Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Airbrushen

Gestart door Michael, 03 mei 2011, 15:57:29 PM

Michael

Over airbrushen is al veel geschreven, begin deze maand heb ik deelgenomen aan een opstapdag airbrushen bij airbrushservice almere.
urlhttp://www.airbrush-services-almere.nl//url
Deze dag was bedoeld voor hen die nog niks van airbrushen weten, 's ochtends wordt er uitgelegd wat je met de airbrush kan hoe het apparaat werkt en hoe je die moet schoon maken. 's Middags mag je dan zelf wat gaan uitproberen je kan verschillende airbrush pistolen uitproberen.
Deze dagen worden gratis georganiseerd, een geweldig ontvangst heerlijk lunch ( veel beter dan op de expo in Mechelen.
Een echte aanrader.
Donderdag 5 en vrijdag 6 mei as neem ik deel aan een beginnerscursus airbrushen. Laat jullie nog weten hoe dat was.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Airbrush cursus is achter de rug, een echte aanrader als je begint met airbrushen en snel wat kennis wil opdoen. Veel techniek geleerd en nu maar verder oefenen. Bij de cursus zit een gedetailleerd cursus boek geschreven door Bas v Duyvenbode, die de cursus ook gaf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

railman56

ziet er zeer interessant uit.
krijgen wij bijgevolg hier wat van te zien? [:D][:D]
met de nodige uitleg [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kees-Jan

Mooi een concurent!

Nee zonder dollen das een fijne winkel met een goed advies.

Kees-Jan(ws binnenkort ook als docent maar dan ergens anders[:D][;)]).

Michael

Marc, ik ga de cursus niet op het forum zetten maar als je vragen hebt kan dat altijd via de mail.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

railman56

de cursus is natuurlijk niet nodig enkel wat foto's van je werkjes met eventueel wat kommentaar (uitleg)[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Michael

#6
Marc bij deze dan:

Eerste foto trekken van dunne lijntjes tussen twee verticale lijnen, waarbij het de bedoeling is dat je de lijnen zonder begin en eind . trekt.

volgende foto
Het spuiten van vlakken waarbij je de vlakken uitwaaierd

Werken met sjablonen, waarbij je op eenvoudige wijze een wolken hemel kan maken.


Een stukje uit de ruimte


Vrije oefening uit de losse hand het oog, niet makkelijk en vele blaadjes gingen deze tekening voor maar uiteindelijk is het toch wat geworden.




Het spuiten van de lijntjes, cirkels zonder begin of eindpunt zijn goede oefeningen om je airbrush goed in de vingers te krijgen, de docent raad dan ook aan om als je gaat airbrushen eerst even zo'n oefening te doen en dan pas aan het werk te gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

HALLOOO !  Chapeau !
Mooie dingen.  Vooral die wolken, en dat oog.
Heb je dat beeld uit de ruimte ook zelf gedaan?  Sjiek !

Weer een extra puntje op mijn (ellenlange) wensenlijst.  Wie weet ... ooit ...

Kun je uitleggen hoe je die wolken verkregen hebt?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Wolkjes maken, men neme enkele keukenrol papiertjes, scheur daar in verschillende gaatjes en gebruik zo'n scheur rand als sjabloon, let wel op dat je elke rand maar 1 keer gebruikt want anders is het effect weg.
Dan kan je nog variëren met kleurtjes van wit naar grijs naar donker grijs, laat je fantasie maar de vrije loop.

Deze werkwijze ga ik ook gebruiken om de achtergrond van mijn schoenendoos project over nieuw te doen.

Ook de planeten zijn volledig zelf gespoten, daar komt wel enige techniek bij kijken maar dan verwijs ik even naar de cursus.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Had je al eerdere airbrush ervaring?
Zo voor een eerste keer, is dit wel echt een prachtig resultaat !!!
Wat kunstenaarsbloed in je aderen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Ervaring, weinig vanaf december jl. af en toe een avondje thuis zitten rommelen.
Kunstenaarsbloed, niet dat ik weet , misschien wel blauw bloed.
Maar bedankt voor de veren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Micha?l, dat is toch wel indrukwekkend hoor. Straf!

Mijn niveau is vergelijkbaar met de eerste foto... wiebelende lijntjes trekken met spetters een dotjes. Maar wat je er dan van hebt gebracht is schitterend. Ik overweeg om ook eens een cursus te volgen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

bedankt voor je foto's
hopelijk mogen we je toekomstige kreaties ook bewonderen [:)]
ik ben alvast benieuwd
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

Als ik dit allemaal zie, dan moet ik ook dringend op cursus vertrekken , Michiel we kunnen mss samen gaan.[;)]

Steam.N

Een cursus door het forum georganiseerd?  Ik doe mee !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }