Schwarzwaldhof

Gestart door Peter, 21 oktober 2011, 13:49:29 PM

Peter

Terug thuis na een weekje Nederland. Prachtige streek overigens de Veluwe.
Weinig aan treinen gedacht, doch des te meer aan historische zaken (de slag om Arnhem/een brug te ver) Een week is dan ook veel te kort.
Toch drie foto's gemaakt (zie grootbedrijf) en even  (5 min) op MSM kunnen kijken op de tablet van mijn zoon
Dus vanaf morgen gaan we verder met het gebouw.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#46
Klein beetje verder gedaan.
De bruin/roze vochtafstodende boord onderaan de muren werd geschilderd, en het eerste stuk wandelweg werd aangelegd, geschildert en verweerd.

DSCN0694-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#47
Het begint er op te lijken.
PS. het dak ligt er voorlopig los op

DSCN0697-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Ziet er inderdaad prima uit, Peter !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MARKLINRIJDER

Peter,

De pannen op de kapel liggen die waarheidsgetrouw, lijkt me bizar zo.
Verder schitterend werk  ;)

Grtjs,

David

Tjalling

Hoe wou je die pannen anders leggen, zodat ze blijven liggen met wind en sneeuw?

Groet,
Tjalling
 

MARKLINRIJDER

Op de foto lijkt het me toch niet zo dat ze in lijn liggen met de nok van de kapel.  Of zie ik mis.



Ik weet dat Peter, de perfectie nabij wil en dat is de reden dat ik hem  hiervan wil inlichten.
Zonder afbreuk te doen aan zijn geweldige creatie.

Grtjs,

David

Peter

er liggen nog geen pannen op de "kijkuiten". ook op de beidde zijden van het walmdak moeten nog dekpannen gelegd worden.
Enkel de nok van het dak heeft zijn dekpannen al gekregen,,maar die moeten nog wel gevoegd worden tussen de pannen en de nokpannen
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

ziet er prachtig sfeervol uit Peter ;D wel een flinke wei nodig om em goed tot zn recht te laten komen, bouw je dat zinken klokketorentje (of, wat is het eigenlijk?) er ook op?

Peter

Hoi Wim,

Dat klokketorentjekomt er ook op natuurlijk. Dat klokje wordt trouwens nog regelmatig gbruikt.

Maar geen zink in het Zwarte woud of Bayern., maar bijna altijd koper. Ongeveer een kilometer verder liggen de rollen koper bij die dakdekker gewoon buiten op zijn oprit onder een zeil. (de Roemenen enz zullen dat niet weten :D :D simpel bewaakt door een brave hond.
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

ik denk dat david gelijk heeft, die pannen moeten horizontale lijnen vertonen wat bij peter zijn bouwwerken niet het geval is (lopen lichtjes naar beneden toe). schoonheidsfoutje?  ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

#57
Ja, inderdaad. Had David verkeerd begrepen en dacht dat hij de dekpannen bedoelde.
De zijkant van de kijkuit was slechts een los proefstukje om de grote van zo'n zijkant te testen, nadat ik eerst van karton een malletje had gemaakt.

Het definitieve stukje is op onderstaande foto's te zien (het dak zelf ligt nog altijd los op het gebouw, vandaar de spleten langs de frontzijde)
De pannen zelf van de zijkant van de kijkuit liggen nu horizontaal en vertikaal gelijnd. De foto vertekend het nog een beetje

DSCN0703-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0702-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER


Steam.N

Ziet er inderdaad beter uit, Peter  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }