Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Kees-Jan

Wordt een mooi station hoor.

plaatjes uit de buurt;

Steinach:



Freudenstad:



En als ik iets leuks zie maak ik er gelijk een fototje van:



Kees-Jan

Dirky

Super goed op dreef Peter![;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
een tip: Als je een digitaal fototoestel hebt, neem dan foto's, zet die even op je computer en vergroot ze uit. Op die manier vallen fouten veel beter op, en kan je ze nog verbeteren.
Maar hou er rekening mee dat macro-fotografie onverbiddelijk is [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

citaat:
Geplaatst door Peter

en de tandmoulure die net onder de dakgoot zit.



Ga eens kijken bij B(niet die met zijn treinen) op de turnhoutsebaan, die verkoopt(verkocht) die tandmoluren in hout voor de scheepsmodelbouw,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#19
Begonnen aan de moulures rond de ramen. Verdomd moeilijk om ze mooi evenwijdig te krijgen, maar het lukt toch redelijk.

P8010001-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#20
En de gevel aan de perronkant nadert, althans wat de moulures betreft, zijn voltooing. En zeggen dat nadat het station op de baan staat, deze kant normaal niet te zien is  ;D

P8020001-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Serieus overtuigend hoor.
Die moluren zo rond kleven zal ook niet gemakkelijk zijn.
Enig trukje hiervoor ... rond potteke of zo ??
Ik blijf op uw perron zitten om te volgen[:p]
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Paul,
Vermits Evergreen halfrond pas vanaf 1 mm begint, was ik gedwongen om rond profiel van 0,75 mm (ref.210) te gebruiken. Dit heb ik eerst met een cutter zover afgeschraapt tot het ongeveer halfrond was.
Na wat experimenteren, zoals rond een boor draaien, eerst in warm water houden enz. (een ramp want je krijgt het nooit meer recht) was het eenvoudigste, het profiel met klemmetjes vast te zetten op de muur in de vorm dat het moest hebben, en dit beetje bij beetje gelijmd met Tamiya lijm. (uiterst vloeibaar, dus niet te veel gebruiken) Dit ging eigenlijk vanzelf. Uitleggen is moeilijker dan het doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Dank u. Soms zoekt men te ver naar een oplossing
terwijl ze simpel kan he.
mvg,
Paul(ogic)

Peter

#24
Door omstandigheden niet veel kunnen doen de voorbije week, maar vandaag toch een heel klein beetje gedaan. Een paar foto's van de straatkant van het gebouw in wording.

P8070002 by Peter Verlooy, auf Flickr

P8110003-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Mooi, Peter.
Op de foto van 2 augustus komt het rechtlijnige en statische van het voorbeeld al goed door.
Benieuwd hoe je verder gaat.
Succes.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Mooi mooi Peter.[;)]

Daar zitten toch al best heel wat uurtjes werk in , maar met deze zomer maakt dat niet veel uit h

janjozef

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooi mooi Peter.[;)]

Daar zitten toch al best heel wat uurtjes werk in , maar met deze zomer maakt dat niet veel uit h?.



Dat denk ik ook,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

Dat gaat een mooie aanv[:)]ulling wezen op je baan Peter
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Die tanden aan de dakgoot, heb ik gemaakt mbv 2 afgevijlde Evergreenprofieltjes. Die vervolgens op elkaar gelijmd. Zo heb ik er vijf gemaakt, op een plaatje gelijmd (onderkant dakgoot) en een malletje van gegoten,

Zal er vanavond een fotootje van nemen
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)