northwest short line chopper

Gestart door railman56, 01 oktober 2011, 23:04:07 PM

swarol

citaat:
(en neen ik heb er ook geen aandelen  )


thx, heb dit al meer gelezen[:D]

hopelijk is het degelijk matriaal, want laatsleden een papiersnijder gekocht 1X gebruikt en dat ding vloog uit een.

ik ga eens een kijkje nemen bij Minitair (maar niet voor aandelen [;)])
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

gekeken en goedgekeurd, weeral wat keuze bij[:)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

railman56

bedankt allemaal voor de uitleg.
niemand heeft de NWSL chopper III, dus is die waarschijnlijk het minst nuttig. de chopper II is duurder dan de I maar lijkt wel steviger en de snijmat is vervangbaar wat toch wel een merkelijk voordeel is.
ook enkele andere merken liggen goed in de markt (prijs).
nu nog even verder zoeken naar een winkel/leverancier met de beste prijs.
tips mogen nog altijd eventueel via mail vanwege de reclame.[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

Heb mijn Chopper II 44,95 euro betaald bij de Collectorsbank. Of dit goedkoop of duurkoop was weet ik niet. Het is in elk geval kwaliteitsmateriaal.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Die van mij komt ook van Collertorsbank en heb 50? betaald, ongeveer 4 maanden geleden....

Durango

Ik heb mijn Chopper2 uit de USA laten komen een paar maanden geleden. Was daar bij Caboose hobbies in Denver in de aanbieding. De kosten bedroegen inclusief verzendkosten zo'n ?35. Niet al te veel dus. Gelijk maar een haffeltje reserve mesjes erbij gekocht.
Altijd de aanschaf uitgesteld, maar kan nu niet meer zonder.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

citaat:
Geplaatst door railman56
niemand heeft de NWSL chopper III, dus is die waarschijnlijk het minst nuttig.
Dat zou ik niet zomaar besluiten. Het is best mogelijk dat versie 3 nog beter is, maar voor mij is hij in elk geval onbekend [:I]
Mijn versie 1 doet voorlopig nog wat ik ervan verwacht - dus heb ik nog niet uitgekeken naar een vervanger [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

thor

Heb zelf de  Chopper I, maar heeft er al iemands het mesje vervangen?
mijn mes is stuk, heb er nieuwe aangekocht, MAAR hoe vervang je die?
Het vijsje heb ik verwijderd, maar krijg die houder niet los.
Iemand een idee?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

SuSke

Citaat van: Gerolf op 06 oktober 2011, 10:43:26 AM
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door railman56</i>
niemand heeft de NWSL chopper III, dus is die waarschijnlijk het minst nuttig. <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Dat zou ik niet zomaar besluiten. Het is best mogelijk dat versie 3 nog beter is, maar voor mij is hij in elk geval onbekend [:I]
Mijn versie 1 doet voorlopig nog wat ik ervan verwacht - dus heb ik nog niet uitgekeken naar een vervanger [;)]

De Chopper III is gewoon een heel pak groter en blijkt een "heavy duty" uitvoering te zijn ( https://www.walthers.com/the-chopper-iii-heavy-duty ).



Ook bruikbaar voor de "grotere" werk dus.
Maar werkt wel op een hard board plaat in plaats van op een snijmat, dus waarschijnliljk iets slijtgevoeliger voor het mesje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Thor,
Als je de mesje wilt vervangen hoef je toch maar de 2 vijsjes los te maken die aan de inkepingen van het mesje zit.Aan de houder waarmee je de profielen snijdt hoef je niets te doen. Ik heb zelf zo'n chopper.
Mvg

755philippe

thor

dat vijsje is inderdaad los,  maar dan het mes weghalen is het probleem. Zit muurvast om het zo te stellen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

755philippe

#26
Hallo Thor,
Even een foto gemaakt van mijne chopper. Voor het mesje los te krijgen is het niet 1 maar 2 vijzen die je moet losmaken. Zie rode pijlen en omcirkeling. Hopelijk geraak je hier uit. Je moet wel de vijzen er volledig uitschroeven.

     

mvg

755philippe

thor

Dank, ik heb wel een andere Chopper, en ondertussen is het hele zaakje van mes wisselen, gebeurt. En nogmaals dank voor je assistentie, raadgevingen en hulp.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Ed ten Dam

Voor de liefhebbers die nog een Northwest short line chopper of andere producten van ze willen aanschaffen.....per 30 augustus 2019 stopt NWSL na 60 jaar met zijn bedrijf. Bestellingen kunnen gedaan worden (voor artikelen die nog voorradig zijn) tot 1 juli as.

Ed