Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

Jurgen

Ik zou zoals Olivier al voorstelde de opstelsporen toch ook iets langer maken, indien mogelijk uiteraard.

Afgezien daarvan ziet het er allemaal zeer goed uit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Cozzy

Bedankt voor de reacties Jurgen en Olivier.

Bij het uittekenen van de baan en vooral het station heb ik rekening gehouden met een max. treinlengte van 4 personenwagens + loc ; voor de ruimte van de opstelsporen in het schaduwstation heb ik lang getwijfeld en uiteindelijk beslist om ze even groot te maken als de langste trein die in het (zichtbare) station van Ailleurs terecht kan.
Anderzijds is het ook zo dat ik al aardig wat moest puzzelen om de wisselstraten zo te kunnen leggen zonder dat ze op een module-overgang lagen  :o.
Uiteindelijk een compromis dat de spelmogelijkheden volgens mij niet erg beperkt.

Ben nu bezig met het verder bedraden van de schaduwstation. Eens dat klaar is kan ik aan de slag met uittesten hiervan en dan staat de verdere sturing via Loconet op het programma... niet meteen de meest fotogenieke fases in de bouw van een baan maar best wel leuk en spannend!

Op vlak van ruimte ben ik heel erg blij met wat er allemaal kan , daar staat echter tegenover dat ik dan weer niet over massa's tijd beschik...
ik beleef er plezier aan maar op zich is dit geen 'speedo' -draadje , I know  :-[ 
Soms ben ik wel stiekem jaloers op de vooruitgang die anderen tonen met hun prachtige werkjes, but in the end it's the fun that counts  ;)

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

hapkin

Hoi Cozzy

Lang niets meer gezien van deze baan...
Ben je er nog aan bezig ?

mvg steve


Cozzy

Hallo allemaal,

Afgelopen periode aardig wat tijd kunnen spenderen aan de baan met als resultaat dat het schaduwstation volledig bedraad is voor de wisselsturingen!

Alles vervolgens uitvoerig getest. Hierbij liep ik regelmatig tegen een (bijna-)kortsluiting aan wanneer ik over een bepaalde wissel reed. Dankzij de reacties in dit draadje (http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22089.msg293900.html#msg293900) weet ik nu dat ik twee kruiswissels en twee 'oude' Tillig wissels nog moet doorslijpen op het puntstuk en de wisseltongen apart van spanning voorzien. Beloofd spannend te worden want deze beesten zijn al gelegd... ???  Dit staat echter als een van de komende punten op mijn 'todo' lijstje .

Nu eerst even met een andere stap begonnen: het inrijspoor van het schaduwstation aan de oostkant.
Eerste keer dat ik effectief met de hoogteverschillen te maken krijg én dit dan op een uitneembaar stuk... best wel spannend!

Ik heb het me nu ook niet meteen gemakkelijk gemaakt want net op het uitneembare stuk splitst het inrijspoor naar een lagergelegen keerlus. Op de foto zijn de stukken voor de keerlus al klaar maar deze moeten nog ingezaagd worden in het frame.

Hieronder enkele fotootjes van de huidige situatie:




Zodra de keerlus klaar is volgen er terug wat plaatjes...
Tot dan!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

ERVIN

Goed en proper werkje Tom  , ik blijf dit zeker volgen en nog veel succes/plezier.  ;)

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 12 april 2015, 21:34:01 PM
Goed en proper werkje Tom  , ik blijf dit zeker volgen en nog veel succes/plezier.  ;)
net als ik als het handelt over een Belg. baan ! ;)

Cozzy

Hallo,

sinds de laatste post is er nog eea gewijzigd waar ik eerstdaags een paar fotootjes van zal plaatsen.

Gisteren m'n eerste voorzichtige stappen gezet mbt het weatheren van rollend materieel...
De eerste loc die ik (lichtjes) voorzien heb van een stoflaag is de 5939 van Roco.

Alles is gebeurd op basis van 3 kleuren acrylverf  (wit, zwart, bruin - al of niet gemengd) en beige en zwart verweerpoeder.
Het geheel werd aangebracht met een penseel en/of wattenstaafje.

Eerste resultaat:

Weathering try-out, on Flickr


Weathering try-out
, on Flickr


Weathering try-out
, on Flickr

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

loebaske

Mooi gedaan voor de eerste keer, je gaat steeds beter worden, gebruik gerust Vallejo wasches...

Neem er gerust 1/1 foto bij, dat helpt ook een stuk...

reeves

Mooi, je lichten zitten wel verkeerd om (wit-rood) moet andersom

Groet Tom

Cozzy

Eric en Tom thanks!
Wat de lichten betreft : deze zitten dan bij Roco fout?
Zal ze bij de aanpassing met staafledjes omdraaien.
Heeft er iemand toevallig een tuto mbt de vervanging van de verlichting van een digitale 59?

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

loebaske

Die zitten idd. verkeerd bij deze modellen van Roco..
een foto van het vervangen in led lichten heb ik nog niet, is maar dat er hier nog 4 stuks liggen te wachten op de ingreep...


Peter

Volgen ik me herinner, heeft er zowel in het magazine als hier op het forum een uitleg gestaan om de lichten te veranderen, zowel voor de Roco 59 als ook voor de Roco 62/63
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Cozzy op 13 januari 2016, 11:59:59 AM
Eric en Tom thanks!
Wat de lichten betreft : deze zitten dan bij Roco fout?
Zal ze bij de aanpassing met staafledjes omdraaien.
Heeft er iemand toevallig een tuto mbt de vervanging van de verlichting van een digitale 59?

Groeten,
Tom
Zoek eens op het forum naar ombouwsels van mijnentwege (eerst naar index surfen), die ombouw staat daar beschreven, 't is wel niet zo supernetjes, maar functioneel was het wel, de loc is ondertussen wel verkocht met die van VBV in het vooruitzicht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

@ Olivier: Bedankt voor de tip! Ben gelijk even gaan kijken, enkel ontbreken er enkele foto's :-X waaronder het schema en een zicht op het printje. Mocht je ze opnieuw kunnen linken ga ik eens kijken of ik ermee aan de slag kan. Heb je toevallig ook de referenties van de Leds?

@ Peter: Dankjewel voor de tip! Iemand enig idee welke MSM het betreft (ik heb ze nl. niet allemaal  ;))

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog