Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Hallo iedereen

Gestart door Adder, 04 oktober 2011, 17:40:15 PM

Adder

Hey ! :D

Ik ben Bjorn De Rijcke
en ik ben nieuw hier (! Dat zag je niet aankomen h? ;))

Ik woon in Wetteren,Belgi?.
Ik ben een beginner(ik zou graag verderdoen met wat oud materiaal van mijn vader).
en hoop hier veel dingen bij te leren!

Om mijn intrede te vieren (...) heb ik al direct een vraag(je)
urlhttp://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13372/url

Groetjes aan iedereen !
,Bjorn

Metpetergaathetbeter

#1
Bjorn,

Welkom hier op het forum !

'tIs bijzonder leuk te lezen dat er nog jeugd geinteresseerd is in model-treinen ! Vaak blijft het enkel bij het bekijken van.. en niet aktief deelnemen aan de hobby !

Vaak is de aanschafwaarde van het materiaal de reden ! Voor het "spelen?" met treinen is al vaak veel geld gemoeid met de aankoop van een set enz... Neem daar nog bij dat in alle huishoudens een computer al dan niet prominent aanwezig is en dan is de stap naar spelletjes op de computer(of spelletjes-computer) al snel gezet !

Het is dan ook de reden dat de "ouderen" onder ons een beetje de jongeren onder de vleugels zouden moeten nemen en helpen waar nodig ! Ik heb gelezen in een ander draadje dat er al enkele zich geroepen voelden om jou te helpen !

Daar ik enkel maar dan vertellen wat anderen je reeds vertelden besloot ik je hier maar te woord te staan !

Wanneer je opteert om verder te gaan met Marklin, dan zou ik toch opteren voor andere rails !Omdat ze realistischer zijn en bovendien
gemakkelijker te krijgen(lees kopen !) zijn !

Wanneer je dig. aan de slag wilt kun je opteren voor gelijk- als wisselstroom ! Wanneer je voor wisselstroom opteert dan ben je wel gebonden aan het feit dat maar een paar wisselstroom-loc's aanbieden !
Gelukkig voor jou is dat assortiment de laatste jaren erg uitgebreid, je hebt Marklin, Roco, Piko zijn de belangrijkste die wisselstroom aanbieden !