YESSSSSSSSSSS!!!!!!!!!

Gestart door tonycabus, 25 november 2004, 15:56:19 PM

egwinds

In 1984 heb ik een rit van Dinant tot in Lustin in de bestuurderscabine van de 5403 mogen meemaken.

Ik droom er nog van!
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

just4fun

Hallo,
deze morgen fietste ik, zoals steeds met nog bijna slaapdichte ogen, van Kontich, m'n woondorp, naar m'n werkstek, Duffel, langs de oude baan Antwerpen-Brussel en merkte ik een speciaal convooi op met de nodige flikkerlichten en waarschuwingsborden. Op een extra lange dieptelader stond zowaar een 'werktrein', iets als op bijgaande foto:
.
Hopelijk is het me gelukt op de foto (uit de Kibri-katalogus) te plaatsen [:)]. Het is dus niet exact deze werkloc die op de trailer stond, maar 'zoiets in deze aard', ik heb 's morgens m'n digitaal toestel niet bij me, anders had ik wel snel een kiekje gemaakt.
Maar mijn dag was wel al goed begonnen [:D].
Groeten,
Paul

Dreha

Heb in '92 ooit de kans gehad om met de 2244 van Leuven naar Mechelen mee te rijden. Ik herinner me nog zeer goed hoe de lok van links naar rechts schommelde (dit gebeurde soms vrij brutsk). Nadien heb ik ook nog eens de gelegenheid gehad om met de 6077 van TSP van Luik naar Mechelen te sporen. De lok zag zwaar af bij de uitrit van Luik (naar Hasselt).

Groetjes,

Dreha

eibtrain

Afgelopen zaterdag is alweer een droompje uitgekomen: een uurtje op post gezeten op een "62er". Deze was als ingezet voor een werktrein. Toen de bestuurder uit zijn raampje keek heb ik gevraagd of ik even aan boord mocht. Ja dus!!!

Och mannen, het geluid van de 62 [:p], het gedurig aanzetten opduwen en stoppen... mooi geluid en beeld. Zeker als je je hoofd dan eens door het raampje steekt, en het dak kan zien, waar een vette rookpluim opstijgt...[:p][:p][:p]
Ondertussen met de bestuurder een zeer onderhoudende babbel over, wat dacht je, treinen!
Na een uurtje de machine samen afgezet (gebeurt bij de motor, niet vanuit de stuurcabine)en dan een fikse wandeling terug naar mijn wagen. maar dat had ik er wel voor over!!![;)]

spoorse groeten

Rik

Arnenys

ik vind duikbrillen best cool :p ze waren altijd al mijn lievelingstreinen totdat de nog grappigere neus van de deense neuzen kwamen opduiken! was het speciaal om vanvoor in een duikbril te zitten? vergrootglas effect ofzo?

Bert

Donderdag heb ik een volledig rondleiding gekregen in TW-Antwerpen. In een woord :indrukwekkend[8D]
Ik was daar voor mijn einwerk(bespreken van de elektrische locomotieven van de reeks 20).
Ik heb een volledige rondleiding gekregen in de 2150 en daar na nog in de 2004 die in de bundel stond.