Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

prototypes reeks 60

Gestart door matti, 25 november 2004, 00:23:15 AM

matti


  Mijne heren,
 
Zoals gekend brengt Mehano ons volgend jaar de reeks 51 in model . De zes prototypes van de reeks 60 hadden een kast gebaseerd op deze van de 51ers . Weet iemand of de intensie bij Mehano bestaat om deze prachtige locs ook in model uit te brengen ?Anders kunnen we via de invoerder Mehano mischien geintereseerd krijgen ;)

8

mark7758

Wees gerust. Paul wil alle varianten die je maar kan maken met dat onderstel maken.
Dus 51 geel, groen, enkele koplampen, dubbel koplampen.
Reeks 60 proto Heeft de zelfde neus moet dus ook gemaakt kunnen worden. (Mits er voldoende belangstelling is.)
Als eerste zouden de TSP uitvoeringen komen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

Mag ik dan alvast aangeven dat ik heel, heel erg veel belangstelling heb voor de proto 60, mijn favo loctype! [:D][:p]

mark7758

Ik heb er niks over te vertellen. Dus geduld.
Maar ik denk dat alle varianten uitgebreid aan bod komen. Zie ook de reeks 77. Van welke loc zijn er binnen 2 jaar tijd zoveel nummervarianten op de markt??
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ronny-vdv

Hallo allemaal,

Mehano zal na de productie van de reeks 51 de reeks 60 uitbrengen.
Ze zullen in de livrei van de 70 als de gele dragen. Ook zal de 6005 (Zorro) in blauwe uirvoering geproduceerd worden.

Een beetje geduld dus en afwachten tot 2006.

Groeten,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

rgp

Dag,

het is idd afwachten en ik kijk ook uit naar deze nieuwigheden, maar soms heb ik het gevoel dat er weer aangekondigd wordt om aan te kondigen en dat men een beetje te veel hooi op de vork aan het nemen is of dat men anderen wil tegenhouden.
Mehano komt met een 51 een 60, goed maar zou het niet beter zijn moesten al diegene die een 26, een 41 besteld hebben die ook binnen een redelijke termijn kunnen bekomen.  Redelijke termijn is voor mij maximum een jaar, en geen jaren !
Dat men eerst een productierijpprototype heeft en dan aankondigt; het zou in alle geval een positieve impuls aan de hobby geven en ook belangrijk voor de jeugd zijn.

Roland

mark7758

Rocky-rail is importeur van Mehano. En Mehano wil niet dat een importeur eigen modellen gaat uitbrengen.
Rocky-rail doe momenteel dus niet en is op zoek naar een oplossing om jullie toch nog gelukkig te maken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

Dat van Rocky Rail is nieuw voor me. Jammer dat dat niet eerder bekend is geraakt, dat zou bij veel mensen die een reeks 26 of AFB besteld hebben wat vragen wegnemen.
Hoewel de proto reeks 60 een droom is die uitkomt voor mij, kan ik me ook wel vinden in de opmerkingen dat aankondigen ??n is, maar uitbrengen twee. Maar natuurlijk moet Mehano niet afgerekend worden op ervaringen bij andere firma's. Helaas spreek ik wel uit ervaring, ikzelf heb al vijf jaar geleden drie locomotieven besteld bij ??n van de bekende Belgische winkeliers annex kleinseriefabrikanten, en ik hoor er maar niks van, ondanks diverse verzoeken om informatie. Ook niet waarom het maar niet komt. Dat kan ik nog wel billijken, maar de laatste jaren worden er door hem nieuwe modellen aangekondigd en dat vind ik soms wel een beetje aanvoelen als een slag in het gezicht. [:(]
Aan de andere kant moeten we natuurlijk ook blij zijn met al het fraais wat er al te krijgen is op NMBS-gebied [:D]

tonycabus

Alles wat Mehano beloofd heeft kwam mooi op de toonbank terecht, en de 51 is officieel aangekondigd (of lezen jullie de homepage niet?[:0]). Met "the original soundtrack"!
Ze hebben toch net weer een ander 6-assig GM-ding uitgebracht, de "edele delen" daarvan zullen wel van pas komen voor "den onze" zeker?
Die 60 "proto" heeft dezelfde snoet maar het onderstel is vierassig. Van mij mogen ze hoor, ik vond dat leuke buitenbeentjes.
En als die dan de rij-eigenschappen van de 77 erft....JOENGES![:D]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

matti



            Alle, ik zie dat er zeker een gezonde interesse bestaat in de mooiste diesels van de NMBS , DE PROTOTYPES VAN DE REEKS 60 !!!
  Nog even dromen en dan zijn ze er echt , hoop ik .

[8]

diesels

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Alles wat Mehano beloofd heeft kwam mooi op de toonbank terecht, en de 51 is officieel aangekondigd (of lezen jullie de homepage niet?[:0]). Met "the original soundtrack"!


for the record, ik had het in mijn reactie betreffende het niet leveren van bestelde spullen over een ander dan Rocky Rail [8D]

tonycabus

Sicoo,
't Was goed bedoeld, hoor! Aangezien ikzelf de laatste jaren weinig heb gekocht kan ik niet meepraten over al dan niet respekteren van deadlines in de uitlevering van bepaalde modellen.
Bedoeling was onder de aandacht te brengen dat het g??n loos bericht was, zoals vaker gebeurt (al was het maar om te "polsen", een veborgen marktstudie dus). We wisten het al een tijdje van Ronny, die Paul "Rocky" goed kent. En het nieuws is ook bevestigd aan MSM, dus... En zoals Mark terecht opmerkte: als Mehano de 77 in zoveel nummervarianten heeft gebracht, zullen ze wel zeker zijn van hun stuk: de Belgische (of Belgisch georienteerde) modelspoorder is maar w?t blij met een nieuw model. Als het maar geen dingen zijn zoals die V200 of wat er moest voor doorgaan van Jouef, die gauw geel en groen gespoten werd met een B-logootje erop en als "type 204" moest doorgaan... Maar da's een ander uiterste.

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

Hallo,

Ik kon het mij niet laten, om me even te moeien.. Rocky-rail is inderdaad invoerden van Mehano, maar... niet alleen van Mehano. Ga maar eens kijken op hun site. De zaken waar jullie het over hebben (denk ik toch), weinig of niets te zien met Mehano (deze worden gemaakt op M?rklinonderstellen en op onderstellen van athearn. Er bestaat ook de mogelijkheid om enkel de kap te kopen om deze op onderstel van Mehano te plaatsen). Van deze serie heb je al volgende loc's ter beschikking: reeks 26, reeks 52, reeks 53, reeks 54, reeks 59 (in andere kleurstelling), reels 41 (dieselmotorwagen)en de reeks 98 stoomloc. Ik moet wel zeggen, ze zijn knap, maar niet goedkoper als een doorsnee M?rklin product. Reken voor de 59 in gele versie met 5 lichten (!!!), standaarduitvoering, gelijkstroom (modelnummer R59GE5DC) maar snel een goede ?200.

Zo, ik hoop dat ik niet te veel mensen ontgoocheld heb... ga toch maar is kijken op deze site: http://www.rocky-rail.com/

Veel plezier ermee!

Groeten,
De Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Dat zijn inderdaad realisaties van Rocky Rail zelf, Sven.
Maar die reeks 41 zal nog ff wachten zijn hoor!
Valt ook nog te bezien of Paul kan of mag doorgaan met het zelf produceren van modellen. 't Zou leuk zijn als hij hier ook eens kwam kijken, info uit de eerste hand is een stuk beter en vooral betrouwbaarder dan een hoop geruchten (niet dat ik hier iemand daarvan wil beschuldigen hoor!).

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)