Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Hallo iedereen

Gestart door Adder, 04 oktober 2011, 17:40:15 PM

Adder

Hey ! :D

Ik ben Bjorn De Rijcke
en ik ben nieuw hier (! Dat zag je niet aankomen h? ;))

Ik woon in Wetteren,Belgi?.
Ik ben een beginner(ik zou graag verderdoen met wat oud materiaal van mijn vader).
en hoop hier veel dingen bij te leren!

Om mijn intrede te vieren (...) heb ik al direct een vraag(je)
urlhttp://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13372/url

Groetjes aan iedereen !
,Bjorn

Metpetergaathetbeter

#1
Bjorn,

Welkom hier op het forum !

'tIs bijzonder leuk te lezen dat er nog jeugd geinteresseerd is in model-treinen ! Vaak blijft het enkel bij het bekijken van.. en niet aktief deelnemen aan de hobby !

Vaak is de aanschafwaarde van het materiaal de reden ! Voor het "spelen?" met treinen is al vaak veel geld gemoeid met de aankoop van een set enz... Neem daar nog bij dat in alle huishoudens een computer al dan niet prominent aanwezig is en dan is de stap naar spelletjes op de computer(of spelletjes-computer) al snel gezet !

Het is dan ook de reden dat de "ouderen" onder ons een beetje de jongeren onder de vleugels zouden moeten nemen en helpen waar nodig ! Ik heb gelezen in een ander draadje dat er al enkele zich geroepen voelden om jou te helpen !

Daar ik enkel maar dan vertellen wat anderen je reeds vertelden besloot ik je hier maar te woord te staan !

Wanneer je opteert om verder te gaan met Marklin, dan zou ik toch opteren voor andere rails !Omdat ze realistischer zijn en bovendien
gemakkelijker te krijgen(lees kopen !) zijn !

Wanneer je dig. aan de slag wilt kun je opteren voor gelijk- als wisselstroom ! Wanneer je voor wisselstroom opteert dan ben je wel gebonden aan het feit dat maar een paar wisselstroom-loc's aanbieden !
Gelukkig voor jou is dat assortiment de laatste jaren erg uitgebreid, je hebt Marklin, Roco, Piko zijn de belangrijkste die wisselstroom aanbieden !

Je kan ook opteren voor gelijkstroom en ik denk dat daar nu toch een iets groter assortiment voor handen is !

Er zijn ook mensen die de twee systemen hanteren !

Aan jou de keuze ! Ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan de treinen en hoop nog regelmatig van jou te horen en als we je kunnen helpen zullen we dat ongetwijfeld doen !

Groeten Peter[;)]

railman56

#2
ik ga het wat korter houden.[:)][:)]
welkom hier op het forum Bjorn en nog veel plezier. hopelijk zullen alle vragen beantwoord kunnen worden.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#3
Dag Bjorn,  welkom op het forum.  Veel plezier.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

lilitrein

#4
Hoi Bjorn,

Welkom op het forum.
Ik ben zelf een 3-rail rijder.
Ik heb de K-rails van M?rklin.
Zo'n 25 jaar geleden mijn M-rails ingeruild voor K-rails.
Het aanbod voor 3-rail is vrij groot.
Bijna alle merken hebben 3-rail loks al dan niet digitaal.
Ikzelf rijdt met alles door elkaar, als er maar een sleper onder zit.
Misschien als je wat verder bent, net als ik, dat je ze zelf kan ombuowen van 2- naar 3-rail.
Ik rijdt met Lenz-digitaal ( DCC ), dit heeft wat meer mogelijkheden om te combineren met decoders dan het M?rklin systeem.
Ik hoop dat je hier wat wijzer van bent geworden.
Succes!

Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

swarol

#5
welkom [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

trainfreak

#6
Welkom op het forum Bjorn!
Zelf woon ik ook in Wetteren.
Ik heb jammergenoeg geen eigen baan (meer) door te verhuizen. En eigenlijk had ik er de laatste jaren ook niet zoveel tijd meer voor. (Dat zal wel door de leeftijd komen zeker?).

Als je eens een uitleg wilt over modeltreinen: in de regio zijn er toch een aantal modelspoorclubs (Gent, Merelbeke en Aalst)
Spoorse groeten
Dimitri

Adder

#7
Bedankt allemaal voor de leuke en intressante reacties!
Ik ben blij dat hier veel vriendelijke mensen zijn,
want je weet maar nooit, misschien vinden sommigen gevorderden beginners een irritant volk...
Maar dat is hier duidelijk niet het geval [:D]

Groetjes! [8D]
,Bjorn

PS: klein vraagje, welke winkel raden jullie mij aan indien ik wil uitbreidden?

PeterC

#8
citaat:
Geplaatst door Adder

PS: klein vraagje, welke winkel raden jullie mij aan indien ik wil uitbreidden?



... die winkel die verkoopt wat je zoekt [;)]

Zinloos antwoord natuurlijk maar er is hier al veel heisa geweest over 'reclame maken' [;)]
Groetjes, Peter


Adder

#9
Ok geen probleem

Johnnytrein

#10
Adder waarom wij zijn immers ooit allemaal beginners geweest.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Adder

#11
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Adder waarom wij zijn immers ooit allemaal beginners geweest.



Geen idee, maar ik bedacht dat er waarschijnlijk wel mensen bestaan die beginners niet leuk vinden.
Omdat beginners mss vragen gaan stellen die gevorderden "domme vragen" vinden, maar voor hun niet zo voor de hand liggen.

Maar hier is dat duidelijk niet, en ik had dat nu ook niet echt
verwacht want dit is een hobby waar je alleen vriendelijk mensen tegenkomt. [:D]

Groetjes!
,Bjorn

Durango

#12
citaat:
Geplaatst door Adder

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Adder waarom wij zijn immers ooit allemaal beginners geweest.



Geen idee, maar ik bedacht dat er waarschijnlijk wel mensen bestaan die beginners niet leuk vinden.
Omdat beginners mss vragen gaan stellen die gevorderden "domme vragen" vinden, maar voor hun niet zo voor de hand liggen.




Bjorn,
Domme vragen bestaan niet. Gewoon stellen wat je wilt vragen en een antwoord komt vanzelf.
Overigens welkom hier.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

#13
Welkom, Bjorn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw