Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

stoomlokje

aan sicco,

Ik val hier géén fabrikant aan.
Ik zou ook hetzelfde vermelden bij andere fabrikanten , als ik zulke fouten op de foto zie.
VBVL heeft inderdaad al zeer mooie modellen gemaakt,( heb er ook enkele ), maar ik denk dat je zelf wel moet toegeven dat de 5906 op het uiterlijk toch veel fouten bezit.
Ik ben ook een fan van de 59 dat een prachtige loc is, heb hem jarenlang dagelijks meermaals zien passeren en stoppen en optrekken aan het sein ,voor mijn deur, en ben er dan ook zowat verliefd op.
Ik ben ook absoluut géén klinknagelteller ,( ik vindt zelfs dat er soms teveel details op zijn )  maar ik vindt dat zulke fouten die toch het uitzicht aangaan ,wel mogen ( mogelijks moeten  ) vermeld worden , zodat de fabrikatie van de volgende uitvoeringen kan verbeterd worden.


Floris

Net even naar die 59 gekeken, inderdaad, paar lantaarnijzers erin boren zou m goed doen, maar das niet niet echt veel moeite. (liever zo'n detail zelf moeten toevoegen dan het onzichtbaar weg proberen te halen op een versie waar t niet op hoort) schildering naast het frontraam wijkt nogal af, kan me voorstellen dat dat te maken heeft met "om de hoek drukken" wat nogal een lastige bezigheid is.
Wat m enorm zou helpen: zet de opstaptreden boven de buffers eens wat hoger. Zijn zo te zien losse onderdelen, ik zie ze bij het origineel boven de klinknagelstrip zitten, bij het model eronder. Denk dat je er met een halve a driekwart mm al bent. Ik heb t idee dat de lampen een tikkie hoog zitten, en dan met die lage opstaptreden versterkt alles dat niet helemaal lekker zit elkaar. Ook een paar goed glimmende geëtste koplampringetjes uit rvs of nieuwzilver zouden helpen, de lampen zijn nu een beetje vlak. Ben benieuwd hoe de loc er met deze wijzigingen uitziet (en natuurlijk goed vol slangen en koppeling enzo), lijkt me een avondje relaxed klooien en dan heb je t wel voor elkaar...

ronny-vdv

#4007
@ Sicco,

Inderdaad, iedereen maakt fouten, mezelf incluis.
Maar je moet ze willen zien  ;)
Wie beweert geen fouten te maken, bestaat gewoon niet.

Ik heb ook veel reeksen 23 en 25.
Heb gevraagd aan VBV om afzonderlijke dakpartijen te laten maken, maar blijkbaar te duur en te weinig afname wat ik wel kan begrijpen.
OK, geen drama van gemaakt.

Soms moet een mens eens water bij zijne wijn doen  ;) ;)
Mvg,

ronny-vdv

Floris

dr zijn twee ertsbakkies aangekomen waar ze thuis horen...  8)
DSC_3617 by Floris Dilz, on Flickr
Als er nog iemand zulke bakkies heeft met cockerill-sambre of cockerill seraing opschrift en dr vanaf wil, laat maar horen, ik heb interesse. ;)

chef garde


Peter

Op beurzen zie je regelmatig de Dacker bouwsets voor zo'n wagens liggen voor een zachte prijs
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Dit lijken me zeer geslaagde modellen. Welke bouwsets zijn dit? Van welk merk? 

Sicco

LS models, overigens een ander type dan de bouwpaketten van dacker indertijd

Floris

juist, de dacker-wagens zijn er ook van marklin en B-models, dus t gaat me specifiek om die LS-bakkies. Dat zijn wat oudere wagens die eind jaren 80 al deels in het interne cokesvervoer reden samen met oudere wagens van esperance-longdoz, de moderne bakken zoals dacker ze maakte zijn volgens mij tot op het laatst voornamelijk op het hoofdnet blijven rijden.

bellejt

mss hun artikel nummer vermelden.Kunnen we helpen zoeken

Floris

32076
32090
32091
32094
32095
32098
32099

dat is althans wat ik zo snel vond, wagens van hetzelfde type maar opschriften van andere bedrijven zijn ook welkom, overspuiten en wat decals maken ist probleem niet. ;)

bellejt

ff gegoogeld en nog vindbaar in het buitenland.

Floris

jup, net weer 6 bakkies weten te bestellen. Dank voor t aanpoken! ;D

Metpetergaathetbeter

de wagons van LS Models en andere fabrikanten reden toch geruime tijd door elkaar, al dan niet gecombineerd met andere wagons

ik vond niet meteen een Belgische maar deze Luxemburgse combinatie toont aan dat er te combineren valt https://www.youtube.com/watch?v=NJQjCIDjVqc

Davy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 januari 2018, 17:13:33 PM
de wagons van LS Models en andere fabrikanten reden toch geruime tijd door elkaar, al dan niet gecombineerd met andere wagons

ik vond niet meteen een Belgische maar deze Luxemburgse combinatie toont aan dat er te combineren valt https://www.youtube.com/watch?v=NJQjCIDjVqc

Dat geluid van die 55'ers, zalig om aan te horen :)