Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Schwarzwaldhof

Gestart door Peter, 21 oktober 2011, 13:49:29 PM

Peter

Nu de bouw van het station Gengenbach langzaam zijn voltooing nadert, wordt het tijd dat ik de belofte aan mijn echtgenote ga waar maken, namelijk de bouw in model van de voormalige boerderij waar we dikwijls ons verlof (soms een lang weekend) doorbrengen. Heel lieve mensen (we zijn kind aan huis), en prachtige omgeving en niet te ver van Antwerpen verwijdert. De eigenaar (zijn echtgenote is voor twee jaar veel te jong gestorven) runt nog part-time de boerderij, en verhuurd een paar vakantie-appartementen.

Polihof by Peter Verlooy, auf Flickr

Dit wordt dus mijn volgend projekt voor deze winter. Foto's heb ik ruim genoeg, kopie's van de bouwtekeningen heb ik inmiddels ook, en indien ik nog vragen heb volstaat een mailtje of even telefoneren en s'anderendaags heb ik de benodigde foto's of info via mail. Wat kan een mens nog meer verlangen.

Hierbij alvast een foto met een deel van de bouwtekening en een foto.
Later zullen er nog veel meer volgen. Sorry voor de strepen op de foto van het zonlicht op de gordenijnen. Volgende zullen beter zijn.
Voor ik het vergeet: schrik niet van de afmetingen op H0 schaal.:)

PA210001 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Laat maar komen !
Als het zo mooi wordt als het station ...
Ga je je strict houden aan de 1/87 schaal, of ga je hier wat mee spelen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Ik geef de voorkeur om echt "op schaal" na te bouwen. Soms, zoals bij station Boom, schrik je wel even van de afmetingen, en ook bij dit gebouw is de lengte op schaal weer zo'n 37 cm. Vermits mijn baan niet breed is, is er ook geen noodzaak om in perspektief te werken.
Ik heb an deze boerderij een zijaanzicht tekening afgedrukt "op schaal", en wanneer ik een automodel of een Preiser figuur er voor zet, klopt de indruk helemaal, wat niet het geval is als je het verkleind.
Afgezien van dat, doen we ons uiterste best om schaalmodellen van treinen, auto's of figuren te hebben (o wee als er een milimeter verschil op zit) dus waarom zouden we gebouwen of bomen (nietwaar Jos (Grove den)) dan wel verkleinen.
Nu, ja, dat is mijn mening, en ieder is 'gelukkig' vrij om zelf zijn keuze te maken
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

nostalgie op de uw baan, daar ik niks, maar dan ook niks ken van bouwplannen omzetten in schaal, welk matriaal te gebruiken, kleine en grote kenmerken nabouwen,

sta ik telkens versteld hoe je van een foto tot dergelijk resultaat komt.

zit er dan ook vol met vragen over, maar hou me in om ze te stellen, anders verbrod ik telkens dit mooi draadje [;)]

zal het in elk geval met kriebelende hand (en) volgen [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

een handig klein programmatje om te rekenen.
Vul bovenaan in het vakje de originele afmeting in en je hebt direkt het resultaat  voor de meest gebruikelijke schalen.

http://atw.huebsch.at/Software/scale.htm
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

thx peter direct uit proberen op men wegwijzers [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

PeterC

citaat:
Geplaatst door Peter

...niet te ver van Antwerpen...



Peter, alles is relatief h? [;)]
Zal wel een imposant bouwwerk worden met die afmetingen.  Ik ben benieuwd en volg...
Groetjes, Peter


Gerolf

Knap project, Peter. Ik zie weer heel wat uitdagingen tijdens de bouw [;)]
Benieuwd naar het vervolg ... [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#8
Om te beginnen, eerst even iets rechtzetten. Het gebouw zelf is 32,7 mm lang, inklusief de overstekende kap van de walmdaken. Dit is dan wel het gebouw, met de vorig jaar bijgebouwde uitbreiding.
Vermits ik het maak voor deze uitbreiding word de totale lengte 23,9 + 1,9 cm voor het walmdak aan de terraskant. Het walmdak aan de andere kant hangt boven de garages en telt dus niet mee in de totale lengte. De breedte van het gebouw met overstekend dak is 15,6, zonder dak is het 13,5 cm
Nog even een foto van het grote voorbeeld

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter,

leuk project ! Binnenkort ben je alle dagen in vakantiestemming !
[:)]
groeten Peter[;)]

railman56

mooi gebouw, mooie uitdaging en peter kennende: een mooi resultaat.[:D]
die latjes aan het balkon zien er bangelijk uit om na te bouwen, veel succes peter en laat ons aub meegenieten zoals altijd.[:p]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

citaat:
Geplaatst door railman56

...
die latjes aan het balkon zien er bangelijk uit om na te bouwen, ...

Paul is zijne laser al aan 't opwarmen. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Of zijn ander 'wapen' om dat gebouw klein te krijgen...[:D][:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#13
Rekenen en nog eens rekenen, Het houd maar niet op. Maar we komen er wel. Gisteren nog een telefoontje gehad van onze vriend en eigenaar om me wat aan te moedigen.
Dus......rekenen

DSCN0369-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Laat maar komen, Peter [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }