Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

OlivierV

Tom, het schema kan je makkelijk op internet vinden.



De belangrijkste foto's van een 59 zitten er bij ..., geld ook voor een 62 van roco (aansluitpunten op de print)

De warmwitte leds, rode kan je ook makkelijk vinden, het zijn 2mm staafleds (staafje past net in de lichthouders). Verbruiken 20mA en werken op spanningen tot maximaal 20v als ik me niet vergis.
http://www.benl.ebay.be/itm/50-St-2mm-LED-WARMWEISS-Gehause-wasserklar-Tower-Led-langer-Kopf-/361315891542?hash=item54201af956:g:w3wAAOSweW5Vda3u

Tevens ook een stuk of 4 weerstanden van ergens in de 5000 of 6000 ohm en je bent klaar.


Heb je soms ook nog enkele extra foto's van dat diorama waar de loc op staat, het ziet er zeker niet slecht uit!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

Hallo,

Ben nog wat verder aan de slag gegaan met verwering van m'n allereerste loc en enkele wagons.
Hieronder de resultaten:

NMBS 5953 - Roco
Het dak heb ik heel licht verweerd omdat ik zonder luchtpenseel werk waardoor grote oppervlakken moeilijker te behandelen zijn...

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

NS Gbs Grootvolumewagen - Piko
Origineel:

Weathering try-out
on Flickr

Verweerd:

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

NMBS M2 - Lima

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

NMBS Kolenwagon - Piko
Met zelfgemaakte lading...

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

zelfde wagon, andere lading...

Weathering try-out
on Flickr


Weathering try-out
on Flickr

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

sdz1976


Mooie verweringen!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Stieven76

Vind ik ook. Subtiel, niet te opvallend maar toch is de plastiek look weg.
Alleen lijken me de draaistellen nogal opvallend proper.  ;)

Peter

Tom, die open bakwagens vind ik prachtig. Zeer goed gedaan
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Verwering is goed gelukt. Met een luchtpistool zou je onderaan aan de draaistellen nog een stoflaag kunnen aanbrengen. ;) Wel niet te dik anders wordt het te monotoon. :)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Tom,

Subtiel, maar enorm geslaagd!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Dank allemaal voor de fijne reacties :)
De goederenwagens vind ik zelf ook het best geslaagd,de M2 is er misschien net over.
Voor de draaistelen ben ik nog op zoek naar een methode voor een fijne stoflaag aan te brengen zonder luchtpenseel want dat heb ik helaas niet.
Als er tips zijn hoor ik ze graag!


PS. weet er iemand wanneer het derde frontlicht bij de 59 (boven de cabine) ontstoken werd?
Op de meeste foto's die ik zie branden steeds enkel de beide onderste...

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

loebaske

Voor zover ik weet werd het derde licht enkel gebruik in het buitenland, daar was reeds driepunts verlichting verplicht...
experts zullen het wel beter weten.

Draaistellen behandel ik met Vallejo roest wash, heb daar drie tinten in...een paar vb
de wielen neem ik ook onderhanden...



Vergeet niet de veren, die lusten ook wel een tintje...











Gebruik nooit een airbrush, alles is met een fijn penseel en dry brush aangebracht.

Hopelijk help je dit verder..


GVL

Ziet er mooi uit, Tom!
Misschien iets fijnere handrails op die open wagens monteren?
Groeten.

PeterVG

Voor een tijdperk III wagen ziet het chassis er prachtig uit. Een bruin waas onderaan mag dan wel typisch zijn voor tijdperk IV en later in het stoomtijdperk was dit bruin waas veel minder tot niet aanwezig.
Vergeet de witte vlakken op de hoeken niet Tom. Die maken het wagentje af.

SuSke

#56
Citaat van: Cozzy op 25 januari 2016, 20:12:12 PM
...
Voor de draaistelen ben ik nog op zoek naar een methode voor een fijne stoflaag aan te brengen zonder luchtpenseel want dat heb ik helaas niet.
Als er tips zijn hoor ik ze graag!...

Als je geen luchtpenseel ter beschikking hebt, moet je even in de make-up doos zoeken van moeder de vrouw. Waarschijnlijk zit daar ergens een "waaierborstel" in , een borstel met de zachte haren in een waaiervorm door de dames gebruikt om hun poeder egaal te verdelen om hun aangerzicht  ;)



(bron: http://districos.com/cosmetics/penselen/waaierborstel-8800.14)

Die kunnen wij volgens hetzelfde principe gebruiken om een zweem van poeder aan te brengen op onze modellen  8)
Een beetje oefenen is wel nodig want wij zjn er niet mee opgegroeid  :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Goede tip Frans, ga dit proberen...

doomslu

En daarna weer netjes in de make-up doos leggen hé.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.