Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

treinshoppen in Aken (en zelfs Luik)

Gestart door sdbhg, 06 oktober 2005, 14:40:31 PM

sdbhg

ter informatie

Ik heb zo net ontdekt dat het bijzonder prijs-interessant is om per trein naar bijv Aken te reizen in het week-end.

Zo was ik van plan om zaterdag naar hunerbeim in Aken te gaan om wat inkopen te doen. Ik deed dat al eens deze zomer : ik nam dan de trein in Welkenraedt naar Aken en parkeer de auto gratis aan het station van Welkenraedt.

Ik ontdekte echter hetvolgende :
Je kan in het week-end voor amper 5 euro van Vlaanderen naar wall reizen (birthdayticket voor 175 j Belgie, geldig tot december 2005).
Dus koop ik een heen- en terugticket voor 5 euro van Gent naar Welkenraedt of Luik.
In Welkenraedt koop ik dan een aixpress-ticket (heen- en terug) voor 6,90 euro naar Aken. Deze prijs betaalde ik 17 mei.
Je kan ook uit Luik naar Aken sporen (dezelfde lijn). Als je lang moet wachten, valt in luik meer te beleven. Er is daar ook een modelspoorwinkel.

Voor 11,90 euro geraak je dus met de trein in aken vanuit Vlaanderen ! Toch wel de moeite ! Hier kan je niet voor rijden met de auto...

janjozef

dat klopt als ge alleen rijdt indien ge met 2 of 3 rijdt wordt het al iets anders.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

HAA,er zijn dus nog mensen die in AKEN hun inkopen gaan doen,ik ga al enkele jaren bij HUNERBEIM,ze hebben daar ontzettend veel en vooral de sporen en wissels van FLEISCHMANN zijn daar echt spotgoedkoop,ik heb daar mijn TWIN-CENTER gekocht,hij was meer!!dan 100? goedkoper,ook mijn boosters heb ik daar gehaald,hier kost mij dat 200?,daar 160?,als je veel nodig hebt is het echt de moeite.[;)]

nmbs

ik ga al een 10tal jaar bij hunerbein.  Zeer vriendelijke mensen en goede service  Voor mij is het nog voordeliger om te reizen; als treinbestuurder van de nmbs mag ik gratis reizen [:D]

Peter

Zoals in het verleden reeds gemeld, kom ik regelmatig (maandelijks) in Aachen en dus ook bij H?nerbein, die ik reeds vele, vele jaren ken. Zowel de vader, moeder als de zoon.
Ik ga er dan ook iedere keer langs, al is het maar om helemaal achteraan in zijn bureau wat te zitten kletsen (niet altijd over treinen).
Het beste is door de week, want s'zaterdags kan het er HEEL druk zijn, en het loont echt te moeite om eens rustig rond te kijken. Je zal versteld staan van wat er allemaal te koop is. Nee, dit is geen verkapte reklame, en hier in Belgie zijn er ook een paar goede winkels, maar geen van allen hebben ze een zo'n ruime keuze.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

en we vergeten dan nog te zeggen dat sinds enkele jaren de winkel uitgebreid is met een ruimte enkel en alleen voor autos in allerhande schalen.  Dit heeft niet veel met treintjes te maken maar bon, dit gezegd zijnde voor de liefhebbers.

n/a

Hallo,

Indien het over prijzen gaat is het toch eens goed te vergelijken met sommige Nederlandse winkels.
Ik haal al mijn spullen in Breda,TREIN 2000.
Akkoord deze winkel kun je niet vergelijken ,wat grote betreft met Hunnerbein,maar op bestelling is alles er te krijgen en aan zeer scherpe prijzen.
Moet er voor de eerlijkheid wel bij zeggen dat ik maar op een kleine 25km van Breda woon.
Spoorse Groetjes
Locorail

n/a

hallo

Kan er iemand het adres vermelden van Hunerbein in aken. Straatnaam is voldoende. ( heb straten plan ) Niet allemaal tegelijk h?.
Groetjes en dank bij voorbaat.

D_Loc

Het adres is:
Markt 9-15
52062 Aachen
Tel: +49 (0) 241 - 33921
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk