Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 104

Gestart door ronny-vdv, 20 mei 2011, 20:13:15 PM

DasBert33

Weeral smalspoor [xx(]...

De laatste tijd slaagt de MSM inhoud wat tegen.

Wat mij betreft mogen er weer wat meer normaalspoorbanen besproken worden. Het mogen ook speelbanen zijn. Ik heb mijn buik een beetje vol van die (mini)banen met 1 lok en 3 wissels. Dan liever nog wat TEEs, Rheingolds, TGVs, zelfs op 2 m? met 360mm straal bochten. De rollend materieel verzameling zelf vind ik zeker zo interessant als de scenery waarin die rijdt.

Verder sluit ik mij aan bij de vorige post. Een diepgaande lok/wagen review is altijd tof. Tov de vorige reviews mag er iets kritischer gereviewed worden vind ik: wat meer vergelijkingen met andere gelijkaardige modellen, een soort puntensysteem, een standaard kwaliteitstest (trekkracht, gewicht, ontsporingsgevoeligheid), en een gefundeerde aanbeveling tot al dan niet aankoop.

Bert
 

René

La Baraque.  Da's weer een topbaan.
En als het een topbaan is, is er toch niets mis met smalspoor.
Niet dan? Ja toch zeker.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

janjozef

Wilt ge besprekingen van nieuwe topbanan dan moeten die er komen, nieuwe grote topbanen zijn niet dik gezaaid,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

citaat:
Geplaatst door janjozef

Wilt ge besprekingen van nieuwe topbanan dan moeten die er komen, nieuwe grote topbanen zijn niet dik gezaaid,

Jan



Daar heb je gelijk Jan...

Er zijn inderdaad minder en minder paradebanen en dan zeker nog minder met modern materiaal.

Mensen hebben niet altijd de ruimte en of budget.  En modulair voor tentoonstellingen is ook moeilijk daar transport en organisatie vaak doorwegen.

Maar wie weet op een dag... "Nieuwe uitdaging"...[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

Hij lag vandaag op de mat.
Dus maar gelijk begonnen met La Baraque
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Kusttrein28

Zojuist nr104 in de bus gekregen.
Ze gaan hier dit weekend niet veel aan mij hebben.
Ziet er heel goed uit!
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

ronny-vdv

[V][V][V][V][V][V][V][V][:(][:(][:(][:(][:(] Snif, snif.
Ook vandaag MSM 104 ontvangen, maar hoe [?]
Voor de helft doorweekt van het vocht, desondanks de plasticfolie.
Daarom heb ik plasticfolie niet verwijderd, daar ik klacht ingediend heb bij De Post. Laat De Post maar snel privatiseren.

Hopelijk krijg ik een nieuw exemplaar toegestuurd.
Het weekend begint goed.

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Steam.N

Nr 104 is binnen !  En alweer eentje naar mijn hart [:)]
Een perfecte mix van technieken, banen en verslagen.  Super bruikbaar.
Hartelijk dank aan de MSM medewerkers van deze editie !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik heb hem ook [:p] en diagonaal doorgelezen: Hij lijkt weer dik OK [8D]
Mijn vrouwke had hem voor mij gezien. Haar eerste reactie: "ge staat er weer niet in" - tot ik haar wees op de forum-meeting-foto [:D]
Maar ze heeft gelijk, hoor. Hoog tijd dat ik wat artikeltjes afwerk [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Gerolf,

Heb jij ook die knappe gasten  gezien die naar de forum - meeting kwamen ![:D] Eerlijk gezegd het mochten er wat meer geweest zijn, maar toch was het een leuke ervaring !

Alvast een  schuchtere poging van MSM om een beetje reklame te maken voor ons(en hun) forum !

Groeten Peter

railman56

vandaag ook in de bus gekregen, dus weer wat te lezen dit weekend en volgende weken.[:)]

@gerolf en peter: hopelijk volgende meeting nog wat meer volk in antwerpen-centraal. ik ben nog volop bezig met brainstormen maar dat zet ik wel op de gepaste plaats.[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

itchy

MSM104 is ook in Brussel aangekomen (picobello in een perfect gave verpakking, zonder ook maar ??n kreukje of vouw... chapeau facteur zeggen wij dan). En wat lezen we? Dat B-Models met een NMBS reeks 57 op de proppen komt! Geen spek voor mijn bek want TP VI maar ben wel benieuwd.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dirkske

Ook hier, in het uiterste noorden van ons landje is hij weer netjes in de bus gedeponeerd.[:p]
Net zoals Gerolf, vluchtig door gebladerd en het ziet er allemaal weer puik werk uit.
Een pluim voor de redactie.[;)]

Groetjes Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Kautenbach

ook hier in Zwolle Nederland gisteren ontvangen, naast de "technisch" goeie inhoud voor mij 2 hele positieve punten. eerste, de redactie haakt in op "onze" wensen, 2e punt heel leuk o de meer persoonlijke dinge terug te zien, een zolderbaan, forummeeting, en Evan, voor zover ie nog niet bekend was.

puik werk, ga zo door!

wim

evan

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

ook hier in Zwolle Nederland gisteren ontvangen, naast de "technisch" goeie inhoud voor mij 2 hele positieve punten. eerste, de redactie haakt in op "onze" wensen, 2e punt heel leuk o de meer persoonlijke dinge terug te zien, een zolderbaan, forummeeting, en Evan, voor zover ie nog niet bekend was.

puik werk, ga zo door!

wim



Ja heb ik vandaag ook ontdekt[8D]  Ik sta met "ne fot int boekske"  Niet verwacht, maar het is wel leuk.[:)]

Even serieus,  het ziet er inderdaad een knap nr uit.  Die watertoren, la baraque en nog veel meer.  TOF

GRTS
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.