Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

erik de noorman

Bij deze nog enkele foto's. Indien niet meer nodig verwijder je deze maar zodat het draadje niet te veel bezoedeld wordt door andere (ik).










Tom als je wil scan ik het artikel over de zanddrooginstallatie in en mail ik het je door. (weet wel niet mer in welk nummer het verschenen is). Ik heb foto(s van de zandtorens (Hasselt) ook. Eventueel mail ik je deze ook door.

Erik.


Cozzy

Erik,
dankjewel voor de foto's!! Die hoeven helemaal niet weg, helpen mij en anderen aan ideeën  ;)
Het artikel van de drooginstallatie en de foto's van de zandtorens interesseren me zeer zeker, mail gerust door!  :P

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Hallo allemaal,

Heb mezelf op de zalige TrainsMania beurs in Lille getrakteerd op een model van REE!
Even geposeerd natuurlijk voor een BB25245 van Roco.
Op de achtergrond is de voortgang aan de watertoren te zien. Deze is momenteel op kleur gebracht maar moet o.a. nog voorzien worden van een toegangsdeur en de volledige uitrusting bovenin / -op de kuip.


REE modèles
, on Flickr


REE modèles
, on Flickr

Groetjes,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

#168
Het is even geleden dat dit draadje nog bijgewerkt werd dus bij deze...

Sinds kort heb ik twee 59-ers van Roco laten aanpassen door Erik (Eve) - waarvoor dank! - zodat de verlichting nu correct staat en zelfs apart schakelbaar is.
Ook mercie aan Koen (59erke) voor de vervangkap van de 5950!

Bij deze Roco modellen is de behuizing origineel net iets te ruim bemeten waardoor de kap zowel naar voor als achter kan bewegen én te diep over het chassis schuift. Om dit te verhelpen heb ik de kap onder handen genomen zodat ze netjes blijft zitten en op hoogte blijft.
Ondertussen heeft de 5950 ook een bestuurdersruimte gekregen mét bestuurder... klein detail maar wel leuk vind ik.
Dit model gaat - net zoals de 5939 - nog een weathering krijgen.

Hieronder enkele fotootjes:

NMBS/SNCB HLD 5950
, on Flickr


NMBS/SNCB HLD 5950
, on Flickr

Tot de volgende keer!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Hallo!

Vandaag de 5939 van Roco ook voorzien van een bestuurder en de neus van de machine uitgerust met een koppelhaak en luchtslangen...
Hieronder enkele plaatjes van het resultaat:


NMBS/SNCB HLD 5939
, on Flickr

NMBS/SNCB HLD 5939 by Tom Cosemans, on Flickr

Tot een volgende keer!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

doomslu

Heel mooi gedaan en blijkbaar netjes geschilderd, die slangen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde


loebaske


En het is niet simpel om een bestuurder in een Roco 59 te plaatsen, kan er van mee spreken  ;)
Mooi resultaat Tom

Cozzy

Luc, Wouter en Eric, bedankt!

Als toemaatje nog een 5939 gespot in dubbeltractie...

NMBS/SNCB HLD 5939
, on Flickr

Tot volgende keer!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

ERVIN


Peter

Ofschoon het oude Roco model wat te groot, te breed en een nogal wiebelende gang tijdens het rijden had, vind ik van vorm het Roco model nog steeds het best op de echte 59 gelijken.
Tom je heb van beide 59 ers echt prachtige modellen gemaakt.
Proficiat
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Heb je er led verlichting in geplaatst?
Wel niet doen zoals ik om rood en wit te wisselen  :( :(

59erke

knap gedaan Tom, (en graag gedaan hoor)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan