Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schwarzwaldhof

Gestart door Peter, 21 oktober 2011, 13:49:29 PM

Paulogic

Mooie foto Peter.

Zie ik daar door het venster een Blompotterke ipv een Preiserke [:D]
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Dat blompotterke (een van de bezigheden van mijn echtgenote) is dringend aan renovatie toe van het hoofd en de haren. (verbazingwekkend hebben de bloempotjes, de staaldraad en het loketlood) de winter en waterachtige zomer goed doorstaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#17
Het eerste teken en snijwerk is begonnen.

DSCN0639 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Succes !!!  Hou ons maar met fotootjes op de hoogte !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

ha Peter,

mooi om dit project op te starten ;) heb je al preisertjes van jou en je vrouw in de juiste schaal! ik zie jullie al helemaal op een bankje voor het huis zitten genieten, kijkend naar een model op 1:87 van het huis ;) ;D

Succes, plezier, met de bouw!

Peter

#20
Als we op die bank zitten is er vlak voor ons een mooi soort drinkbak waar het water, afgetakt van een bergbeekje stilletjes doorstroomt zodat je er altijd je flesje bier of witte wijn in kan zetten zodat het heerlijk koel blijft. :D :D :D

DSCN0871 by Peter Verlooy, auf Flickr

De bouw is nu echt begonnen, na uren en uren rekenwerk.

Ook van mijn volgend projektje kan ik de sluier al even oplichten. Het is alleen te hopen dat niet iedereen daar komt vragen of ik dat van hem/haar wil nabouwen, want zo groot is mijn baan nu ook weer niet
Het geplande projekt: de spijtig genoeg inmiddels gesloten Gasthof zum Landwassereck, met zijn prachtige ligging.

DSCN0243 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

En we zijn weer vertrokken!

Succes!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

railrunner

Volg uw draadje met veel plezier.  Succes met de bouw van deze prachtige huizen!

Gerolf

Ik volg dit ook. Veel bouwplezier  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#24
Stap voor stap gaan we verder. Nu eerst de zijnaden wegwerken (een beetje schuren) en dan eerst testjes doen op afval plasticard om het (wel zeer fijne) verputz van de buitenmuren na te beelden.

DSCN0640-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0641-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

#25
Citaat van: Peter op 14 januari 2013, 11:49:20 AM
Stap voor stap gaan we verder. Nu eerst de zijnaden wegwerken (een beetje schuren) en dan eerst testjes doen op afval plasticard om het (wel zeer fijne) verputz van de buitenmuren na te beelden.
Peter,

Ik maak de bezetting van de muren als volgt:
Met een schildersrolletje (mousse) rol ik Heki 6601 (Straßenfarbe beton) uit op het oppervlak.  Laten drogen en een tweede maal rollen en terug laten drogen.  Droogtijd is vrij vlot.  Vervolgens met airbrush de muren de gewenste kleur geven.  Klaar en prachtig resultaat.  En ik werk dan in schaal N, dan zal het zeker fijn genoeg zijn voor HO.

Peter

#26
Weer een beetje verder.
De basis voor de uitbreiding aan het gebouw, van twee jaar geleden, is nu ook gelegd. Bij het grote voorbeeld word die uitbreiding boven op de beide garages, nu gebruikt, een klein deel als hooizolder, gedeeltelijk voor de opslag van de tractor en de andere landbouwwerktuigen.

DSCN0642-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0643-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

ook de vloer van de beide terassen is als geplaatst. (nee, hij is niet te dun, want er komt nog een laag van 1 mm plasticard met tegelmotef opgelijmd. Bij het grote voorbeeld is die vloer (beton+ betegeling) 25 cm dik.

DSCN0644-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Ondanks de zware verkoudheid die me sinds gisteren, met koorts (en al die andere leuke dingen) aan het bed gekluisterd houdt, heb ik vandaag toch een lichtpuntje gekregen. David (Goover models) heeft me een test-shot gestuurd van de bestrating die ik nodig heb voor rond het huis. Zoals we gewoon zijn van David, is het gewoonweg perfekt. Dat is toch weeral een zorg minder.
En Paul (Paulogic) stuurde me een mailtje met een proef (tekening) van de omheining voor rond de terassen. Ook weer super.
Aan beiden, alvast mijn hartelijke dank.
En nu een warme kop thee en dan terug onder de lakens.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#28
"iets" beter dan gisteren. Even een testje gedaan voor de beplijstering (wandputz) van de buitenmuren, met de verf/talk/verf methode.

Op de foto is de afscheiding te zien tussen het niet en wel beplijsterde stuk.
De vage lijnen die in het beplijsterde stuk nog te zien zijn is een foutje van mij. Ik heb matt vernis als ondergrond gebruikt ipv satijnwit van Humbrol.

Het potje Humbrol verf is een eigen kleurmengsel dat precies de kleur van het grote voorbeeld weergeeft (had een staaltje meegekregen)

DSCN0645-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Leuk... is dit gewoon talkpoeder voor op de babypoepe ??? :)
mvg,
Paul(ogic)