En eerlijk gezegd, enkel de kenners weten dat de schildering fout is. De liefhebbers van modeltreintjes die gaan zich gewoon de loc herinneren en in grote lijnen herkennen ze de schildering van die loc. Of dat lijntje nu te dik of te dun is gaan ze niet meer weten (net als ikzelf) en ze gaan de locs dus gewoon kopen net omdat ze niet beter weten.


De kenners kunnen dan misschien wel op hun achterste poten gaan staan, en terecht, maar ik denk dat zij slechts een kleine minderheid zijn ten opzichte van de niet-kenners die gewoon een modeltreintje kopen. Ik denk dat M?rklin dit ook weet en dat ze daarom gewoon hun zin doen.

Van mij mag je hopen dat M?rklin de schildering alsnog aanpast, maar ik denk dat dit ijdele hoop zal zijn en dat je gewoon hetzelfde terug zal krijgen, maar dan gewoon zonder lakschade. Het is aan M?rklin om ons te verrassen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

M
#50
Blijft het feit dat ze het net zo goed goed hadden kunnen en moeten doen. Bovendien is dit verschil wel iets breder bekend dan alleen bij wat kenners....

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Je hebt enkel gezegd dat het anders moest dan bij de 5933, maar niet waarom. Nu weet ik het dus.



Lees trouwens nog maar eens terug Jurgen, al in het begin zeg ik hoe het had gemoeten

Jurgen

M
#51
citaat:
Geplaatst door Sicco

Blijft het feit dat ze het net zo goed goed hadden kunnen en moeten doen. Bovendien is dit verschil wel iets breder bekend dan alleen bij wat kenners....

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Je hebt enkel gezegd dat het anders moest dan bij de 5933, maar niet waarom. Nu weet ik het dus.



Lees trouwens nog maar eens terug Jurgen, al in het begin zeg ik hoe het had gemoeten




Je hebt gelijk. Ik moet erover gelezen hebben. Ik had nochtans pas een week verlof gehad, dus ik moet wakker geweest zijn. [:D]


Wat de bekendheid van de schildering betreft, ik heb in ieder geval alleen onthouden dat het overwegend geel met een groene streep was. Hoe dik die streep moest zijn wist ik niet meer tot ik een foto ging opzoeken. Maar dat zal misschien afhankelijk zijn van persoon tot persoon. Sommigen hebben nu eenmaal meer oog voor detail dan anderen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nohab

M
#52
op mijn fotos genomen in Nuremberg, kunt u vaststellen dat de Trix Proto ( toch nooit in reeks geproduceerd ) en dan de M?rklin protos waren juist

Sicco

M
#53
Dan begin je je toch (weer) af te vragen welk licht het fout heeft gewijzigd.... zeker omdat het kenmerk van de juiste schildering, dat de groene band geknikt is aan de onderzijde, w?l goed is overgenomen en dus behoorlijk hebben moeten prutsen en klooien om het ?berhaupt te kunnen verkloten!! Eigenlijk was het moeilijker om het fout te doen dan om het goed te doen.

theedooz

M
#54
Wat denk je van een communicatie foutje tussen de opdrachtgevers in het Westen en de uitvoerders in het verre Oosten: "de groene band moet lopen tot onderaan de zijroosters" (en iemand heeft dat opgevat als tot onderaan het ene wat grotere rooster). Dat verklaart ook waarom de lantaarnijzers bij de 5917 geel zijn (en niet groen zoals bij de 5933). Het betreft dus geen simpele nummeraanpassing van de 5933 uitvoering.
 

ronny-vdv

M
#55
Ik hoop dat VBV of B-Models eens het initiatief nemen om ook de reeks 59 op te markt te brengen.
Ik wil de versies van Marklin/Trix wel, maar de prijs[V] !

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Ludwig

M
#56
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ik hoop dat VBV of B-Models eens het initiatief nemen om ook de reeks 59 op te markt te brengen.
Ik wil de versies van Marklin/Trix wel, maar de prijs[V] !

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]



Denk niet dat die dan goedkoper zal zijn.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dgrr57

M
#57
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ik hoop dat VBV of B-Models eens het initiatief nemen om ook de reeks 59 op te markt te brengen.
Ik wil de versies van Marklin/Trix wel, maar de prijs[V] !

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]

Metaal is duur [;)]

Sicco

M
#58
De prijzen van VBV/B Models zijn toch al enige tijd stabiel en een stuk lager dan 275 euro per loc [:D]

Jurgen

M
#59
Maar in deze locs zit een sounddecoder (ja, zo heet het toch) en als je dat bij B-Models ook wil (ok, meer en betere functies) dan zit je ook meteen rond de ? 300,00. Op zich is die ? 275,00 per loc dus wel een faire prijs (of ze zijn gewoon allemaal pokkeduur, 't is maar hoe je het bekijkt).

En ja, ook bij B-Models werd de reeks 55 teruggeroepen omdat er een braam verwijderd moest worden waardoor de loc scheef leek te staan.

Je ziet, er is altijd wel iets aan te merken.
Waarmee ik nu niet wil zeggen dat we de fouten van M?rklin door de vingers moeten zien h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.