Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

"speciale treinen" Lijn 59

Gestart door Binco, 12 oktober 2011, 13:59:19 PM

Binco

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens ben gaan spotten en vroeg mij af of er eens niet "specialere treinen" (lees: nieuw sinds de laatste 3 maand op l59) langs komen op lijn 59 en dit tussen Antwerpen-Zuid en Zwijndrecht.

Met al die priv? operatoren en de komst van de nieuwe 18 (dus ook 13 die vrijkomt en naar goederen gaat,... ) kon dat misschien wel zijn :)

Ik kan zelf natuurlijk eens gaan zien maar dan loop ik misschien weer het risico dat ik daar een uur sta en dat ik '20' AM96'ers zie en voor de rest niets :D
Dus vraag ik het liever eerst eens, iemand een idee ervan?

:);)

Binco

#1
Maxim, wat zijn intervormingstreinen precies? [:I]
En bundel zuid, ligt dat in de waaslandhaven of is dat de bundel vlak na station Antwerpen zuid in de richting van Boom?

[:)][;)]

Mattias

#2
Het is in feite Waaslandhaven bundel Zuid.

Een intervormingstrein is een trein die niet van klant tot klant rijdt.
Wagons worden bij de klant opgehaald en worden naar een vorming gebracht. Daar worden de wagons verdeeld per sleep. Daarna rijden die slepen weer naar een andere vorming om daar weer uit elkaar gerangeerd te worden om daarna naar de klant te gaan of evt. weer in een intervormingstreintje getrieerd te worden.

Intervormingstreinen zijn dus treinen die van vormingstation naar vormingstation rijden. Meestal zijn dit gemengde treinen.

Dit doet men zo om geen 20 treinen naar hetzelfde gebied te brengen en dit met slechts enkele wagons...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Binco

#3
Aaah, weeral iets bijgeleerd [:o)][:)]

En is er in het weekend nog iets te zien daarop vlak van cargo?
Als ik ga, ga ik meestal in de week omdat er dan meer cargo rijd en ik dacht in het weekend amper iets,
nu was ik overlaatst op een zondag in de buurt van Deurne en stond verstelt van het cargoverkeer dat daar nog passeerde.
Maar dat is natuurlijk de andere kant op,...

[:)][;)]

OMC

#4
Captrain en SNCF doen nog bedieningen op L52 (Prayon Rupel), maar dat is ook weer met theoretische uren en sinds december 2010 in real-time treinen inleggen. Antwerpen-Kiel heeft, als ik me niet vergis, nog slechts ??n vaste trein en dat is er eentje die grotendeels bestaat uit ketelwagens die opgehaald worden op bij Alca op de D'Herbouvillekaai. Ik weet wel dat Captrain met de papiertrein naar Dortmund rond 6u45 vertrekt in de Waaslandhaven richting Nederland, alez in theorie toch [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be