Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ceci n'est pas un tram

Gestart door conducteur, 31 oktober 2011, 13:12:08 PM

conducteur

:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0 (hier zijn gewoon geen woorden voor, ik ben toch wel een beetje geschokt (of hoe zeg je dat ook alweer als je het helemaal niet eens bent met de onwaarheden en flauwekul uit de gazet:0))
Lees vooral de grote onzin die er instaat. Dat je die dingen niet hoort afkomen, dat is geen waar. De tramsporen zijn op 800m (dichstbijzijnde plaats waar de tram passeert) van mijn deur, en het gebeurd, dat als de wind een beetje meezit je ze tot hier kunt horen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/1341707/2011/10/31/Ceci-n-est-pas-un-tram.dhtml

Ik zou graag Douglas De Coninck een dag aan het station zetten op een stoel, met zijn gezicht naar de tram en hem de 'toeristen' aanwijzen die de tramsporen oversteken zonder te kijken. Als zo'n ding van enkele tonnen afkomt aan een redelijke snelheid hebben die inderdaad een lange remweg... Onnodig om te zeggen dat ze dan moeilijk kunnen stoppen.  :0:0:0 Als je aan 50 km/uur met je auto aan het rijden bent, en er steekt iemand over zonder te kijken, dan moet je toch ook remmen om 'de domme' niet omver te rijden. Terwijl 'de domme (toerist)' in fout is door niet te kijken?

De moderne hermelijnen, die zijn stil en gevaarlijk. Je hoort die niet , als ze optrekken hoor je dat niet. (bij de BN's heb je dat typische gezoem). Laatst met een hermelijn het traject van school naar huis afgelegd, en het scheelde niet veel, of ik was mijn evenwicht kwijt. Ik moest rechtstaan, en had niet door dat de tram al aan het rijden was, door de stilte. En die dingen trekken echt hard op.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum