Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Welke seinen?

Gestart door treintjeszot, 22 augustus 2011, 20:40:55 PM

treintjeszot

Ik ben een marklinbaan aan het opbouwen met K-rails. Nu ik aan het plaatsen van mijn seinen ben toegekomen, weet ik niet goed of ik mijn marklin armseinen zou inbouwen of ik er andere zou plaatsen van Viessman. Wie heeft er ervaring met de viessman-seinen, omdat ik gehoort heb dat er na verloop van tijd problemen kunnen optreden met de led's en met de gekleurde folie die durf lossen. Zijn er  collega's die hier ervaring met hebben.

anne w

De armseinen van Viessmann zijn zeer mooi, maar wat gevoelig voor aanraken, als ze eenmaal staan en niet meer aangeraakt kunnen worden, blijven ze goed werken.

Met lichtseinen heb ik nog geen ervaring genoeg.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

ysbeer

Volmaakt zullen de viessman signalen wel niet zijn ,maar de marklin ook niet.
Wel is viess stukken goedkoper en goed van afwerking,armseinen gaan zeer mooi heen en weer
Ik gebruik ze zelf ook,al 5 jaar.
Lichtseinen van ERBERT zijn echt de top (op weinert na dan)goed te betalen en echt mooi
wim

Peter

Heb zelf de Viessmann seinen, zowel de mechanische (armseinen) al de lichtseinen. Ben al jaren heel tevreden met deze seinen en heb er geen problemen mee gehad. Wel zijn ze, omdat ze zo fijn en goed gedetailleerd zijn niet bestand tegen bruuske behandeling.
Met vriendelijke groeten
Peter