De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

ERVIN

Ik wist niet dat onze Luc dat allemaal kon , knap werk man!![;)]
Zijn die M6en van LS of Classix , stuurstand ziet er subliem uit.

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

#47
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door vanmiegroet</i>

ik denk classix
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Goed gedacht.
Het zijn de modellen van ClassiX.
Stuurstand is een uniek exemplaar. Een laatste prototype (maar eigenlijk productieklaar). Gisteren met het koerierbedrijf gearriveerd hier en deze morgen het uitgebreide testverslag afgeleverd aan de layout. Over een goeie twee weken kunnen jullie het lezen in één of ander treinenboekje. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik wist niet dat onze Luc dat allemaal kon ...

Ik kan alles, maar niet zeggen aan mijn vrouw h?! [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc, dat ziet er heel goed (wat zeg ik?) dat ziet er fantastisch uit. Een prachtig stuk landschap, heel natuurgetrouw. 'K zal toch ook is een kursus "Voor boer en tuinder" moeten gaan volgen[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

citaat:
Geplaatst door doomslu

...
Een poging om de steunmuren met afgeronde koppen te maken.
Uit een stukje (blauwe) isolatieplaat twee muurtjes gesneden en in vorm geschuurd (verschrikkelijk stof...).
Daarna steentjes ingesneden met een X-acto mes.



...


Luc,
Ik ben ge?ntrigeerd door jou steunmuur...
In het verleden heb ik al wat pogingen ondernomen om muurtjes, muren, ed... te maken in ge?xpandeerde polyurethaanplaat maar telkens moet ik afhaken.  Is die 'blauwe' plaat zo speciaal?  Tot op heden heb ik steeds met de 'grauwe gele' bezig geweest.  Je steunmuur ziet er heel erg goed uit en zoek ook zoiets als resultaat (bereik alleen maar zo'n resultaat met gegoten plaaster en maar 'krabben' en maar stof en vuil [xx(] - Wim-Ysbeer heeft daar blijkbaar ook een hekel aan [:D] - zie ander draadje).
De steentjes gekrast met een Xacto-mes?  Met de snijkant of met de achterkant?  In die 'gele' plaat hak ik steeds stukken uit wanneer ik met de achterkant van het mes kras [xx(][xx(]
Kan je eens (eventueel met wat foto's?) je methode verduidelijken?
Groetjes, Peter


doomslu

Ik heb voor het landschap ook met die gele platen gewerkt en ik moet zeggen dat die zich inderdaad minder makkelijk laat snijden dan die blauwe (die ik toevallig eerst gekocht had).
De groeven zijn gesneden met een X-acto. Met de scherpe kant! De vertikale zijn er als het ware in geduwd, maar je mes moet dan wel heel scherp zijn, anders duw je putten.

Ook bij het (rond) schuren is die blauwe veel beter dan de gele, waar je makkelijk brokken uit rukt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railman56

mij valt die natuurgetrouwe rijdraad op. het geheel is ook prima gemaakt maar die bovenleiding springt in het oog. knap [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Amai, Luc, Knap man [8D] [:p]
Wacht de volgende keer geen maand om iets te laten zien, h?! Ik denk dat velen er naar uitkijken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

citaat:
... Ik denk dat velen er naar uitkijken [;)] ...

Inderdaad Luc.  Prachtig gedaan.  Laat maar snel het vervolg zien !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

Eigenlijk, waarom verbaasd iedereen zich hier over luc zijn werk,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Hallo Jan,

ook ik ben aangenaam verrast. Ik ben sinds 2007 een vaste gast hier op het MSM-forum, en ik ken Luc sinds dat moment. Ik weet dat Luc een enorme modelbouwkennis heeft. Dat dat toont hij hier haast dagelijks, en mijn respect heeft hij al heel lang gewonnen. Maar ik heb eigenlijk nooit zijn creaties hier mogen aanschouwen. Kennen is 1, kunnen is een andere zaak.

En ik ben dus zeer aangenaam verrast dat Luc hier ook blijk geeft van een zeer bekwame modelbouwer bij daad en kunnen. Hoed af!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Leuke reacties. [:)]

Ik moet grif toegeven dat ik hier nog niet zo veel heb laten zien.
Enerzijds komt dat omdat ik vind dat ik ook niet zo veel heb om te laten zien. Modelspoormagazine slorpt zo veel vrije tijd op dat andere projecten daaronder lijden. Het artikel over de M6-en bijvoorbeeld kost uren werk om alles deftig te testen en te meten en dan nog uren om foto's te maken en te bewerken. Je zou er van versteld staan. Nochtans is het een hobby h?. [:I]

Bovendien is wat ik maak niks bijzonders, want ik gebruik doorgaans gekende methodes en materialen. Deze keer dacht ik echter dat het misschien wel leuk was om even te tonen waarmee ik bezig ben.
Ik denk dat ik al zo'n 50 jaar knutsel, maar echt grote dingen kan ik dus niet tonen... [:(] Ik ben wel iemand die steeds vanalles uitprobeert. Helaas blijft het daar dan vaak bij. [:I]

We doen ons best en met de stimulans van deze commentaren gaan we door! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

citaat:
Geplaatst door doomslu

Leuke reacties. [:)]



Bovendien is wat ik maak niks bijzonders,  Ik ben wel iemand die steeds vanalles uitprobeert. Helaas blijft het daar dan vaak bij. [



Niks bijzonders zegt ie dan,zit even op zijn gemak een viaductje te krassen.
Dat plaatsen hebben er wel meer last van,is wat je maakt wel goed genoeg om te laten zien.(als bouwer zie je altijd de foutjes in je model)
Luc,blijf vooral proberen en foto`s plaatsen[:p]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

doomslu

#59
Omdat ik momenteel veel schilder in schaal 1/1 :D liggen de werken aan de brug wat stil, maar daar komt binnenkort verandering in.

In het draadje van Peter wordt er over laserwerk gepraat. Wel ik kreeg hier al een maand geleden een prachtig staaltje laserwerk binnen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo fijn kon. Niet te geloven en eigenlijk is een foto niet overtuigend genoeg. Je moet het gewoon in het echt zien. :p

In mijn openingstekstje schreef ik: 'De reling? dat wordt een avontuur? nog niet aan denken.'



Dit wordt het dan, gelaserd uit karton van 0,3 mm dik:


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *