Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Belgische modellen

Gestart door rgp, 28 november 2004, 17:10:01 PM

erik de noorman

Hallo iedereen en roland,

Sommige mensen die lezen, summeren,analizeren,redeneren en reageren.

Resultaat:
1,Een model van de jaren 60 vergelijken met een nu nieuw uitgebracht model moet zeker kunnen. Rekening houdend met de mogelijkheden en   fabrikatiekostprijs in de jaren 60 en nu 40 jaar later. Alle pro's en contra's afgewogen. En dan kan je pas vergelijken.
Is er al een foutje rechtvaardigd dat dan alle kritiek?

2, Niemand heeft beweerd plak er een B en het is OK! Trouwens de B betekent voor mij: naar Belgischmodel(prijs/kwaliteits verhouding in orde).
3, Mag ik er u verder op wijzen dat men bij Marklin plots heeft beseft
(ook uit noodzaak)dat er in Belgie en grote markt is voor modellen
naar Belgisch voorbeeld. Daar de 3 rail rijders lang op hun honger hebben moeten blijven zitten is er ook een grote inhaalbeweging.
Resultaat voor marklin was of is export Belgie land nr. 2 en brengen zij nu nieuwe B Modellen.
We gaan een kat een kat noemen. De modellen die marklin en alle andere fabrikanten naar Belgisch
voorbeeld uitbrengen zijn dan ook prachtig en met rijeigenschappen om U tegen te zeggen. OK, de prijs is er ook naar, maar om een model af te keuren om dat er eventueel een detail niet 100% klopt?

4,Ik ben er van overtuigd dat de modelbouwcommissie
zeer veel werk heeft verricht en nog doet dat ons allen tengoede komt
en waar ik zeer dankbaar voor ben. Maar ik vrees dat fabrikanten niets
nieuw meer gaan durven uitbrengen als ze alle kritieken lezen of horen die sommige mensen de modelbouwwereld insturen.

5, Belgische treinen die al eens grensoverschrijdend (vb: type 51)zijn daar kun je geen universeel model van maken zoals een nohab.
Je kan ze al eens een ander nummer of kleurstelling geven maar daardoor rijden ze nog altijd niet in Denemarken.
Erik

rgp

Dag,

als de "kritiek" te "kwetsend" zou zijn inzake Belgische modellen, wat dan gezegd van wat de Duitse modelpers schrijft ?

En sorry maar Denemarken als referentie nemen, laten we toch een beetje ernstig blijven.

Roland


tonycabus

En naar de Duitse modelpers wordt geluisterd..!
Misschien heeft "modelspoormagazine" - om er maar ??n te noemen - minder notorieteit dan bvb een "Miba" gewoon omdat we uit een kleiner afzetgebied komen. Maar als zo'n blad ?n zijn lezers op hun achterpoten blijven staan dan zal er vroeg of laat toch naar geluisterd worden.(Liever vroeg dan laat!)
Gelukkig voor de "tweerailers" zijn er enkele dynamische importeurs die oog voor zaken hebben, op de juiste manier: Een tevreden klant komt terug en brengt er andere aan!
Toch zonde voor de M?rklinisten dat M. Belgie zo gekortwiekt werd[:(]

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)