Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

YESSSSSSSSSSS!!!!!!!!!

Gestart door tonycabus, 25 november 2004, 15:56:19 PM

eibtrain

Beste Tony,

KIS is dus echt veelbelovend, ben zeker van plan om deze artikelreeks met meer dan gewone aandacht te volgen. Hopelijk wordt nu stilaan begonnen met "the real stuff", na de (overigens zeer heldere uitleg) over basiselektronica en het maken van een eenvoudige voeding...

Bedankt voor de tip!

eibtrain

hotshot

Ik heb een aantal maanden geleden de rit naar huis vanuit Antwerpen mogen meemaken in de stuurstand van een Break. En inderdaad, tussen deze treinbestuurders zitten veel enthousiaste mensen die door hun "afzondering" niet vaak met anderen over hun beroep kunnen praten. Ze zijn vaak blij met een model-enthousiasteling die vol bewondering kijkt naar zijn werk en zijn toelichtingen opslorpt als een spons.

groeten

tonycabus

Leefde gij nog? Gerolf zei me dat je "Marche en Bi?res" bent komen bewonderen...
En ik moet je nog steeds wat! Je bent toch nog niet verhuisd h? Kurt?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

ik ken iemand die welleens mocht meerijden in een stuurpost toen er een koe werd aangereden. dat scheen niet zo'n fris gezicht te zijn[xx(]

nmbs

Is niet plezant natuurlijk, maar er zijn ergere accidenten...

n/a

Ik heb als puistige tiener in de jaren80 verschillende interesante avonturen beleefd,zoals die keer in Vise,waar een blauwe 55 los ronkend stond te wachten voor een sein,ik mocht van de machinist de sporen oversteken,als het maar snel was,om een mooie dia te maken,plots vroeg de bestuurder,of ik zin had om aan boord te komen,nauwelijks boven,of we reden al.Verschrikt vroeg ik waar de reis heenging,daar ik uit Nederland kom en ik ook geen paspoort oid.bij me had,alleen maar m'n tienertourkaart,waarmee men voor 40 gulden 4 dagen lang,het ganse NS-net mocht berijden,zo was ik in Vise gekomen.(mocht eigenlijk niet.)
"Naar Maastricht,om de D-trein Amsterdam-Basel op te halen." zei de machinist.Ik was dus gerust.In Maastricht werd ik echter uitgenodigd om weer mee terug te rijden,nu met D-trein,naar Luik,ik kon m'n geluk niet op.Dit was m'n langste verblijf ooit op een 55.Ik heb dus toch een kaartje Luik-NL grens moeten kopen voor de terugreis per rode blauwe engel.






Richard6016

D_Loc

In 1991 heb ik eens meegereden in een 62'er tussen Neerpelt en Mol. Ik had eigenlijk gehoopt op een 55'er, die destijds speciaal waren overgeplaatst naar Hasselt. Verder hoopte ik ooit nog eens mee te kunnen rijden op lijn 42 in een 55'er maar zover is het helaas nooit gekomen, de kans dat het nu nog gaat lukken is wel heel erg klein.
In Luxemburg heb ik in 1994 in een Z2 (serie 2000) een cabine rit gemaakt van Kautenbach naar Wiltz en vice versa. Deze rit heb ik gefilmd.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Bert

Allo
In 2000, toen ik 12jaar was, heb ik eens mogen meerijden met een AM96 van Oostende naar Kortrijk en terug. Tussen Oostende en Brugge kon ik dan nog eens mee in de stuurpost van een Thally's. 2jaar later mocht ik met dezelfde machinist nog eens meerijden, maar nu zijn volledige dienst op hetzelfde traject en hetzelfde type treinstel daar ik langs dit traject woon (in Torhout). In 2001 bezocht ik in het kader van 75 jaar NMBS, het station van Brussel-Zuid en ook het seinhuis. Dit was inderdaad indrukwekkend.Op de koop toe kon je dan nog voor redelijk prijsje een heen en terug reis maken naar de Franse grens met een Thally's.
Jammer genoeg had ik niet meer genoeg tijd om nog naar de stelplaats van Vorst te gaan die uitzonderlijk toegankelijk was voor het grote publiek.
De volgende dag deed ik een uitstap naar Adinkerke en kon ik vanaf Lichtervelde tot in Adinkerke meerijden in de stuurpost van een Break.
Voor ik het vergeet kon ik ook nog een zeer korte tijd meerijden in de stuurpost van een M4 stuurstandrijtuig, maar dat was als ik in het 4 de leerjaar zat(8jaar geleden). In dit zelfde jaar was er ook een soort van opendeurdag in een Thally's trein in Oostende.
In 2003, toen in Mariembourg het jaarlijkse stoomfestival plaatsvond kon ik van Charleroi tot in Mariembourg meerijden in de overbezette stuurpost van een 41 samen met nog verschillende andere treinliefhebbers.

Gegroet
Bert

n/a

Laatst iets grappigs gezien in Nederland. in Roosendaal (ongeveer 30 km boven Antwerpen) passeren een 25.5 met een sleep autowagons en een break stel elkaar. Als je niet beter zou weten, zou je zo denken dat je in Belgi? was.[:)]

Gerolf

Een 'varkensneus' is dus de bijnaam voor een 800-viertje, als ik het goed begrijp ... weer wat bijgeleerd. De gelijkenis is inderdaad treffend.

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

een varken met een zonnebril op[;)]

Richard6016

n/a

varkenneuzen zie je daar inderdaad dagelijks

Bert

Als ik mij niet vergis zie je daar soms ook wel een duikbril(900).

Gerolf

"Als ik mij niet vergis zie je daar soms ook wel een duikbril(900)."
De laatste tijd minder, het zijn vooral de 'varkensneuzen(800)" en de "klasiekskens(hebben die geen andere bijnaam?)"jawel: Halve Erwten!! die de lijn 12 domineren. Verder nog internationaal verkeer (Thalys en Benelux)
En natuurlijk een h??l bont goederenverkeer! Lijn 12 is zeker niet saai te noemen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Gerolf, daar kan ik het volkomen mee eens zijn. Alleen uitermate jammer de de Benelux dienst bijna zeker en de Thalys helemaal zeker van de lijn verdwijnen in 2007. Roosendaal, al meer dam 150 jaar een internationaal station wordt dan een onopvallende stopplaats met mischien een stoptrein naar Essen of Antwerpen. In Nederland zijn er nu wel allerlei acties om de Benelux dienst te behouden. Dus het is niet helemaal zeker of deze wordt afgeschaft. Gelukkig zal het bonte goederenverkeer tussen Antwerpen en Rotterdam/Kijhoek behouden blijven.

Thijs uit Roosendaal