Ramen en deuren

Gestart door adrievans, 19 maart 2011, 12:40:41 PM

adrievans

citaat:
Geplaatst door Paulogic

... ik mag niets zeggen zeker ??? ... [:D][:D][:D]

karton, styreen,hout,... allemaal verschillende manieren om
mooie details te maken zoals deuren, vensters, steunijzers,
luiken, putdeksels, deurmatjes,... Als het maar mooi is en
bruikbaar is het allemaal goed toch ?




En de prijs uiteraard,vandaar dat ik dit proefballonntje lanceerde.
Ieder proced? zal zijn eigen kosten hebben en als er als eind resultaat een mooi product tegen leuke prijs uitkomt is iedereen tevreden.
Ik merk wel dat de meeste het op de traditionele matrialen houden (kunststof) door angst of onwetendheid voor alternatieven.(karton)
Ik zelf hoor bij die laatste hoewel ik er wel voor open sta.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Hallo Adrie,

Het is niet mijn bedoeling om dit zeer goede idee af te remmen, maar ik heb net de nieuwe Auhagen folder ontvangen met bladzijden vol van verschillende ramen, deuren, en muurdelen. Als je met dit projekt doorgaat, is het misschien geen slecht idee om die folder is te bekijken om dubbel-ontwikkelingen te vermijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Adrie,

Het is niet mijn bedoeling om dit zeer goede idee af te remmen, maar ik heb net de nieuwe Auhagen folder ontvangen met bladzijden vol van verschillende ramen, deuren, en muurdelen. Als je met dit projekt doorgaat, is het misschien geen slecht idee om die folder is te bekijken om dubbel-ontwikkelingen te vermijden.



Peter,alle opmerkingen zijn welkom voor dit ideetje,en inderdaad dubbele produkties zit niemand op te wachten.
Voor alle duidelijkheid,ik ga niets produceren,ik leg slechts idee?n aan iemand voor die dat wel kan/wil en of het bedrijfstechnisch haalbaar is,is zijn ding.
Onderdeel van het idee is een set ramen van een bekend/beroemd gebouw
zodat zelfbouwers hem kunnen namaken,maar ze moeten ook bruikbaar zijn voor iemand die de ramen voor een ander gebouw willen gebruiken.
(raampartijen zijn toch het moeilijkste na te maken)
Adrie
(pffft ik heb haast een secretaresse nodig voor alle tekst [^])
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Steam.N

Het zou leuk zijn, om een bestand te kunnen doorgeven, met een plannetje van wat je nodig hebt: indien 2D een Paint of Powerpoint, indien 3D een CAD file ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Adrie,

ontving je mijn mailtje ?
Groeten Peter[;)]

adrievans

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Adrie,

ontving je mijn mailtje ?
Groeten Peter[;)]


Awel,u heeft al antwoord terug.[;)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

Wat zou je ervan denken om raampartijen te maken met een stuk muur dat er bij hoort?
Als je dan nog de standaardafmetingen aanhoudt die bvb DPM gebruikt, heb je mogelijk leuke aanvullingen op hun gamma.

Materiaal te gebruiken: Origineel in plasticard, afgieten in resin.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Dat DPM die al zo lang in zijn gamma voert, zegt al veel.

Natuurlijk moet je dan wel zulke 'puzzelmotieven' in meer typische Europese stijl vinden om geen nodeloze doublure te maken.

Toch denk ik dat velen zelfs voor zulke elementen, de raampjes en deurtjes afzonderlijk zullen willen, al was het maar omdat dat het schilderen wat makkelijker maakt.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Toch denk ik dat velen zelfs voor zulke elementen, de raampjes en deurtjes afzonderlijk zullen willen, al was het maar omdat dat het schilderen wat makkelijker maakt.
'tuurlijk ... net als bij bvb DPM [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

afzondelijke raampjes kunt je spuiten, snel en proper

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

adrievans

Ik heb jullie reacties doorgestuurd naar de juiste persoon en gevraagd of hij wel ooit een antwoord wil geven,ook als hij er niets mee gaat doen.
In ieder geval bedankt voor al jullie meningen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.