bovenleiding bouwen

Gestart door 55erke, 18 oktober 2005, 22:13:54 PM

55erke

Welja dat op de foto staat is wel allemaal van sommerfeldt[:D]
En deze heb ek zo eens gemonteert voor te zien wat het geeft.
De masten zelf zou je eventueel wel zelf kunnen maken van messing profielen. T'is maar dat sommerfeldt veel geld kost [;)]
Nu ga ek voor op het einde (stopspoor) moeten zien hoe ek de bovenleiding ga stoppen.
Als er iemand foto's van heeft?
groeten
johan
www.loccollector.be

55erke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

HOI 55erke,ben je daar eigenlijk lang mee bezig geweest eer je dit prachtresultaat af had?



Dat is best te doen , je kunt deze snel in mekaar steken.
Als je ze helemaal zelf bouwd gaat het wel iets langer duren denk ik [;)]

Gerolf

citaat:
Nu ga ek voor op het einde (stopspoor) moeten zien hoe ek de bovenleiding ga stoppen.
Als er iemand foto's van heeft?
Ik heb al wel wat bovenleiding "onder een zichtbare tunnel" gemaakt - gesoldeerde messingdraad, sommerfeldt isolatoren, ... Als je/jullie willen post ik hier wel een foto'tje ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Hier zo ...





Ik hoop dat je er iets aan hebt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

H??????????????????????????
Ted...orie Gerolf, jong!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

Hier zitten straffe mannen !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu

Hier zitten straffe mannen !
... en ik ben blij dat ik er al een paar van heb leren kennen [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Kom zeg, ik krijg daar rillingen van, man!
Als de draad dunner KON was het ongelooflijk realistisch.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ERVIN

PFF,hoe doet ie het toch??KLASSE!!![;)]

doomslu

De dag dat Gerolf open deur houdt kom ik af, zelfs al is 't 300 Km voor mij. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN


Jurgen

Na het zien van die foto's van Gerolf ben ik bijna van mijn stoel gevallen. Nie gezond voor mij, 'k ben vroeger al is blijven botsen. [:D]
Is da wel verantwoord dat er zoiets op het net verschijnt? Zonder waarschuwing nog wel. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

pabe

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Kom zeg, ik krijg daar rillingen van, man!
Als de draad dunner KON was het ongelooflijk realistisch.



Inderdaad prachtig werk !!! En ja, enigste probleem bij modelbouwbovenleidingen is de dikte vd draden, die helemaal niet op schaal zijn.  Een collega op het werk vertelde mij eens dat hij aan het experimenteren was met een soort metaaldraad dat v??l dunner zou zijn dan de klassieke die wij gewoonlijk gebruiken.. Ik zal hem eens 'kittelen' om te zien of er al resultaten zijn.  

Verder:  al eens iemand aan gedacht om de draden te 'lassen' ipv te solderen?  Ik herinner mij van een vorige job dat er thermokoppels ( zeer dunne metaaldraden) gelast werden dmv een stroomstoot... met een eenvoudig zelfgemaakt apparaatje. Iets voor de Pol van KIS????

Wordt - hopelijk - vervolgd,  Paul

Johnnytrein

Pabe, ik zou maar oppassen met kittel-en anders krijg je nog problemen met M?rklin [:I][:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about