Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 23 april 2018, 11:09:26 AM
id, als je de 91 opent ben je garantie kwijt,

maar ik had het over de 76 van Piko :-) 
De 91 van VBV heb ik niet, wel een 91 van PB, alle de kap en de onderdelen :-) , moet deze dan nog voorzien van een onderstel en een decoder (moet deze wel nog gaan ophalen)
Oei, bij openen garantie kwijt, wil dat dan zeggen dat je ook voor een stom onderhoud wat de meeste modeltreinmensen die rijden met hun materiaal toch wel kunnen naar Ingelmunster moet, beetje ridicuul!

Trouwens, het zijn normaal 1 of 2 schroefjes decodertje inprikken (21mtc), locje dicht, rijden maar ...

Misschien is het zelfs wel simpeler dan een 15 van Olaerts open- en dicht doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Philippe, met die Piko doe je gewoon wat le wil. daar is waarschijnlijk plek genoeg in.

Olivier, wat die 91 van VBV betreft. Veel geluk om alle draadjes er terug in te krijgen. Ik heb het bij VBV indertijd zien rondbollen zonder kap, en het lokje wad bijna 2X zo groot van de draadjes die erop zaten.
Het ding open krijgen en die decoder er in prikken zal inderdaad niet zo erg zijn. De boel daarna erug dicht krijgen zonder een draad je af te knellen...  ???
Ik zeg ook maar wat er op de bijgevoegde papieren staat.
En het onderhoud beperkt zich tot het smeren van de aslagertjes waar je zo aankomt langs onder.
Het is tenandere ook geen lokje dat 8u aan eens tuk gaat rond rijden op een tentoonstelling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Id, met de piko geen probleem, plek zat, enkel nog zgn ux22 decoder vinden

Klaas Zondervan

Citaat van: SuSke op 23 april 2018, 11:48:20 AM
Olivier, wat die 91 van VBV betreft. Veel geluk om alle draadjes er terug in te krijgen. Ik heb het bij VBV indertijd zien rondbollen zonder kap, en het lokje wad bijna 2X zo groot van de draadjes die erop zaten.
Krijg hierbij het gevoel van een slecht ontwerp. En de stelling: locje openmaken is garantie kwijt lijkt me juridisch onhoudbaar.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 april 2018, 12:46:53 PM
Citaat van: SuSke op 23 april 2018, 11:48:20 AM
Olivier, wat die 91 van VBV betreft. Veel geluk om alle draadjes er terug in te krijgen. Ik heb het bij VBV indertijd zien rondbollen zonder kap, en het lokje wad bijna 2X zo groot van de draadjes die erop zaten.
Krijg hierbij het gevoel van een slecht ontwerp. En de stelling: locje openmaken is garantie kwijt lijkt me juridisch onhoudbaar.

Is een beetje (stroeve) mentaliteit van VBv zoals je ook je garantie kwijt 'zou zijn' als je hun decoders laadt met een verbeterde sound van bvb D_loc, want ik dacht als hun technieker die soldeert met een strijkijzer het kan, waarom wij dan niet!?

;)

SuSke

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 april 2018, 12:46:53 PM
Citaat van: SuSke op 23 april 2018, 11:48:20 AM
Olivier, wat die 91 van VBV betreft. Veel geluk om alle draadjes er terug in te krijgen. Ik heb het bij VBV indertijd zien rondbollen zonder kap, en het lokje wad bijna 2X zo groot van de draadjes die erop zaten.
Krijg hierbij het gevoel van een slecht ontwerp. En de stelling: locje openmaken is garantie kwijt lijkt me juridisch onhoudbaar.
Slecht ontwerp is het niet Klaas, 't Is gewoon een pokke-klein ding die 91 zeker als je daar een powerpack,decoder, luidspreken en massa in wil krijgen.
Het "draadjes-probleem" zou je kunnen oplossen door specifiek ontworpen flexibele printbanen of dergelijke, maar een volme blijft een volume.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

mag t al bij belgische aanwinsten als het belgisch gaat worden maar het dat nog niet helemaal is?
DSC_0441 by Floris Dilz, on Flickr

uiteindelijk wil ik twee van deze 45-tonners verbouwen tot baume-marpent-locjes, eigenlijk een licentiebouw van het amerikaanse ding maar dan met kettingen in plaats van koppelstangen en beetje ander plaatwerk. in 2000 stond er nog een rijtje van die dingen te rotten dus wellicht werd er eind jaren 80 soms nog een gebruikt...
https://flic.kr/p/Ky3N2o
Hoogovens in ijmuiden had er ook een paar en nog een van een zwaarder type. Sowieso lijkt het locpark van hoogovens en cockerill-sambre in luik nogal op elkaar: cockerill-tweeassers, baume-marpent draaistellocs en dikke GE rangeerlocs (110-tonners in luik en 90 of 100-tonners in ijmuiden)
zo'n baume-marpent heeft nog en tijd bij de stoomtram hoorn-medemblik gereden maar is uiteindelijk gesloopt. Heb wel ergens een foto van zo'n locje ergens opgeslagen in een schuur in zo te zien vrij goede staat maar geen idee waar dat is. Hopelijk wordt ie in goede handen bewaard...

en eentje blijft bijna origineel. Er waren een paar van zulke locs in België, esperance-longdoz had er eentje. hoe lang deze loc het gehouden heeft geen idee, in 1977 was ie er getuige de foto nog.
https://flic.kr/p/nnpP6b

DFS

Van mij mag het hier zeker staan, vindt het wel intressant zo

OlivierV

Niet gedacht dat ik hier nog ging aan geraken. Maar ja soms heb je al eens geluk.

Juist nog mijn decodervoorraad eens aanvullen zodat ik er een 8-polige lokpilot 4 kan inprikken.


SNCB NMBS Jocadis AM74 - 712
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

yannickvw


modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

bellejt

mooi.Die decoder vind je zondag wel te wetteren

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 28 april 2018, 14:12:33 PM
Niet gedacht dat ik hier nog ging aan geraken. Maar ja soms heb je al eens geluk.

Juist nog mijn decodervoorraad eens aanvullen zodat ik er een 8-polige lokpilot 4 kan inprikken.


SNCB NMBS Jocadis AM74 - 712
kijk daar ben ik nu jaloers van ! ;)

Johnnytrein

Wat een mooi stel, duur zeker?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ronny-vdv

Waar heb je die op de kop kunnen tikken ?
Mvg,

ronny-vdv