Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

Cozzy

Allemaal bedankt voor de veren  :D
@ Eric: De verlichting is idd correct geplaatst en vakkundig vervangen door leds dankzij Eve.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Vandaag de laatste details aangebracht op de beide 59-ers.
Op de bogies werden langs beide zijden de kettingen en de bijhorende installatie aangebracht.
De kettingen heb ik gevonden dankzij jullie suggesties bij http://www.langleymodels.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Chain_101.html

Hieronder een fotootje van het eindresultaat:

NMBS/SNCB HLD 5939
on Flickr

Groetjes,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Klaas Zondervan

Waar dienen die kettingen voor? Op grootbedrijfsfoto's zie ik ze niet.

Peter

Prachtig Tom
Gewoonweg super.

Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

Citaat van: Klaas Zondervan op 15 mei 2018, 15:56:40 PM
Waar dienen die kettingen voor? Op grootbedrijfsfoto's zie ik ze niet.
Jawel hoor, hier zijn ze, achterste draaistel: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/2010-05-08_sncb_5941_Saint_Ghislain_PFT-TSP.jpg
zal van de handrem zijn lijkt me.

Enne, mooi subtiel geweatherd, tom!

modelbaanHO

Mooi gedaan. 't zijn de details die het maken.
De verwering vind ik ook zeer knap.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Knap resultaat Tom en inderdaad subtiel.

Tip,  op de foto's van het grote model is te zien dat de randen rond de ronde vensters opzij van de loc zwart zijn.  Dat kan nog extra nadruk leggen en dan is de plastic look rond de ramen ook weg.

Groet
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Kettingen aan de boogie?
Heb eens al men foto's bekeken en er geen gevonden met een ketting, ofwel stond ik aan de verkeerde kant?  ;)

Herwig

#188
In een artikel in één van de oudste MSM beschrijft Guy V.M. de verfijning van een Roco-59iger met o.a. zo'n kettingen.
( en een aangepaste batterij-kist/-kast onderaan ...)
Misschien heeft iemand die oude MSM's pakkensklaar in de nabijheid ?

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Merci Evan, is idd. nauwelijks te zien...
Herwig, heb alle nr. van MSM, bedankt ga die eens napluizen...

renstimpie

Nr. 6, als ik me niet vergis..

Cozzy

Hallo!

Iedereen bedankt voor de berichtjes en complimenten.
De kettingen ben ik ook per toeval tegengekomen tijdens mijn fotozoektocht naar voorbeelden... ze zijn niet op elke foto terug te vinden omdat ze telkens langs de rechter voorkant gesitueerd zijn (zitten dus niet op elke bogie).

Evan bedankt voor de tip! Ga ik nog eens bekijken... de raampjes die daar in de lok zitten zijn gekleefd dus zal het een secuur schilderwerkje worden  :)

Tot later!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

loebaske

Tom plakt dat af met schilders tape, goed in de naad aandrukken en met een scherp mesje ga je rond de vensters en nadien aan de buiten rand, en zoals je nen fijne bent in grof werk moet dit lukken, nadien kladdert je er maar op los  ;)

GVL

Tom,

Matzwarte verf op een vlakke gom aanbrengen (met mate) en die voorzichtig op de opstaande rand van de raampjes drukken, maw tamponeren.
Groeten.

Gino