Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

loebaske


Denk dat Rik dit al eens uitvoerig heeft beschreven in MSM ?? naar aanleiding van zijn deelname aan de minbaantjes vorige editie...

Cozzy

Dank u voor de commentaren  ;)

@ Luc: Ik heb voor de kuip en de toren 3mm architectenkarton gebruikt dat langs beide kanten van karton werd ontdaan. Binnenin de toren steken drie cirkels in 5mm architectenkarton zodat het geheel stevigheid krijgt. Deze cirkels hebben exact dezelfde diameter als het onderste deel van de trechter. De toren is gebouwd rond deze delen waardoor het geheel zijn stijfheid krijgt.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

modelbaanHO

Bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

Het zijn knappe dingen die je daar bouwt Tom 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Voor Kerst heb ik een setje silowagens van Roco gekregen die de zandaanvoer op de stelplaats van Ailleurs gaan verzekeren!
Toffe wagentjes met nog aardig wat extra's te monteren.. :P Een lichte weathering zal op zijn tijd ook nog gebeuren ;)
Alvast een fotootje van de nieuwelingen:

Roco silowagens
, on Flickr

Groeten, Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

sdz1976

Buiten het dak is dat pomphuisje meer dan geslaagd 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

erik de noorman

#157
Dankzij Samuel mijn belofte terug opgefrist. Ik heb nog ergens foto's van de zandinstallatie op een stick maar moet ik even opzoeken en dan plaats ik ze wel even.
Dit is de achterzijde nagebouwd uit een nr. van msm.



Erik.



En niet vergeten zelfbouw 3 rail hé mannen.

jean-luc

Mooi stukje modelbouw Erik!
3-rail met de koperdraad van Peco? Dit heb ik eens in een testfase gebruikt en het werkte perfect.

Hoe ver staat Tom ondertussen met zijn depot?

Cozzy

Hoi Erik, bedankt voor de foto's! Kan ik veel mee!!
Die bezandingsinstallatie samen met de bijgebouwen is echt erg knap  :P
Mocht je bij gelegenheid nog enkele close-ups van de bezandingsinstallatie kunnen posten zou tof zijn, weet ik waar ik de mosterd moet halen  ;)

@ Jean-Luc: ben ondertussen gestart met de bouw van de watertoren aangezien de sporen zelf nog niet liggen (op dit moment enkel het schaduwstation). De huidige stand van zaken kan je volgen in het draadje Ailleurs-Niverance

Eigenlijk hoort de inhoud van dit draadje ook onder Ailleurs-Niverance.
Misschien kan een van de admins dit regelen?

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Als we topics samenvoegen worden die gesorteerd op datum.
Ik vrees dat er dan verhaallijnen door elkaar zullen lopen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cozzy

Hoi Gerolf,

Dank voor je reactie.
Ik heb net de data even nagekeken in beide draadjes en ik denk dat het kan...
In Ailleurs-Niverance is er geen beweging geweest tem 22 december, het draadje over het stoomdepot speelt zich af voor die tijd.
Als het kan mag je wat mij betreft de twee samenvoegen onder Ailleurs-Niverance.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

3rail

Ziet er erg goed uit.

Je ziet maar weer dat zelfbouw toch het leuks is. :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99