Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

class 66 mehano belgisch?

Gestart door edwin, 30 oktober 2005, 16:10:44 PM

edwin

hallo

sorry moet jullie nog eens lastig vallen,class 66 mehano lijkt fel op de blue tiger is dat een belgisch model of niet ?

dank u
edwin

guy holbrecht

Edwin,

De class 66 is een vrij degelijk exportproduct van (het voormalige)General Motors Elektro Motive Division. Heel wat spoorwegmaatschappijen hebben een reeks van deze locomotieven aangeschaft, zo ook DLC, zij het wel oorspronkelijk in leasing bij Porterbrook, momenteel ook in leasing bij een andere firma.
Aangezien DLC (Dillen en Lejeune Cargo), dit is een Belgische privaat operator op spoorweggebied, over een aantal van deze locs class 66 beschikt, kan dit model perfect op een Belgische baan gebruikt worden. In Modelspoorpagazine 34 vind je een volledige beschrijving van dit model, in zijn belgische kleurstelling van DLC, terug.

Groeten,
Guy

ERVIN

HOI EDWIN,de CLASS 66 word gebouwd in de CANADESE fabriek van GM-EMD,sinds enkele jaren gebruikt de belgische transportgroep DILLEN&LEJEUNE CARGO(DLC)deze loc voor internationale goederentreinen,hij is dus dagelijks te zien in Belgie.
Ik ben in het bezit van zo'n CLASS 66 van MEHANO,en ik kan daar maar ??n ding over zeggen,KOPEN DAT DING!!!
Voor meer info over de CLASS 66 zie MSM nr.34.

ERVIN


edwin

hallo

ervin is het waar dat de class 66 prachtige typhoon geluiden heeft gelijk de blue tiger ?
bedank
edwin

matti


       Zeg Edwin, die Class 66 lijkt toch in de verste verte niet op de Bleu Tiger van AD Tranz . De G2000 (ook in model bij Mehano)lijkt  wel een beetje op de Bleu Tiger, alhoewel hij een stuk kleiner is .


[8]

edwin

mmm dan moet ik het mist hebben,ja vergissen is menselijk he ben nog maar een beginner !![:(]
edwin

ERVIN

citaat:
Geplaatst door edwin

hallo

ervin is het waar dat de class 66 prachtige typhoon geluiden heeft gelijk de blue tiger ?
bedank
edwin


HOI EDWIN,ik ken niet de geluiden van de "blue tiger",maar ik kan je verzekeren dat de geluiden van de "class 66"de werkelijkheid h??l dicht benadert.Het begint al bij het opstarten van de loc,h??l realistisch,als het geluid aan staat en je draait aan de knop van je regelaar duurt het even voor de loc zich in gang zet,als je verder draait dan hoor je telkens een ander geluid opkomen,verminder je dan weer de snelheid dan hoor je het geluid afnemen,en als de loc dan stopt dan knarsen de remmen!!Het typhoon geluid is gewoon "bangelijk"twee verschillende standen.MEHANO gaat nu ook nog een "class 66" uitbrengen van "rail 4 chem",deze loc zal binnen afzienbare tijd ook in Belgie op de sporen gaan rijden,hij zal rijden met chemische treinen tussen de BASF in DUITSLAND en Belgie,als hij in model uitkomt schaf ik mij h??l zeker opnieuw een "class 66"aan,aangezien ik bijna uitsluitend met goederentreinen rij.