Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ronny-vdv

We zijn op niemand kwaad. ;)
Alleen laat de kwaliteitscontrole te veel te wensen over. En dat is overal een beetje eigen aan de huidige tijd.
Het steekt allemaal niet zo nauw.
Je moet het maar eens vragen aan personen die in eigen beheer hun woning gebouwd hebben. Dan zie je veel en krijg je grijs haar. Allé, meneer, je gaat toch niet zagen over vijf centimeter.
En dat is bij Marklin hetzelfde.
Alle winkeliers zouden eens moeten zeggen, de modellen zijn niet conform. Terug, en wat zou Marklin dan zeggen ofwel dumpen aan dumpingsprijzen ofwel herspuiten. Ik weet ook wel dat dit niet realistisch is, maar toch stel ik mij de vraag, wie bij Marklin behartigt de Belgische markt ?

Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

@ Rudy: Ik ben ook kritisch hoor, maar ik denk niet dat er nog een 3de fabrikant met een nieuwe ontwikkeling van de 59 zal komen, dus moeten we het op dit moment echt wel doen met Märklin en Van Biervliet.

Dus als je niet tevreden bent met het model heb je voorlopig niets. Of je moet het zelf produceren en zoals ik al zei, ik zou er een trapezium van maken. Met andere woorden, ik kan het niet beter.

Als ik dan moet kiezen tussen een model dat ik heel graag wil, nieuw ontwikkeld werd (relatief, ik weet het) en toch fouten vertoond, of helemaal niets, dan ga ik toch voor het foutief model.

Want als ik morgen doodval dan ben ik ongelukkig geweest omdat ik geen 59 had, koop ik hem wel dan zal ik gelukkig sterven. Bij manier van spreken natuurlijk, want een reeks 59 gaat mijn problemen niet oplossen, maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. En hopelijk val ik morgen nog niet dood!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Citaat van: Jurgen op 15 april 2018, 18:36:43 PM
@ Rudy: Ik ben ook kritisch hoor, maar ik denk niet dat er nog een 3de fabrikant met een nieuwe ontwikkeling van de 59 zal komen, dus moeten we het op dit moment echt wel doen met Märklin en Van Biervliet.

Een vierde dan (vergeet de Roco's niet)
En nee dat denk ik ook niet, en als grote 59-liefhebber is dat bijzonder jammer

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 15 april 2018, 18:36:43 PM
@ Rudy: Ik ben ook kritisch hoor, maar ik denk niet dat er nog een 3de fabrikant met een nieuwe ontwikkeling van de 59 zal komen, dus moeten we het op dit moment echt wel doen met Märklin en Van Biervliet.
maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Dat snap ik maar al te goed Jurgen,

Citaat van: Jurgen op 15 april 2018, 18:36:43 PM
En hopelijk val ik morgen nog niet dood!

NIET DOEN JOH!!! ;D
daar doe je niemand (van ons) een plezier mee,
Maar ik trachtte enkel duidelijk te maken dat ze geen modellen maken, (ook geen Belgische) voor onze mooie ogen, (want daar zouden ze in mijn geval al eens bedrogen kunnen uitkomen  :))) maar enkel en alleen voor de poen die er aan te rapen valt!

;)

ronny-vdv

Er moet geen nieuw exemplaar gefabriceerd worden.
Marklin is volgens mij de beste qua model.
Alleen neemt Marklin een loopje met de schildering.
Toch koop ik hem en zal ik later nog tweedehands foutief geschilderde exemplaren opkopen om te herspuiten.
Leve de 59'ers  ;D
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 15 april 2018, 17:56:29 PM
maar van slordigheid. Helaas vaak voorkomend bij deze fabrikant.
Jammer dat sommige Märklinfans hun merk zo door dik en dun verdedigen.
ik(trouwens was ik niet alleen) stelde dat ook voor die andere fabrikant en blijkbaar kon dat dan ook niet, dus heeft het helemaal niks met Marklinisten te maken. Ook bij die andere 59  waren er al tips en opmerkingen gegeven om er iets heel mooi van te maken, maar het zou te kostelijk geworden zijn de mallen nog aan te passen en daar ook kon je van een zekere slordigheid of gemakzucht spreken!

Ook was er te lezen dat je blij mocht zijn dat ..........wat dan ook weer niet juist was, want als je aan zoiets begint is het de bedoeling eraan te verdienen en niet voor mijn en anderen hun mooie ogen !

GDE

Nog een geluk dat het forum er is om eens ons gedacht eens kwijt te kunnen . Dit houd het forum toch levendig en ik heb niet de indruk dat fabrikanten echt naar de klanten luisteren . Sicco heeft gelijk met zijn opmerkingen . Persoonlijk heb ik zelf al loc's laten liggen omdat bepaalde zaken helemaal niet kloppen . Als ik dan een klinknagelteller ben dan is dat maar zo  :D Als modelbouwers streven we toch de werkelijk na of niet ? Ok de ene wat meer of de andere maar dat mag en is het leuke aan de hobby . Sommige zijn al blij met de roco 59 , andere met de marklin/ trix of deze van Vanbiervliet . Gelukkig hebben we de keuze om te kiezen maar bij ieder merk is er altijd wel iets dat niet klopt . Dit vind ik nu eens heel jammer . Of die loc nu 75, 150 of 275 € kost maakt niet uit. Zoals  eerder al gezegd , voor hetzelfde geld is het wel juist . En de dag van vandaag mogen we toch wel correcte modellen verwachten me dunkt . Zeker als ge als klant kunt kiezen tussen verschillende merken . Kijk maar naar de roco proto 60 en de Vanbiervliet proto 60 . Toen beide uitkwamen waren de roco's zelfs duurder . Het zit soms in kleine verschillen in afmetingen waardoor een schildering of detail verkeerd overkomt . Of de loc 5 mm te lang of te kort is zullen de meeste niet over vallen maar een halve millimeter verschil  aan trapjes, ramen ... maakt soms wel dat die details de loc " ontsieren " Ik hoop dat er toch in de toekomst wat meer opgelet word door alle fabrikanten . Geen enkele fabrikant heeft er baat bij dat er een concurrent met een beter model komt of dat klanten modellen niet kopen door de fouten . Alhoewel , verkopen doen ze blijkbaar toch . Aangezien we nu toch over diesels bezig zijn en de kwaliteit en omdat we ook eens positief mogen zijn  ... mijn top 3 in willekeurige volgorde en met een klein beetje zeuren bij de 60 ers ( omdat ik niet zou kunnen kiezen )
de 60ers en proto 60 Vanbiervliet
de 73/74/82 van piko
de 91 Vanbiervliet

dieselfreak

Helemaal mee eens Geert, het perfecte model bestaat niet, er zijn altijd wel dingen die niet kloppen, zelfs bij hele dure modellen maar het is uiteindelijk aan ons, de klant, of we daarmee genoegen nemen. Langs de andere kant vind ik het wel onze taak om eventuele tekortkomingen of juist positieve zaken te melden. Niet dat de heren fabrikanten daar rekening mee houden natuurlijk maar ze weten dan toch in elk geval dat we hun realisaties met een kritische blik bekijken.
MC

55erke


Als je de prijzen de dag van vandaag bekijkt mag men ook kritisch zijn denk ik  :) van wel merk de loc ook komt.
Ik vind hem wel mooi , volgens mij ziet die er prima uit op mijn baan als die mooi verweerd is. Dus bij mij komt die er wel denk ik .
Groetjes
Johan

GDE

6010 vanbiervliet by geert descamps, on Flickr
Vandaag ontvangen, blij dat ik deze nog heb kunnen vinden . Past perfect in de jaren die ik wil nabootsen . Naar mijn inziens een model die de perfectie na streeft en waar weinig of niks aan op te merken valt .

mark7758

Mooi. Ik zoek nog een gele.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Thommy

Citaat van: mark7758 op 16 april 2018, 22:04:09 PM
Mooi. Ik zoek nog een gele.  8)

Ik zoek die ook nog maar in DC en die zijn gewoon onvindbaar.
Nuja, mits aanpassingen zijn de KMB's gelukkig nog steeds levend hier
Greetz

Thommy

755philippe

Dit weekend mijn wagenpark uitgebreid met een Piko Diesel Nmbs 7617 met als stelplaats Schaerbeek. In de groene kleurstelling oogt hij zeer mooi en zijn rij-eigenschappen zijn zeer goed. Het is een wisselstromer. Later nog even een sound inbrengen maar zal nog even moeten wachten. Ik had hem niet besteld en kwam toevallig bij mijn treinhandelaar en zag hem daar staan. het was trouwens de laatste die hij had. Ik wist trouwens niet dat de groene versie er al was. Maar toch zeer blij met mijn nieuwe aanwinst.

     

Mvg

755philippe

Gerolf

Dat is inderdaad een mooie  8)
Goed voor mijn portemonnee dat hij voor mij te modern is  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Citaat van: 755philippe op 17 april 2018, 09:58:17 AM
Dit weekend mijn wagenpark uitgebreid met een Piko Diesel Nmbs 7617


Daarom dat ik voor de grijze huif (7604) gekozen heb verleden week,
Ik had al een 7617 met groene huif van Roco(weliswaar zelf groen gespoten).
Toch is de Piko nog iets fijner afgewerkt, al zijn de verschillen miniem...
Ttvi;
De 7617 werd inde groene kleur afgeleverd als 'public relations gebaar'
Zo staat het in het boek; "NMBS Tractiematerieel 1999-2000 door Max Delie"

;)

Citaat van: Gerolf op 18 april 2018, 10:23:25 AM
Goed voor mijn portemonnee dat hij voor mij te modern is  ::)
Ze zijn, zoals we van Piko gewoon zijn, nochtans best betaalbaar hoor Gerolf...