Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

the_gold

Iemand leuke dingen op de kop kunnen tikken vandaag op de beurs?

Werner

@Nicolas
Toch wel: een aantal 2de handse bruine Duitse goederenwagens, die tussen de 8 en 12 EUR kosten. Een Zwitserse [tank]containerwagen. Ook nog wat sporen op de kop kunnen tikken (2de hands). En dan nog wat strooimateriaal in verschillende groentinten.

Ook het bouwpakket van de GCI bagagewagen aangeschaft. Die laatste om de stam GCI rijtuigen aan te vullen. Ik zag ook de kit van een kleine stoomloc liggen, maar voor m'n eerste stappen in het solderen van een kit toch maar die bagagewagen eerst proberen. Die stond trouwens ook in het magazine een van de voorbije jaren, een leidraad die wel z'n nut zal bewijzen.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Gerolf

Citaat van: the_gold op 14 oktober 2018, 00:08:24 AM
Iemand leuke dingen op de kop kunnen tikken vandaag op de beurs?

Yep - 3 stoomlocjes die samen (!!) het enorme bedrag van 54,- hebben gekost  8)  ;D
  ... en nog wat aankopen aan "normale" prijzen (verfjes en een vierde loc)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ik heb het gehouden op de 55 van Van Biervliet speciaal voor de expo en een setje met de nieuwe oplage van de Tads goederenwagens.

Ondertussen heb ik 4 sets van 3 wagens hiervan, dus dat wordt al een mooie trein. Ik wacht nog op de bruine met B-Cargo opschrift en dan zal het wel voldoende zijn denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Hier 4 platte wagens van B-models voor de infrabel trein wat langer te maken met 8 stuks, Wil een beetje deze richting uit ...
Verder nog wat zitten zoeken in de 24/€ 2é keuze containerwagens van VB en 2 leuke stuks gevonden.

https://www.youtube.com/watch?v=p8yELsJwj78&t=4s

Thommy

LSM I10 op vraag van de dochter, ze wou persé een oranje wagon... En dan kun je beter iets sturen dat mss ooit nog past.
was van plan niets te kopen (tenzij: ik blijf zoeken naar de Chiquita HLE18)
Greetz

Thommy

deurenkletser


Deze LS DMS aan de - voor mij toch - schappelijke prijs van 80 euro. Er lagen er ook aan 170 euro! For shame.

Er waren ook K4 voituurkes voor 35 euro per stuk maar die waren snel weg.

https://imgur.com/a/9kg7G4T

the_gold

Die aan 170/€ kwamen uit de models world Oostende-Keulen set als ik me niet vergis. Er waren daar enkele handelaars die de sets helemaal los verkopen (bvb memling bistro, pakwagen dms, rijtuigen uit de Vauban )

Blijkbaar zijn de rijtuigen los verkopen zeer voordelig, al weet ik niet hoe ze de dozen regelen waarin er zitten met etiket erop...

Rangeerduivel

Voor mij een fijn kniptangetje om de te monteren onderdelen uit het messing raam te knippen, het vorige werd te bot door verkeerd gebruik!  ;D
Ook nog een zakje met nieuwe vullingen voor de glasvezelstift.
Maar het belangrijkste;
Niettegenstaande ik enkel Belgisch rij en koop, ben ik toch reeds lang verliefd op de class37.000 van de Engelse spoorwegen,op het model maar nog meer op zijn machtige sound.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiE38G2zYbeAhUF2qQKHU09DMMQtwIwAXoECAgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DzSfPnDGsd2A&usg=AOvVaw27Eo8bgMOwpWDLBU-uU1zW
Vandaag een in nieuwstaat verkerend schaal OO model (1:76) van Hornby op de kop kunnen tikken voor het luttele bedrag van 39€!
Nu nog zoeken naar de sound, en naar 't schijnt zou er bij Hattons een esu decoder met die sound te verkrijgen zijn voor amper 35£ !
Via het esu programma dat wij hier kennen is die sound niet te vinden, laat staan te downloaden.
Ik plaats morgen wel een fotoke op dit forum.

Een tevreden Rangeerduivel... ;)


Tobias B.

Citaat van: Jurgen op 14 oktober 2018, 10:38:38 AM
Ik heb het gehouden op de 55 van Van Biervliet speciaal voor de expo

Hallo Jurgen,

heb je wat meer informatie over dit model? (Nummer en kleurstelling)

Mvg,
Tobias

yannickvw

Een Hld62 Infrabel, een blauw gele kap voor een Roco Hld60 Proto, 2 containerwagens 2e keus bij VBV en nog 2 decoders.

Dat zal het zowat zijn op de beurs. En toen waren we weer een goeie 300 euro armer...   8)

ronny-vdv

Citaat van: deurenkletser op 14 oktober 2018, 15:25:02 PM

Er waren ook K4 voituurkes voor 35 euro per stuk maar die waren snel weg.

https://imgur.com/a/9kg7G4T
Die rijtuigen zoek ik al lang.
Nog geen geluk gehad.
Ik vond de beurs te commercieel. 8)
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Citaat van: Tobias B. op 15 oktober 2018, 16:28:34 PM
Citaat van: Jurgen op 14 oktober 2018, 10:38:38 AM
Ik heb het gehouden op de 55 van Van Biervliet speciaal voor de expo

Hallo Jurgen,

heb je wat meer informatie over dit model? (Nummer en kleurstelling)

Mvg,
Tobias

5513 in geel-groene kleurstelling.

Als revisiedatum heeft hij 23/12/94 dacht ik en als stelplaats Kinkempois.

Werd geleverd in alle uitvoeringen: DC, DCC, DDC Sound, AC en AC Sound.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

deurenkletser

Citaat van: ronny-vdv op 15 oktober 2018, 18:04:54 PM
Citaat van: deurenkletser op 14 oktober 2018, 15:25:02 PM

Er waren ook K4 voituurkes voor 35 euro per stuk maar die waren snel weg.

https://imgur.com/a/9kg7G4T
Die rijtuigen zoek ik al lang.
Nog geen geluk gehad.
Ik vond de beurs te commercieel. 8)

Een opkoper had alle goedkope LS exemplaren al mee nog geen 5 minuten na opening... Om ze waarschijnlijk een stand verder voor het dubbele te verkopen... Er lagen er ook aan 79 euro... Veel te duur.

D_Loc

Ik heb een Infrabel 62 (6238) en een set groene Tads van B-cargo aangeschaft op de beurs. De gele 5513 en groene 5519 waren ook erg verleidelijk maar heb ze laten liggen  ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk