Hoe nu verder met weatheren

Gestart door Baureihe 103, 29 oktober 2011, 21:15:44 PM

Metpetergaathetbeter

Of een wagon nu Duits, Nederlands of Belgisch is, maakt niet veel uit als ie maar vuil is, zou ik zeggen ! Dat is het belangrijkste !

Groeten Peter[;)]

argilla

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

Wat heb ik (bijna) een spijt dat ik een mededeling plaatste,
Het is zeker niet zo dat de verkoop afhangt van mij, alleen de gedacht is al lachwekend genoeg om hier verder niet op in te gaan.
Dat ik de woorden hier beter moet wegen is wel weer gebleken, maar wat wel waar is dat er in mail wisseling is gevraagd om liefst niet eerder gepubliceerde foto's aan te leveren. Vandaar mijn reactie in het berichtje hier boven. Als mijn gedachte dan fout is sorry van mijn kant.

Ik ben geen profesional met weatheren ik leer nog steeds en in het maken van foto's daarnaast heb ik een drukke baan en gezin waardoor mijn tijd beperkt is om een verhaal te schrijven, te weatheren, (want daar gaat het mij om)en dan ook nog eens de tijd te vinden om het om te zetten t.b.v. de fora. Zo hier en daar wordt nog wel eens gevraagd om materiaal te verouderen wat ik dan bijna voor niets doe, en regelmatig komen er vragen om een workshop te geven. Dat mag ik ook graag doen vraag hier niets maar dan ook helemaal niets voor maar het kost wel een berg tijd. Wat ik daar voor terug krijg is gezelligheid met mensen die de zelfde hobby hebben wat dan wel weer onbetaalbaar is.
De volgende workshop is in Gent de 20e november ik zier er alweer naar uit.

Met name mijn Nederlandse kennisen en (vage vrienden[;)] ) vonden het echt jammer dat ik op het forum niets meer plaatste.
Het is dus een kwestie van kiezen, en die keuze heb ik gemaakt ik hoop dat daar wel begrip voor kan zijn.
Ik heb ook al aangegeven dat ik nog wel een artikel aan zal leveren
waarna de keuze aan het MSM is of ze het willen plaatsen.

Ik zie het ook aan mijn draadjes op het forum gaat het over Duits en of Nederlands materiaal dan komt er bijkans geen reactie.
Wilde ik dus iets schriven voor het blad dan moest het in mijn ogen wel heel algemeen zijn en of gaan over Belgisch materiaal
en ik heb al zo weinig tijd.

Ik koop verder het blad omdat het in ogen het enige blad is waar er echt aandacht wordt geschonken aan modelspoor onze mooie hobby.
Dat er veel geschreven wordt over Belgisch materiaal mag duidelijk zijn omdat het blad nu eenmaal een Belgisch blad is.
Persoonlijk zou ik ook wel wat meer willen zien naar Duits of Nederlands voorbeeld, zoals het blad nu is neem ik het voor lief.

Ik hoop dat dit voldoende uitleg is

Goetjes Bert[|)]





En, wat is nu eigenlijk het "probleem" ???[xx(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla


En, wat is nu eigenlijk het "probleem" ???[xx(]

Het probleem is... dat er geen probleem is. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla


En, wat is nu eigenlijk het "probleem" ???[xx(]

Het probleem is... dat er geen probleem is. [:D]



Jawel, we hebben nog geen leerstof !

Ondertss fijne penselen gekocht en ben nu eigenlijk aan het wachten wanneer meester Bert(en achter mijn bestelde verven !) er begint in te vliegen ! In tegenstelling met school onderwijzen ze hier binnenkort op het forum geen orde en netheid maar het vak vervuilen(hoe je van iets net iets heel vuil kunt en moet maken) en weatheren !

Groeten Peter[;)]

Michael

Mannen als Bert in jullie buurt komt om een workshop te geven kan ik jullie dat van harte aanbevelen, wij hebben het genoegen gehad begin dit jaar en ik denk daar nog steeds aan terug met heel veel plezier. Een hoop geleerd en nu de opgedane kennis verder aan het oefenen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla


En, wat is nu eigenlijk het "probleem" ???[xx(]

Het probleem is... dat er geen probleem is. [:D]



Het zal wel een taalgrens / barri?re  zijn maar ik ben het spoor bijster[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Kees-Jan

Stoppen met L@#$llen Bert.

Het volk wil vieze plaatjes [}:)]

Kees-Jan

doomslu

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Stoppen met L@#$llen Bert.

Het volk wil vieze plaatjes [}:)]

Kees-Jan

[:D][:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Mannen als Bert in jullie buurt komt om een workshop te geven kan ik jullie dat van harte aanbevelen, wij hebben het genoegen gehad begin dit jaar en ik denk daar nog steeds aan terug met heel veel plezier. Een hoop geleerd en nu de opgedane kennis verder aan het oefenen.



Mja tot dan moet ik zelf experimenteren.
Ik hou uw advies in gedachte. Als de workshop dan al niet volzet is tenminste.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Stoppen met L@#$llen Bert.

Het volk wil vieze plaatjes [}:)]

Kees-Jan

[:D][:D][:D]



Bestaat er een andere hobby.

PeterC

Bert, voila (sorry, ik ben een Gentenaar met nog veel Franse 'invloeden').
DAT zijn de 'vieze' plaatjes die we willen zien.
...
En graag nog hoe je er toe komt [;)]. Omdat we allemaal (stiekem - of 'iets' minder stiekem) een beetje jaloers zijn [;)]
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Alvast een geslaagd resultaat ![:p]

Niet overdreven.[8D] Maar zo'n vervuild model zou je eigenlijk eens in de hand moeten nemen om het juiste beeld van de vervuiling te zien !

stuurde je een mailtje

Groeten Peter[;)]

doomslu

"Beheerst vuil", zou ik zeggen. Heel mooi vind ik dat. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *