Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Is het weer van dat Rudy , ik ben al sterk aan het twijfelen of ik de ESU Class 66 met Lineas livrei wel ga nemen , ook ik heb ondervonden dat de laatste generatie er sterk op achteruit is gegaan ( Rail Feeding).  >:(

ward

Citaat van: ERVIN op 18 juni 2018, 23:18:13 PM
Is het weer van dat Rudy , ik ben al sterk aan het twijfelen of ik de ESU Class 66 met Lineas livrei wel ga nemen , ook ik heb ondervonden dat de laatste generatie er sterk op achteruit is gegaan ( Rail Feeding).  >:(

Idem hier, en om die reden heb ik beslist hem niet te nemen.. :(
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

the_gold

Cfl 3005 vandaag ontvangen. Wat een pareltje...

krisds

1312 vandaag binnen. Geen foto's wegens afwerken van de zolder.

raf

5 wagons van liliput derde klasse binnen
nu nog een loco voor daar voor en dan kan dit weer in een doos voor een jaar of 3



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Ik heb nogal gelukkig de kappen van deze twee treinstellen kunnen kopen: een AR43, en een postrijtuig. Geen idee van de oorsprong of hoe ze gedetailleerd zijn, maar ik ben er heel blij mee. Leuke projecten in het vooruitzicht (ooit) voor mijn Belgische schaal N verzameling "Januari 1962".

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

oh, dat ziet er heel redelijk uit hoor!

OlivierV

Vandaag dan ook maar mijn HLE1356 gaan afhalen die beschikbaar was en even laten inrijden.


NMBS SNCB HLE 1356@ Nonceveux
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BramTrains

Citaat van: OlivierV op 28 juni 2018, 22:27:39 PM
Vandaag dan ook maar mijn HLE1356 gaan afhalen die beschikbaar was en even laten inrijden.


NMBS SNCB HLE 1356@ Nonceveux

Zeer mooi met die rijtuigen erachter! De mijne zaterdag gaan ophalen. Echter nog niet uit de doos gehaald...

ACFI



(C) Van Biervliet

Via het forum een volgende gaatje in de wenslijst Tijdperk III locomotieven gevuld.

De overige modellen zullen waarschijnlijk zelf-schilderen worden want een recente 212 (VBV) lijkt er niet te komen. Evenmin een correcte ex V36 van Brawa in nationale kleuren.

ACFI

loco

Wat bedoel je met een recente 212 van VBV?
En wat bedoel je met een correcte V36 van Brawa?

Peter

Bij mijn weten heeft alleen Roco een 212 gehad.. Heb mijn model nog niet zo lang geleden verkocht.
Volgens Kristof van VBV zijn ze voorlopig niet van plan een 212 op de markt te brengen.

Brawa is niet van plan om in het kort een V36 in Belgische versie (een 231) te produceren. Het zal volgens mij afhangen van de verkoop van hun V36, omdat er reeds verschillende op de markt zijn (Lenz, Roco, Märklin, Trix, Lima, zelfs Weinert)
Daarbij moeten we rekening houden met toch redelijk verschillende versies van de V36 bij het grootbedrijf (asafstanden enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#4182
Dan zou de volgende  afbeelding/advertentie  totale onzin zijn,   'vals nieuws'   ?

https://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brawa/5-4-004001-267770-0-0-0-26-3-1-0-mod-nl-p-0/productzoom.html
( gewoon ter info,  met dank aan MSL/Brawa )



Peter

Verschijningsdatum volgens Lippe 4e quartaal. Brawa kennende kan dit pas veel later zijn, als ze niet van gedacht veranderen (want dat gebeurt ook bij Brawa)
Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

Citaat van: loco op 10 juli 2018, 13:28:01 PM
Wat bedoel je met een recente 212 van VBV?
En wat bedoel je met een correcte V36 van Brawa?

VBV vond de markt voor een tp III versie te klein voor de 212. Dus enkel het oude model van Roco blijft over en die bestaat niet voor AC. Die moet je dus in elkaar knutselen. Mocht VBV van gedacht veranderen, dan zal ik heel blij zijn.

De foto van de brawa zie ik persoonlijk voor de eerste keer. Tot recent stond er een foto van een duits model met een railbus aanhangwagen.
Is dit model correct? Er staat nog steeds een Duitse bel op. Is er een foto van de kabine? Is de deur in de achterwand dichtgelast?
De radiator lijkt me alleszins fout. Er bestaan foto's van de 231.01 bij het luxemburgs bedrijf dat de locomotief nog enkele jaren gebruikte. Op de foto zie je een smallere radiator. Mocht de foto van Brawa niet het finale model zijn, dan ben ik misschien ook content.

M.v.g.

ACFI