Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 103

Gestart door doomslu, 11 april 2011, 22:02:38 PM

doomslu

Beste Marc, je werpt hier wel een nieuw licht op de zaak. Je spreekt van een betalend extraatje (als ik het goed begrijp). Ik was in de veronderstelling dat je een gratis bijlage bedoelde... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Voor video-conferenties kan je misschien beter een apart draadje openen, Marc. Het lijkt me technisch niet zo eenvoudig, en een speciale knop op dit forum aanbrengen al helemaal niet [;)]
Terug on-topic: MSM 103 viel daarnet in de bus. Al vluchtig doorgebladerd: veel mooie banen, het draaischijfje oogt prachtig, ... [:p]
Prima timing: Ik weet wat te doen op de bus naar Dortmund morgen [8D]
Niet onbelangrijk: MSM verschijnt blijkbaar voortaan op het einde van de maand. Het juninummer zal dus dichter bij begin juni in de bus vallen. Eigenlijk logisch, niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door doomslu

Forummeeting in Luxemburg? Dat is een ander draadje mannen... [:o)]



Daarnet ook mijn MSM ontvangen, echter zonder uitnodiging bbq[}:)]
Groeten Peter[:D]

Prachtig blad met boeiende onderwerpen  ![;)]

argilla

citaat:
Geplaatst door doomslu

Beste Marc, je werpt hier wel een nieuw licht op de zaak. Je spreekt van een betalend extraatje (als ik het goed begrijp). Ik was in de veronderstelling dat je een gratis bijlage bedoelde... [:I]




In het begin dacht ik er ook zo over Luc.
Maar na :
1) een bespreking met mijn zoon die, mede evenementen opzet voor de Vlaamse ingenieurverenigin  die me vertelde dat dit voor een blad van die omvang een "te "grootte meerkost zou betekenen. Tenzij de lezers een of andere vorm van "bijbetaling" aanvaarden
2) Men kan iedereen de keuze laten van ik betaal wel of niet de CD extra bv via de ining van de (2) jaarlijkse contributie. Iedereen heeft dan de vrije keuze. En de uitgever weet op voorhand van X aantal stuks CD's.
3) men vermijd een overloze discussie van....... weet je wel.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dirkske

Ik heb mijn exemplaar vadaag ook ontvangen.
Het is en blijft een bangelijk boekske.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Pol

citaat:
Geplaatst door dirkske

Ik heb mijn exemplaar vadaag ook ontvangen.
Het is en blijft een bangelijk boekske.



Helemaal akkoord! Doorgebladerd en op het eerste gezicht weeral goedgekeurd! Al ga ik dan wel in de verste verte niet Belgisch rijden, toch steel ik veel met mijn ogen ... [:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loebaske

Die van mij lag nog niet in de bus [}:)][}:)]

Ik denk dat ik ergens al eens een draadje begonnen ben over een CD...
en ik ben ook voorstaander om idd. min of meer een bijdrage te vragen voor die CD, ik ben alvast bereid om er op in te tekenen.

Dat is net hetzelfde voor die shirt en/of Polo van het forum, ook daar zou een voor intekenen handig zijn..en op voorhand betalen anders zal het wel eens mis kunnen lopen..we kennen dat al[;)][;)][;)]

Kusttrein28

Ook nog niets ontvangen, hopelijk morgen.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

marc goovaerts

In de modeltreinwinkel-die-ze-altijd-rap-heeft ook nog niks.
Was anders plezant leesvoer geweest onderweg naar Dortmund morgen...

Steam.N

Nieuw nummer lag bij mij in de bus.
Ik ben er snel doorgebladerd: ziet er weer prima uit !
Verschillende onderwerpen waar ik veel aan heb.
Die uitvoering van de draaischijf is prachtig.

Weer een nummer dat ik dikwijls terug ga vastpakken !!!
Proficiat, jongens.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

Ik heb zonet het artikel over Ronet-les-Bains gelezen.

Dit is een mooi voorbeeld hoe een artikel over een baan kan opgebouwd worden. Ook de vermelding van de fabriekanten van bepaalde modelbouwse dingen vind ik lovenswaardig.

Wat ik echter zeer goed aan dit artikel vind, zijn de kaders met specifieke duiding en het waarom van enkele zaken zoals bouwfases, waar de naam vandaan komt en welke besturing wordt gebruikt.

Het alternatief om een foto's te plaatsen van de bouwfases, geeft meteen ook een goed overzicht van het sporenplan. Enig minpuntje is dat je geen zicht hebt uit welke hoek de foto's zijn getrokken.

Zo, dit was mijn persoonlijke mening.

Met de beste Z groeten,

Pieter


Bert Ossevoort

Is een mooi nummer ,maar toch heb ik hem niet gekocht ,
dus volgende maand beter ?!
Twee mooie artikelen het vervuilen van een naamgenoot ,en licht en donker,
maar beide heb ik al zoveel over gelezen dat deze maand even niet ,en de rest is zoals alle tijdschriften soms zelfs met gelijkaardige foto's van evenementen .
Weet kan niet anders maar dat is wat ik er van vind.
Bert.

railman56

Niet onbelangrijk: MSM verschijnt blijkbaar voortaan op het einde van de maand.

met nieuwe kalender want de vorige is niet meer juist [:D][:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

citaat:
Geplaatst door railman56

Niet onbelangrijk: MSM verschijnt blijkbaar voortaan op het einde van de maand.

met nieuwe kalender want de vorige is niet meer juist [:D][:D]
marc

Inderdaad. Dom h?, dat het nu wegens omstandigheden moet gewijzigd worden. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

Beste MSM vrienden,

Ik heb mijn blad afgelopen zaterdag al weer mogen halen en ik geniet weer enorm van de variatie in de artikeltjes.
Ook het stukje van Guy redactioneel is pakkend en veel zeggend.
Het klopt er zijn zoveel meningen en interesses als dat er mensen op onze aardbodem rondlopen. En dat maakt het juist zo moeilijk makkelijk om elke maand weer een leuk blad te mogen maken[:D]

Neem nu onze vrienden groep bestaat uit rijders met :
-HO 2 rail
-Spoor 0
-Marklin met K rail
-Marklin met M rail

Zij hebben heel wat om over te praten en te delen de ??n gaat voor scenery, de ander voor techniek nog weer ??n heeft wat met analoog en de laatste vind het allemaal geweldig.
Kortom variatie genoeg met de vriendelijke groeten,

Bert [:)]
Bestaat er een andere hobby.