Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 103

Gestart door doomslu, 11 april 2011, 22:02:38 PM

Kusttrein28

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Die huisjes van PB... zijn die echt zo groot of is de Volvo ernaast nogal klein uitgevallen ?


Marc, ik kan nog niet meespreken over de foto van huidig nummer maar ik kan je wel zeggen dat alle Volvo's klein uitvallen, eens je er in zit.[:D][}:)][:D]
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Peter

Marc, als je ooit aan zelbouw huizen begint van bestaande voorbeelden zal je er versteld van staan hoe groot die modellen dan worden, in vergelijking met je treinen, auto's en figuurtjes.
Hetzelfde geldt trouwens voor bomen, die zijn namelijk ook veel groter dan de modelletjes van Heki, Noch enz.
Toen ik aan de bouw van het station Boom begon dacht ik ook aan een klein station (zo leek het toch) In werkelijkheid werd het 73 cm lang.[:I]  (zie foto en het draadje "Station Boom")

Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Peter,
Van de huisjes, boompjes, ... wist ik dat al. Laat staan zgn 'kastelen'.
'Budingen' in Genk en Mechelen toonde al duidelijk hoe zelfs de treinen ineens lijken te krimpen tegenover 'echte' HO-huisjes.
Maar ik dacht dat de autootjes en Preisertjes w?l op schaal waren.

Dan krijg je toch het dilemma of je 'verkeerd' bezig moet blijven om de verhoudingen wat te laten kloppen. De Volvo komt een stuk onder de brievenbus !

Metpetergaathetbeter

Marc,

Die volvo zal wel kloppen, maar vermoedelijk krijg je een verkeerd beeld van die Volvo door de manier (van links, schuin bovenaan) waarop de foto genomen is. Wanneer je dezelfde voorwerpen van vooraan zou fotograferen dan zouden de (juiste) verhoudingen zich beter manifesteren !

Groeten Peter[;)]

janjozef

egenlijk moet een baan op ooghoogte staan dan heb je een veel beter en juister zicht

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

JurgenM

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door railman56

Niet onbelangrijk: MSM verschijnt blijkbaar voortaan op het einde van de maand.

met nieuwe kalender want de vorige is niet meer juist [:D][:D]
marc

Inderdaad. Dom h?, dat het nu wegens omstandigheden moet gewijzigd worden. [:I]



Nummer 103 is weer een prachtig nummer (alhoewel ik eerste instantie nummer 101 en 102 beter vind). Maar waarom ik nu reageer is de verschijningsdatum. Ik weet natuurlijk niet wat die omstandigheden zijn (als het financi?le zijn, dan kan ik het me voorstellen), maar ik vind het erg jammer dat MSM nu ook aan het einde van de maand verschijnt. De reden is een puur praktische, namelijk dat bijna alle tijdschriften aan het eind van de maand verschijnen. Dus krijg je nu alles tegelijk, terwijl het tot nu toe zo was dat alleen MSM halverwege de maand verscheen. Maar goed dit is mijn mening en misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt.

Groet,
JurgenM

Ludwig

In deze modelspoormagazine is een vraag van mij geplaatst bij de lezersbrieven om informatie over het het tot stand brengen van een realistisch baanplan te verkrijgen.
Ik heb daarop telefonisch contact gehad met iemand die niet actief is op het forum maar wel verschillende artikels voor zowel Modelspoormagazine als ook Spoorwegjournaal geschreven heeft.
En maar 10km van mij vandaan te woont.
Deze persoon heeft mij uitgenodigd om bij hem thuis zijn modelspoorbaan te komen bekijken en me te helpen bij het opmaken van een baanplan dat zo nauw mogelijk bij mij wensen aansluit zonder de realiteit te veel uit het oog te verliezen.
Voor mij hebben de lezersbrieven zo hun nut bewezen, en is het voor mij duidelijk dat er veel modelbouwers zijn die de stap naar het forum niet willen of kunnen zetten.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Als je in een club zie je dat, hooguit 20% van de leden zit op het forum, trek dat even door en je weet meteen dat er nog heel veel goede modelbouwers rondlopen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Ludwig


Voor mij hebben de lezersbrieven zo hun nut bewezen, en is het voor mij duidelijk dat er veel modelbouwers zijn die de stap naar het forum niet willen of kunnen zetten.


Tof dat je er door geholpen bent Ludwig. Hoe kwam de hulpvaardige eigenlijk aan je telefoonnummer ? Het staat niet in je forumprofiel en ook niet in de 'lezersbrief'.

Aan de andere kant, vind ik het toch vreemd dat een rubriek 'lezers'brieven 100 % moet opgevuld geraken met eigenlijk 'forum'brieven. Dus of deze rubriek de zwijgende meerderheid buiten het forum tot schrijven zal aanzetten (tot plezer en voordeel van allen) blijft voorlopig een open vraag.

Tussen haakjes: je moet je website-link op je forumprofiel eens opfrissen, want het geeft een 'not found' [;)

Ludwig

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Ludwig


Voor mij hebben de lezersbrieven zo hun nut bewezen, en is het voor mij duidelijk dat er veel modelbouwers zijn die de stap naar het forum niet willen of kunnen zetten.


Tof dat je er door geholpen bent Ludwig. Hoe kwam de hulpvaardige eigenlijk aan je telefoonnummer ? Het staat niet in je forumprofiel en ook niet in de 'lezersbrief'.
Aan de andere kant, vind ik het toch vreemd dat een rubriek 'lezers'brieven 100 % moet opgevuld geraken met eigenlijk 'forum'brieven. Dus of deze rubriek de zwijgende meerderheid buiten het forum tot schrijven zal aanzetten (tot plezer en voordeel van allen) blijft voorlopig een open vraag.

Tussen haakjes: je moet je website-link op je forumprofiel eens opfrissen, want het geeft een 'not found' [;)

                                               Deze brave man heeft een paar mensen opgebeld die dezelfde achternaam hebben zoals ik en woonachtig zijn in dezelfde gemeente als ik.
Bij het vierde telefoontje had hij mijn dochter aan de lijn.
Dat feit alleen kan ik al enorm appreci?ren.

De websitelink is bij deze verwijdert.
Bedankt om mij daar op te wijzen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

Wat me stoort dat er in heel de MSM niets is dat eens een beetje reklame maakt voor ons forum ![V]MSM zou toch ook eens een geste kunnen doen en eens een artikeltje van het forum maken met een beetje reklame voor ons !Of eens een gratis advertentietje ? [:0]Uiteindelijk hebben zij ook abbonnees verworven van mensen die eerst hier aktief waren en later abbonnee werden ! Of ben ik zo mis ?
Groeten Peter[;)]

Ludwig

Dat vraag ik me ook al geruime tijd af Peter.
Een betere interactie tussen maandblad en forum kan zeker geen kwaad.


Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

er zijn 1200 forumleden ongeveer 1 op 10 schrijft regelmatig , de helft nooit, als je dat vergelijkt met het aantal abbonees van het magazine, er ook ziet dat we regelmatig ergens vermeld worden in het magazine dan mogen we niet klagen, uiteindelijk gaat het over modelbouw niet over een forum

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Metpetergaathetbeter

Jan,
Als gewone lezer moet je dan al heel goed zoeken om het woord forum te vinden ; dat geldt eigenlijk voor de forumleden ook ! MSM is toch niet beschaamd dat ze een forum hebben ? Mocht er trouwens eens iets over geschreven worden (of een adver.) dan zou het toch heel goed kunnen dat wij meer leden zouden krijgen , niet ?
Groeten Peter[;)]

Trouwens de persoon die een abbon. won met de baantjeswedstrijd is een lid (net als ik van de AMSAC), ik had eerder door dat hij gewonnen als hij die de wedstrijd won ( ik melde het hem via ?-mail ; hij had zitten lezen en er over gelezen (niet gezien ! Niettegenstaande dat zijn naam erbij stond )

doomslu

Wanneer er de gelegenheid was dan hebben we steeds iets gepubliceerd over het forum. Voor niet-forumleden zijn dergelijke artikeltjes echter wellicht niet interessant.
Als je goed kijkt heb ik in de lezersbrieven bewust de aandacht op het forum gevestigd.
Ik vraag me wel af of meer reklame eigenlijk hoeft (ik kan me zoals iedereen vergissen hoor).

Laat ons duidelijk wezen dat het forum zeker belangrijk is voor het blad. Daar is de redactie en de uitgever zich terdege van bewust.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *