Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

statistieken

Gestart door vandomm, 15 oktober 2005, 13:48:57 PM

n/a

Over prietpraat heeft hij wel gelijk hoor.
Kijk maar bij het draadje over de Zebra van de welbekende fremo hier.

vandomm

Kurt, ber zeer4 benieuwd naar je bevindingen  alvast bedankt. cees
citaat:
Geplaatst door glamo

hey jan;

ik heb ook lang getwijfelt en heb vandaag dan toch die nieuwe GRAS-MASTER van NOCH gekocht.
daar ik bezig ben met een volledig nieuwe baan die nogal groot zal worden leek het me toch het overwegen waard.
een van de dagen test ik ze en zal zeker over het resultaat iets laten horen.


KURT

Cees .

janjozef

Ik heb mensen van noch bezig gezien in dortmund in het begin van 'tjaar. ben wel eens benieuwt naar de resultaten van "de gewone modelbouwer". Bij die van noch gaf het een zeer goed resultaat.

Jan,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vandomm

Als de grasmaster van Noch echt goed is wil ik er wel een kopen en dan evt. aan anderen uitlenen als daar behoefte aan is
groetjes . Cees
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb mensen van noch bezig gezien in dortmund in het begin van 'tjaar. ben wel eens benieuwt naar de resultaten van "de gewone modelbouwer". Bij die van noch gaf het een zeer goed resultaat.

Jan,

Cees .

glamo

beste spoorders;

na aankoop van de GRAS-MASTER ben ik onmiddellijk richting hobbykamer getrokken om te testen.
ik had nog een zakje vezels liggen van een foute kleur, dus ideaal voor wat te prutsen. eerst een plaatje ingesmeert met lijm (houtlijm,agepon,en wat water) schroef vastgemaakt en....... VIEL TEGEN. te weining lijm gebruikt. tweede poging, een dikke laag lijm (3mm)en wat bruine verf erbij. dat was al stukken beter. nog wat fijne vlokken ertussen en het resultaat mag toch al gezien worden. LET OP kom wel de 1ste minuut niet aan het gras dat je gestrooit hebt want er zit nog behoorlijk wat statiek op zulle (zelf ondervonden) mijn voorlopig oordeel is oefening baart kunst, net als ballast leggen, moet je wat ondervinding hebben. ik ga nog wat testjes doen voor ik mijn treinbaan te lijf ga. ik vind wel dat het systeem veel vezels verbruikt, 1 zakje had ik nodig voor die twee pogingen, maar waar de GRAS-MASTER echt voor dient namelijk rechtopstaant gras strooien is het een superinstrument. hij werkt prefect en ik ben blij met mijn aankoop.

greetz KURT