Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 108

Gestart door doomslu, 23 oktober 2011, 20:46:49 PM

Peter

citaat:
We zijn bijna de eerste vrijdag van de maand en mijn nummer is nog steeds niet aangekomen. Niet de eerste keer dat dit voorvalt trouwens ...


Dat is een van de redenen dat ik geen abo meer heb. De andere was dat mijn MSM te dikwijls beschadigt was. Ze geven bij MSM wel een ander, maar toch...
Met vriendelijke groeten
Peter

groebru

Ik heb en Abo, maar de 108 is nog niet hier in Duitsland!

Groetjes

J?rgen
Ik werk aan mijn BENELUX HO layout! Roco Multimaus /Zentrale Pro DCC
IMGhttp://i545.photobucket.com/albums/hh382/groebru/SNCB21class.jpg/IMG

JC2180

Op pagina 75 onderaan staat er een gele (2-assige) onderhoudswagen afgebeeld naast de 1339.

Nu heb ik naar mijn mening een aantal gelijkaardige wagons (N-schaal Roco N 25928 met reinigingsgom) klaarliggen voor het digitale gedeelte van mijn baan.

Graag zou ik die omschilderen naar het grote voorbeeld maar mijn zoektocht naar foto's loopt mank.
Zijn er spotters die deze toevallig beschikbaar hebben?

Dank
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

dgrr57


Foto niet van mij

JC2180

Ah, de kopse zijde van de wagon moet dus worden aangepast...dat had ik nog niet door. Gelukkig niet al te moeilijk dus binnenkort even aan de slag.
Bedankt.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door JC2180

Ah, de kopse zijde van de wagon moet dus worden aangepast...dat had ik nog niet door. Gelukkig niet al te moeilijk dus binnenkort even aan de slag.
Bedankt.




Misschien eens een art. voor MSM(of anders hier op het forum )!
In het verleden dacht ik  dat heeft Marklin ooit zo'n wagon (ongetwijfeld niet helemaal juist!) aan zijn club of insider klanten aanbood(om te kopen!)
Ik dacht dat ik dat wagentje al eens ergens gezien heb !

Groeten Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door JC2180

Ah, de kopse zijde van de wagon moet dus worden aangepast...dat had ik nog niet door. Gelukkig niet al te moeilijk dus binnenkort even aan de slag.
Bedankt.




Misschien eens een art. voor MSM(of anders hier op het forum )!
In het verleden dacht ik  dat heeft Marklin ooit zo'n wagon (ongetwijfeld niet helemaal juist!) aan zijn club of insider klanten aanbood(om te kopen!)
Ik dacht dat ik dat wagentje al eens ergens gezien heb !

Groeten Peter



Klopt, maar dat was een witten met roden schrikstrepen.

't Was eigenlijk gewoon een omgeschilderde Hbis wagon uit hun gamma met enkele aanpassingen.
Ik geloof dat het toen 1000 frank kostte (ik kan me vergissen) en het is inderdaad alleen aan Insider leden aangeboden, maar nadien wel door sommigen op Ebay te koop aangeboden.

Het was de werkwagen van de stelplaats Ronet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Als daar een artikel over verschijnt in MSM dan heb ik nog een tal foto's van zo een ontsporingswagen, zowel langs buiten als binnen inrichting...

ronny-vdv

Deze van de stelplaats Merelbeke, zeker ?

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

loebaske

Idd Ronny, hoe weet je dat ???

philippe

Aan allen,

MSM 108 verwijst in het artikel 'Vuistregels voor een sporenplan' op blz 62 naar de site van MIBA met de NEM-normen. MIBA werkt hun site evenwel niet regelmatig bij en momenteel ontbreken er ongeveer een 10-tal, terwijl er tal van correcties niet opgenomen zijn in de gepubliceerde versies.
Het is beter om direct naar de site van de MOROP te gaan, waar de NEM-normen altijd up-to-date zijn!
Dit is de link naar de Franstalige versie van de normen:
http://www.morop.eu/fr/normes/index.html
MOROP publiceert alleen in zijn offici?le talen FR en Duits.
Een Nederlandstalige actualisering is voorzien voor einde 2012, opgemaakt in samenwerking met de NMF, de Nederlandse Modelspoor Federatie. De momenteel beschikbare Nederlandstalige versies staan op de site www.febelrail.be.