Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

Floris

Als je twijfelt over de weathering gewoon foto's erbij pakken, zoals deze:
https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/sets/72157625167243537/
en dan een beetje een afgeleefd maar wel in bedrijf zijnd exemplaat uitzoeken zoals deze...
https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/5321282511/in/album-72157625167243537/
dan zeg ik: prima gedaan! ;)

Kautenbach

Niks te schoon het,  schoon gedaan zeggen jullie toch  ;D ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 februari 2016, 14:23:51 PM
er valt inderdaad niks op aan te merken. :)
enkel op Olivier ! Trouwens hele fraaie weathering, net genoeg niet teveel ! ;D ;)

Cozzy

Iedereen bedankt voor de feedback en de veren!
Ik neem de tips mbt de buffers ter harte en ga er eerstdaags mee aan de slag.

Het gebruik van enamel verf was/is een eye-opener voor mij en het weatheren op zich valt met deze verf erg goed mee.
Ik heb het eerst geprobeerd op een Lima goederenwagonnetje en de volgende was meteen de Roco 59.
Wat ik hier ook gelezen en geleerd heb is dat het grote voorbeeld je de details toont.
Als je het dus mooi vindt : gewoon doen en proberen zou ik zeggen!  8)

Tot later!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976


Is prachtig, zeker niet overdreven!!
Dat waren werkpaardjes, die zagen af!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Heel knappe verwering, Tom. Chapeau  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cozzy

Enkele fotootjes van de nieuwste vrachtwagen op de goederenkoer....

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

en een nieuwe ervaring met het verweren: een tankwagen, enjoy!

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

Tot later!

Groeten,
Tom

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

niko

De lok ziet er goed uit Tom , zoals de rest van het test stukje  8)
mvg Niko

loebaske

Hoe heb je die kolenzakken gemaakt? is alsof het echte jutten zakken zijn....mooi


DFS

ik vindt die tankwagen ook mooi gelukt, oliverf?

Cozzy

Dankjewel Niko!
@ Eric: de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de kolenzakken op de Daf een accesoire zijn van Artitec ; in het geval van de Panhard Movic zijn ze samen met het model verkocht (REE model maar ook Artitec zakken denk ik).
@ Sven: de tankwagen is hoofdzakelijk aangepakt met sterk verdunde Humbrol Enamel verf, enkel de roest is nadien ook bijgewerkt met acrylverf.

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Kautenbach

Helemaal  super gelukt  hoor ;D ;D

Bouw zo door6 ;)

Cozzy

Hallo allemaal,

Ik heb mijn initiële sporenplan herbekeken en heb nu een ontwerp van een stoom/dieseldepot klaar dat zich situeert ergens begin/midden de jaren '60.
Bedoeling is om jullie om raad te vragen in hoeverre dit realistisch is voor het spoorbedrijf in die tijdsgeest en of er nog dingen ontbreken/overbodig zijn...

Hieronder een plaatje van mijn plan:

 
Beetje uitleg:
A: inrit van het stoomdepot
B: uitrit van het stoomdepot
C: inrit van het stoomdepot en in-/uitritdieseldepot
1: Locloods met onderhoudsputten met lang de linkerkant ook de lampisterie/huilerie/bureau's
2: Waterkranen
3: Asput
4: Inspectieput en bezandingsinstallatie
5: Tankinstallatie diesel
6: Opslagtanks diesel

Elk vierkantje/grid is 5x5cm

A) Stoomloks komen binnen via spoor A of C
B) bij kort oponthoud kunnen ze via de inspectieput (4) passeren en voorzien worden van zand alsook van nieuwe olie/en of lampen (1)
C) vervolgens naar de draaischijf om gekeerd te worden
D) via  spoor B terug naar het station. Nu ik dit schrijf merk ik dat er best ook op spoor B een waterkraan voorzien wordt... ::)

Wanneer stoomloks dienen gestald te worden in de lokloods doorlopen ze ook A) en B) en gaan vervolgens
E) naar de asput (3) om de aslade te ledigen
F) vervolgens naar de draaischijf om gekeerd te worden
G) water inslaan bij de kranen (2)
H) stalling in de locloods (1)

I) Dieselloks komen binnen via spoor C
J) gaan vervolgens naar de dieseltankinstallatie (5) en kunnen dan naar
K) de lokloods (1) voor stalling of naar het uitwijkspoor bovenaan voor tijdelijke stalling of terug naar de dienst via spoor C

Klopt deze redenering een beetje of kan er eea nog vereenvoudigd en/of verbeterd worden?
Laat gerust iets weten!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw