Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Onderdelen lokomotieven

Gestart door treinvirus, 25 november 2004, 15:47:41 PM

treinvirus

hallo iedereen,
ik ben blij dat ik dit forum ontdekt heb. Het is inderdaad zo dat niet iedereen lid is van een modelspoorclub en sites zoals deze zijn zeer welkom. Ik wou eens vragen of het mogelijk is dat er een rubriek over onderdelen kon ingelast worden (waar personen kunnen melden dat ze een lok in slooptoestand of slechte toestand hebben, onderdelen van een of ander type en merk, bij welke handelaar onderdelen eventueel te vinden zijn , tips voor vervangen door eigenbouw of van andere merken). Ik heb namelijk meerdere lokomotieven oa van lipliput waar toebehoren gedeeltelijk ontbreken of wielen  aangetast zijn en er zijn , zelfs op enkele adressen in Duitsland mij gegeven , geen vervangstukken van de firma meer te vinden. Mijn grootste probleem is dat ik van Trix express meerdere orient express wagens heb ( 3 rail systeem) en de wielen vervangen door nieuwe geisoleerde is mij te duur (teveel assen) en doorzagen en isoleren is toch een enorm karwei. Daarenboven -en nu komt het- zijn nergens de koperen stroomafnemers te bestellen of te vinden die wel op de (zelfde) modellen van Trix internationaal zitten. Er bestaat geen katalogusnummer voor dergelijke onderdelen bij navraag in de winkels ( van biervliet etc). Zelfs Bp messingbouw weet niet hoe ik die zelf kan maken vermits ze geen koperen platen hebben daarvoor (buigzaamheid , dikte enz). Ik dacht aan oude platte 4,5 volt batterijen die koperen lippen hadden maar die bestaan niet meer geloof ik. Voila veel gevraagd voor een eerste kontakt maar hoopvol...
Treinvirus
 

tonycabus

Iedereen zal beamen, Treinvirus, dat fosforbrons het ideale spul is om stroomafnemertjes mee te maken.
Ik zou eens navragen bij Treinshop Olaerts: niet dat de anderen niet goed zouden zijn, maar Mijnheer Olaerts is een gedienstig man, en ik heb er bij hem zien liggen in de winkel (en vergeten te kopen, verdorie!)

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Dirk "Virus",
De beste manier om een eventueel materieelprobleem te laten helpen oplossen is er fotootjes van te plaatsen. Het kan nu!

Ga naar de rubriek "foto's en files" en open het vervolgbericht: daar vind je de link naar de fotosite. Je schrijft je daar in (mag met je gebruikelijke e-mail-adres) en dan post je de foto's.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)