Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Workshop Ontwerp voor Lasersnijden

Gestart door Dirky, 04 oktober 2011, 16:38:14 PM

JC2180

citaat:
Geplaatst door SuSke
Ook in de modelbouw wordt het BIM-3D denken  geintroduceerd via de tekenprogramma's.



Kan je misschien even verduidelijken?
Ik ben alvast benieuwd hoe en met welke toepassingen BIM in het 3D model aanwezig is.

Ik gebruik professioneel al 10 jaar specifieke BIM 3D software voor bouwtoepassingen maar kan me weinig voorstellen naar modelbouw.

Mogelijk is het automatisch aansturen en produceren van verschillende componenten via lasersnijden of 3D printen bedoeld maar dit is een statisch model (louter geometrie) of zie ik dit verkeerd?

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Dirky

Bedankt voor de lovende woorden?

Ik heb er al evenveel van genoten! Mijn echtgenote stond met veel plezier in voor de catering?
Het is uiteindelijke toch jullie interesse die er een geslaagde sessie heeft van gemaakt. Hadden Paul en ik alleen maar het onze gezegd, waren we er in een uur vanaf?


Aan SteamN en Co, er volgen ongetwijfeld nog sessies? ?k weet alleen nog niet wanneer er weer een gaatje vrijkomt in mijn voorlopig iets te drukke agenda.

Aan Joeri? geen paniek, gewoon iets beter lezen: Frans haalt niet aan dat er BIM in het model aanwezig is maar zag duidelijk een gelijkenis in GEDACHTENGANG tussen enkele parametergestuurde wijzigingen in mijn demo-ontwerpen en het BIM-3D DENKEN?

Paulogic

Heren,

Het was voor mij ook een waar genoegen en het is graag gedaan en zal het graag nog doen.

Het is een thema dat voor de gehele modelbouwwereld nog te onbekend is naar
mogelijkheden. Maar wij kunnen enkel maar proberen om dit dichter bij de modelbouwers
te brengen.

Tevens leuk dat ik vandaag in Merksem zo goed als alle mensen van gisteren heb mogen
begroeten... ze misten mij al zeker.[:D][8D]
mvg,
Paul(ogic)

janjozef

Dat laatste is logisch Paul van de 8 wonen er 6 in het antwerpse

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

HOE woon jij in de prachtige stad Antwerpen Jan [:D][:D][:D]

janjozef

In een huis met een tuin, iets wat ze in Gent nog niet kennen [:D][B)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

De volgende keer probeer ik ook van de partij te zijn.  Dit weekend was reeds volgepland en heb ik het gemist.  In alle geval is de samenstelling Paulogic en Dirky gemaakt om te slagen denk ik[:D][8D]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

[:D][:D][:I][:I]

Het lijkt bijna een komisch duo he... Dirky & Pauly
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Zo oud ben ik toch nog niet zulle [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

zo oud zijn WIJ nog niet Paul!!! [:D][:D][:D]

Steam.N

EN ... jullie zaten blijkbaar niet aan de zijkant, op 't balkonneke, maar aan 't stuur en de knoppen ...
Vergeet me zeker niet, volgende keer [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Voor diegenen die eens willen "AutoCad'n" is er gratis LEGALE software te downloaden op http://www.3ds.com/products/draftsight/download-draftsight/

Dit is echt een volwaardige - iets oudere versie - van AutoCad die nu gratis ter beschikking wordt gesteld door Design Solutions (de mannen van Solid Works)

Voor de meesten onder ons volstaat dit ruimschoots om iets vectorieel te tekenen!

Wat de volgende sessie voor de workshop aangaat moet ik helaas nog wat geduld vragen. Voor 't ogenblik heb ik echt tijd te weinig [:(]

conducteur

http://www.ptc.com/ ook gratis cad. Nog geen ervaring mee, mogelijk komt dat wel nog.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum