De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

railman56

ik heb de indruk dat luc ons nog gaat verbazen [;)]
mooi project en goed begonnen
die steunmuren zien er niet slecht uit al heb ik de indruk dat sommige voegen niet diep genoeg ingekrast zijn maar dat kan ook aan de foto liggen.
dit draadje zal ik zeker ook blijven volgen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Michiel

Luc, je vliegt er wel meteen in, he! Erg mooi, en dat je meteen uitpakt met dit schitterend resultaat, beloofd het beste voor het vervolg. Ik ben alvast erg aangenaam verrast. En ook het materiaal dat je gebuikt om een muurtje in te krassen boeit me bijzonder.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Geslaagde intro!

Tip: Inkleuren van muren: zie ook http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=15&t=25446&start=75 ergens onderaan de bladzijde....

doomslu

citaat:
Geplaatst door Dirky

Geslaagde intro!

Tip: Inkleuren van muren: zie ook http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=15&t=25446&start=75 ergens onderaan de bladzijde....

Mooie tip!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

hoi luc,

Helemaal goed! mooi voorbeeld, segment, luxemburgs, en de bouw is gestart en gaat harstikke goed, succes ermee[;)]

groetjes, Wim

evan

How Luc,  Niet te snel he[:o)]

Nee even serieus.  Mooi resultaat en very low budget.  Cool!
Wat zijn de afmetingen van de pijlers of muren?

Doe zo voort[;)]

PS Dirky,

Ferme dinges op die link[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knap, Luc.  Dit belooft, en vraagt naar meer [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

stoomloc

Luc,

Ik denk dat je op het juiste spoor zit.[:D]

groeten,

Wim

doomslu

citaat:
Geplaatst door evan

...
Wat zijn de afmetingen van de pijlers of muren?
...

De steunmuren zijn 43 mm hoog x 165 mm lang x 14 mm dik.

Dit weekend wordt er niet gewerkt... we gaan naar Belgi?. Zondag ben ik in Charleroi.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door evan

...
Wat zijn de afmetingen van de pijlers of muren?
...

De steunmuren zijn 43 mm hoog x 165 mm lang x 14 mm dik.

Dit weekend wordt er niet gewerkt... we gaan naar Belgi?. Zondag ben ik in Charleroi.



Thx Luc[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#40
Amaai, meer dan een maand heb ik hier niets gepost. Nochtans heb ik wel wat kunnen voortdoen tijdens een deel van het verlof (dank weergoden).

Eigenlijk heb ik de brug wat links laten liggen. Figuurlijk, maar ook letterlijk. Ik heb me namelijk geconcentreerd op het rechter gedeelte van de module. Bleek namelijk dat ik een mooie berm wel kon gebruiken voor een fotoshoot (voor één of ander boekske :D).

Nu dat achter de rug is gaan we weldra weer aan de slag.

Zoals het een goede aannemer beaamd ben ik logischerwijze bovenaan begonnen :o. De gewelven zijn onderaan de rails geschroefd. Door hun eigenzinnige vorm hadden ze namelijk de neiging om te gaan torsen en dat is dus nu opgelost.
Daarna gaan de pijlers er onder en dan kan het landschap vorm gegeven worden?

Het rechter gedeelte is bijna klaar.



Een overzicht van het geheel?



En de brug zelf in de huidige toestand. Schilderwerken en verwering zijn nog lange niet klaar!


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

Amai Luc, ziet er zeer mooi uit! [:p][:)]
Ook de dubbeldekkers (stuurstand!) zien er niet slecht uit.

DIe rijdraad op de brug, zelf gemaakt? Ik dacht dat er zo'n lange exemplaren niet in de handel bestonden.

[:)][;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Binco

Amai Luc, ziet er zeer mooi uit! [:p][:)]
Ook de dubbeldekkers (stuurstand!) zien er niet slecht uit.

DIe rijdraad op de brug, zelf gemaakt? Ik dacht dat er zo'n lange exemplaren niet in de handel bestonden.

[:)][;)]

Die M6-en zijn inderdaad mooi.

De draad is zelf gemaakt uit 0,3 mm messingdraad. De rest, paaltjes en zo, komen van Sommerfeldt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Nice job Luc[;)]

Op zo een baan zitten veel mensen te wachten[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Luc,

uit de kunst, hoor. Veld, veldweg, dijk... Het ziet er prachtig uit. En de brug... ? Tja, wat zal ik zeggen... Schitterend gewoonweg. [:p][:p][:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)