Bekolingskraan

Gestart door Peter, 01 juni 2011, 16:32:09 PM

Peter

Wat is de beste ondergrond om vlakke stukken, bv. de vier zijden van de kraanarm, aan elkaar te solderen
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

ik gebruik een stuk teflon van 2mm dik. Kan tegen de hitte en neemt geen vuil op van bvb flux...

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

(stappen)motor
dat is 1 cent daaronder...


Die motortjes (ook "gewone" gelijkstroommotortjes) zijn blijkbaar via het web te bestellen in allerlei grootten en spanningen.
Dit is echter afbraak.



Loos geschreeuw Hugo zonder bewijs,ik heb er een 4 euro en PRIMA geen schroot.
wim

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
Wat is de beste ondergrond om vlakke stukken, bv. de vier zijden van de kraanarm, aan elkaar te solderen
Ik heb me een tijd geleden een gegoten "stenen" blok met gaatjes aangeschaft.
In die gaatjes passen stalen pennentjes, en daarmee kan je de onderdelen positioneren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Waar koop je zo'n stuk Teflon en/of zo'n stenen blok met gaatjes
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

(stappen)motor
dat is 1 cent daaronder...


Die motortjes (ook "gewone" gelijkstroommotortjes) zijn blijkbaar via het web te bestellen in allerlei grootten en spanningen.
Dit is echter afbraak.



Loos geschreeuw Hugo zonder bewijs,ik heb er een 4 euro en PRIMA geen schroot.
wim


Wil je deze opmerking even verduidelijken? Of had je begrepen dat ALLE motortjes op internet afbraak zijn?
Ik bedoelde dat wat je daar op de foto ziet afbraak is; door mezelf afgebroken dus.

Huugooke

Die "steen" misschien bij www.conrad.be ?
Bestnr.: 191526 - 89

Waar je teflon platen kan krijgen weet ik niet zo direct, een een teflon bakpan of ovenschotel is niet zo handig[:o)]. Er zijn wel van die teflon "zolen" voor strijkijzers die je eventueel zou kunnen gebruiken als onderlegger. Dat is aluminium (goede warmtegeleider) met een teflonlaag.

Dirky

ziet er nog beter uit dan mijn stuk teflon... thx voor de link Hugo!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Gerolf

De mijne kwam van bij Fohrmann: http://www.fohrmann.com/kleben-loten/soldering-plate.html


en die is twee maal groter, maar daarom ook duurder.

Gerolf

Voor 29? (met de stalen pennen dan) heb je een handig hulpstuk voor het solderen, groot genoeg voor de meeste projecten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Stap voor stap gaan we verder, verbrande vingertoppen ten spijt.
De steun voor de kraanarm, en de kraanarm zelf beginnen stillaan vorm te krijgen.







Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

foto's terug in orde gebracht.
Met vriendelijke groeten
Peter

Red Falcon

Peter, hoever sta je ondertussen met de kraan?
Ik heb hier dezelfde set liggen en ondervind wel problemen met het samenstellen van de onderdelen 42 a/b van blz.6.
Die delen lijken mij niet helemaal te passen.
Benieuwd wat uw ervaringen zijn.

Grtz, RF

Peter

Heb het nog niet gemonteerd, maar als ik het nameet zou het moeten passen.
Je moet wel goed uitkijken dat je onderwagen de juiste breedte heeft.
Met vriendelijke groeten
Peter