"Lake Louisa RR, John Hammond's Swamp logging"

Gestart door Ronald, 20 maart 2011, 22:26:21 PM

Ronald

#30
Gisteravond heeft Wanda een begin gemaakt met een nieuwe boom. Daarvoor had zij een tas vol takken uit het plaatselijke bos gehaald. Daar een geschikt exemplaar gepakt en voorzien van wat extra takjes en Caspia takjes. De foto is niet helemaal scherp, sorry daarvoor:



Daarna heeft ze hem met schorspasta van Anita Decor behandeld en laten drogen. Toen ik vanmiddag van mijn werk kwam was de boom echter al klaar en voorzien van het nodige groen:



Aardig gelukt, nietwaar? De pen ligt er bij zodat men een idee heeft hoe groot de boom is.

Later weer meer!

evan

#31
Je mag Wanda feliciteren hoor!

Mooi resultaat...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#32
Ikke jaloers... zo'n dame hebben is toch wel een meevaller...
Uw vrouw kan bomen maken... de mijne zaagt ze alleen doormidden.[}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Ronald

#33
citaat:
Geplaatst door evan

Je mag Wanda feliciteren hoor!

Mooi resultaat...



Dank je, Evan [:)]

citaat:
Uw vrouw kan bomen maken... de mijne zaagt ze alleen doormidden


Die van mij soms ook hoor....[:D] [;)]

Nog een vervolg op de boom; vanavond heeft ze een 2e gemaakt die voller wordt. Daarvoor weer dezelfde procedure. Takken uit de natuur, bij elkaar gezocht, wat losse takjes aan- en ingelijmd tot het een geheel vormt:







Daarna de caspia takjes opgelijmd:



En het voorlopige resultaat:



Later weer meer! [:)]


Gerolf

#34
Mooi schuurtje en mooie bomen, man [8D]
Ik hoop dat je vrouwtje die takjes uit het bos eerst heeft gesteriliseerd? Het zou zonde zijn als houtworm of schimmels die mooie werkjes zouden aantasten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

#35
Gerolf, zij heeft de takken eerst in de oven laten "bakken" om alle eventuele nog levende organismen de nek om te draaien[;)]

Inmiddels is Wanda verder gegaan met de boom. Deze is groen gespoten en voorzien van schorspasta. Ook is de stam wat dikker gemaakt:



Daarna heeft zij de boom groen gespoten (om de paarse kleur weg te krijgen van de Caspia), voorzien van schorspasta en toen dat droog was het uiteindelijke groen:



Er moet nog een laagje overheen met lichte vlokjes zodat het effect van de boom wat beter word. Ook moeten er her en der nog wat kleinere takjes bij in de boom.

Later!

Arbeco

#36
DAT zijn serieuze bomen, Ronald! Complimenten voor jullie!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Ronald

#37
Het is fijn om te zien dat ons topic goed gelezen wordt, allen dank daarvoor! [:)]

Vanmiddag mooi weer, dus de hele zwik aan bakjes naar buiten gedaan. Eerst moesten de schuimplaten in vorm gesneden worden, en laat ik even alle delen zien die ik gedaan heb. Zo heb je een mooi beeld als straks de Sculptamold er overheen gaat. Tevens de kopse kanten bijgewerkt en 1 stukje dat verschoven was tijdens het drogen (bakje stond op zijn kant) aangevuld met materiaal:











[

Dan de Sculptamold aangemaakt, zo ziet het papje er uit:



Grof opbrengen:



En uitsmeren met een (nat) mes:



De "haven" bak:



De kleine bak aan de linkerzijde:



En de kleine "moeras" bak aan de rechterzijde:



Dit alles heeft mij weer een hele middag van de straat gehouden [;)] maar het was het weer dubbel en dwars waard. De bakjes zien er goed uit, nu laten drogen zodat we rustig verder kunnen werken. De planning is om alle 5 bakjes volgende week strak in de grondverf te hebben staan.

Later!

Ronald

#38
Nog vergeten; alle 5 bakjes, drogend in de wind... [:)] :


Ronald

#39
Natuurlijk heeft Wanda tussentijds niet stilgezeten. Zoals al te zien was had zij al veel gedaan aan het gebouwtje voor de waterkant. Daar moest natuurlijk ook een inrichting bij, tenslotte kijk je er straks bijn in vanaf de voorzijde van de baan.

Eerst moesten er kratjes voor de verschillende groentewaar gemaakt worden. Hier een voorbeeld en een stapel materiaal wat al gesneden is door haar om tot kratje gebouwd te worden:



Dan de zijwandjes en kopwandjes maken"





Zo freubel je dan een kopwandje voor zo'n kratje in elkaar:



En hier dan de eerste 11 stuks zonder bodem:



Dan moet er natuurlijk ook nog groente (op schaal) in. Hoe maak je dat? gewoon, uit alledaagse eetbare en niet-eetbare dingetjes; caviavoer, klei, beetje Hekiflor, goedkope Action waterverf en daar ga je dan:



En als eindproduct:



En zo zal het dan uitgestald gaan worden:





Ook is het gebouw inmiddels van kleur voorzien (zoals al bij de bouw van de bakjes te zien was) en verouderd. Dat laatste gedaan met staal- en messingborstel:



Later!

Ronald

#40
Natuurlijk zitten we ook met deze baan zeker niet stil en wordt er rustihg aan doorgewerkt. Wanda had zelf een begin gemaakt met het meubilair voor het viswinkeltje maar persoonlijk vond ik de stoel die ze gefabriceerd had wat te grof. Dat heeft ze ter harte genomen en een nieuwe gemaakt:





Daarvoor snijdt ze stroken die al behoorlijk smal zijn in de lengte doormidden met de NWSL cutter:





En hier de batch van vanavond:



Het is echt een teringwerk, maar ja, een modelbouwer wil wat, he..... [:)]

Later!




doomslu

#41
Zo is't makkelijk, uw vrouw de meubels laten maken! [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

#42
Die groenten zijn echt wel geweldig vind ik[:D]
Ik dacht eerst dat het plasticine was.
Een knap baantje gaat dat daar worden! [:)][;)]

Paulogic

#43
Zo'n kleine mooie stoelen. Net echt. Zelfs poppenhuisbouwers
doen niet beter... of ze kopen ze [:D]

Volgende stap... een ikea keukentje ????
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

#44
Erg leuk en knap gemaakt dat groentestalletje, die stoelen... weer iemand die met veel goesting en plezier bezig is. Erg tof om volgen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)