De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

Paulogic

Die dame is Luc zijn preiserke... denk ik [:D]

Mooie land toch, Luxembourg. Je zou dit zo willen uitknippen en
op uw baan plakken. Ik ben ooit in Michelau geweest en dat was
daar ook om van te smullen. Zo'n omgeving geeft je het
Paradijs gevoel.

En de reling... laseren jong [}:)][8D]
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

Luc, dit lijkt me een schitterend project om je eens lekker uit te leven. [8D][8D][8D] Ik ben benieuwd om je ontwerp alvast eens te zien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door evan
Meetaparatuur?  Das niet nodig geweest de maximum hoogte staat al op de brug aangegeven[:D]
Ik denk ook niet dat die klopt. Op de vierde foto staat een dame mee afgebeeld, en ik denk dat die groter is dan pakweg 130cm [;)]

Goed gezien. Mijn Preiserke meet 1,54 cm. De doorrijhoogte is inderdaad een pak meer dan op het bord staat: 3,68 m.
Waarschijnlijk hadden ze zo'n bord met 2,80 m liggen. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomloc

Hallo Luc,

Prachtige foto's, maar ja wat wil Luxemburg is heel mooi en zeker qua natuur. Dit wordt een mooi project om te volgen en dat ga ik zeker doen.  Kan je al een sporenplan tonen en/of foto's van de ruwbouw ? De foto's die je toont maken me nieuwsgierig naar meer. Veel succes en veel plezier met het bouwen van je baan.

Groeten,

Wim

doomslu

#19
Eerst het plan (vooraanzicht van de brug), uitgetekend op 1/87 en daarna ingescand en verkleind om hier te tonen.

Een idee van de afmetingen:
Reling is 75 cm lang.
Van de bovenkant van de brug naar het wateroppervlak is 10,5 cm.



Nog een fotootje van een trein (dat hoort er ook bij hé :))



Een baanplan, dat komt nog. Ik moet namelijk het bestaande plan wat aanpassen.

En... geduld hé. Ik ben geen Evan (nieuw in Van Dale: evan = snelle modelbouwer :D!)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#20
[8D]   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cedric

Mooie en sfeervolle foto's, Luc[:D] Dit wordt zeker een interessant verslag om te volgen.
In welk tijdperk is je baan gesitueerd ? Op de foto met de tunnel is er een afrastering aangebracht om vallende stenen op te vangen, iemand die weet vanaf wanneer dit werd toegepast en of ze dit ook in Belgi? doen?

Dirky

hoe snel het gaat maakt niets uit Luc. Het belangrijkste wat je moet onthouden uit het Evan-gelie is dat je een lelijke trein moet hebben! [:D][;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Cedric

Mooie en sfeervolle foto's, Luc[:D] Dit wordt zeker een interessant verslag om te volgen.
In welk tijdperk is je baan gesitueerd ? Op de foto met de tunnel is er een afrastering aangebracht om vallende stenen op te vangen, iemand die weet vanaf wanneer dit werd toegepast en of ze dit ook in Belgi? doen?

Tijdperk V-VI.

Ik denk dat ik die veiligheidsnetten ook al in de Ardennen langs de lijn Namur-Luxembourg gezien heb.

@Dirky: die is goed. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Dirky

hoe snel het gaat maakt niets uit Luc. Het belangrijkste wat je moet onthouden uit het Evan-gelie is dat je een lelijke trein moet hebben! [:D][;)]


[:D][:D][:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

En... geduld h?. Ik ben geen Evan (nieuw in Van Dale: evan = snelle modelbouwer [:D])!


Ik dacht dat het al af ging zijn[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Bijvoegsel in Van Daele (den dikke)

Evan : Man of vrouw die sneller werkt dan je kan volgen.
Evannen : werkwoord, ongelooflijk snel maar fijn werken.
        vb ik evan, jij evant ...ovt je hebt geevand
Geevand worden : uw werk laten evannen door iemand.

[:o)]Nope ik heb niet gedronken, ben zo geboren[:o)][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

Dan mag mijn baan eens geevand worden[:D] en liefst door een zekere Evan![:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Durango

Dat gaat heel mooi worden volgens mij. Ik ga dit blijven volgen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

doomslu

#29
Een laatste stand van zaken.

Een poging om de steunmuren met afgeronde koppen te maken.
Uit een stukje (blauwe) isolatieplaat twee muurtjes gesneden en in vorm geschuurd (verschrikkelijk stof...).
Daarna steentjes ingesneden met een X-acto mes.



Alles een grondlaagje gegeven en een eerste drybrushing met iets dat op zandgeel zou moeten lijken.
Niet slecht, maar uiteraard nog niet klaar. Er moeten meer kleurnuances in en daarna nog wat mosgroen. Doch hiermee ga ik wachten tot de brug klaar is, zodat alles tegelijkertijd kan aangepakt worden.


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *