Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bellejt

3005 en 1356 beschikbaar bij modelshop in luxemburg.Was mss wel enkel op bestelling dus als je er nog eentje wil stuur een mailtje.

Michael

Citaat van: bellejt op 16 juni 2018, 12:30:45 PM
3005 en 1356 beschikbaar bij modelshop in luxemburg.Was mss wel enkel op bestelling dus als je er nog eentje wil stuur een mailtje.
Mijn 3005 is onderweg. :) ;) :D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: ERVIN op 15 juni 2018, 20:30:12 PM
Zowel het oude als het moderne spul zien er super uit , veel plezier ermee collega's.  ;)
Ik ben nog wachtende op mijn CFL Reeks 3000.  ;)
:)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

En ik heb nu dus ook bericht gekregen dat de 3005 één van de volgende weken in Mol-Cargo zal toekomen.  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 17 juni 2018, 12:33:14 PM
En ik heb nu dus ook bericht gekregen dat de 3005 één van de volgende weken in Mol-Cargo zal toekomen.  ;)
still waiting  :)

ward

Lang op gewacht, maar vandaag eindelijk afgehaald..
Prachtig model met enorme vooruitgang ten opzichte van de eerste versie en een knappe sound..

LS Models 1312 Lineas by ThaWard, on Flickr

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

yannickvw

Toevallig geen filmpje vd sound?

Rangeerduivel

#4162
Een mooi stammetje van 6 I11 rijtuigen;

(LSModels 43048 & 49)
Voorlopig ontbreekt de set met het stuurrijtuig nog maar dat komt wel....
vandaar dit draadje;
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,27742.0.html

Een class66 Ascendos van Esu;


Een een class77 Crossrail van Esu;


We kunnen weer een tijdje voort, vraag is hoelang.... ;D ;D

;)


ERVIN

Wow ferme aanwinsten Rudy.  ;)

ward

Citaat van: yannickvw op 17 juni 2018, 13:55:38 PM
Toevallig geen filmpje vd sound?

Probeer ik volgende week eens een deftig eentje van te maken, ik moest bijna direct vertrekken om met het grootbedrijf te gaan werken.. ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

yannickvw

Citaat van: ward op 17 juni 2018, 15:26:22 PM
Citaat van: yannickvw op 17 juni 2018, 13:55:38 PM
Toevallig geen filmpje vd sound?

Probeer ik volgende week eens een deftig eentje van te maken, ik moest bijna direct vertrekken om met het grootbedrijf te gaan werken.. ;)

Ik ook, zelfs langs uw depot! Had hier in een andere thread opgevangen dat de sound misschien beter was dan bij vorige versie, daarmee. Het uiterlijk is in mijn ogen even gedetailleerd.

Michael

Citaat van: ward op 17 juni 2018, 13:44:02 PM
Lang op gewacht, maar vandaag eindelijk afgehaald..
Prachtig model met enorme vooruitgang ten opzichte van de eerste versie en een knappe sound..

LS Models 1312 Lineas by ThaWard, on Flickr

Mvg,
Ward

Ward een ferm machien, er komt tegenwoordig zoveel moois op de markt van wat in België rijd ik moet keuzes maken en helaas geen geld voor den deze.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

the_gold


nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 17 juni 2018, 14:18:21 PM

Een een class77 Crossrail van Esu;


;)

Ben wel benieuwd naar de ESU Class 66 rijeigenschappen, Rudy.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

#4169
Citaat van: nmbssncb op 18 juni 2018, 11:58:15 AM

Ben wel benieuwd naar de ESU Class 66 rijeigenschappen, Rudy.

Willy
De Oude(re) ESU generatie; Uitstekend,
De "nieuwe" ESU generatie; BELABBERD!

Dit heeft niks te maken met het feit of het een cl66 of een cl77 is, (de chassis' zijn hetzelfde, er zitten enkel wat eerder kleine verschillen in de bovenbouw, meest opvallende is de 5de deur bij de cl77 die bij de cl66 ontbreekt).
tot zover de echte loc's.
Wat de Esu loc's betreft, zoals ik reeds eerder schreef heb je die van de eerste generatie, geleverd in de gele doos, die hebben een rijgedrag dat ronduit fenomenaal is.
De tweede (nieuwe) generatie wordt geleverd in een witte doos met plastic hoes erover, en die hebben een rijgedrag dat, zoals hierboven vermeld belabberd is.
Minder trekkracht, maar wat erger is, de gewijzigde ophanging zorgt er voor dat de loc wiebelt bij het rijden.
Montage van de gratis nageleverde RP25 wielen(dmv bestelbon) brengt lichte verbetering hierin maar laat toch nog te wensen over.
Ik zou zelfs durven beweren dat het rijgedrag van bvb een Mehano of een Heljan beter is...en dat voor een véél lagere prijs!
Het enige verschil buiten een Mehano/Lemke of een Heljan is dat er bij de ESU een paar ledjes méér aanwezig zijn, maar of dat de meerprijs van pakweg 150€ verantwoort is maar de vraag.
Ik hoop dat Patrick van TSD dit leest en het hun ginder in Ulm eens goed op hunnen boterham smeert!


;)