Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ceuleer

#3960
Gisteren mogen gaan ophalen.

ward

Prachtige loc, waar zijn die (nog) leverbaar?
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Thommy

Thnx to een forumlid, thnx Stephan
De MSM 55. Rijdend model :)
Greetz

Thommy

ERVIN

Wow stoere loc , ik wacht vol ongeduld op mijn exemplaar , en dat ongeduld wordt nu alleen maar groter bij het zien van deze loc. ;)

ceuleer

Citaat van: ward op 11 januari 2018, 20:53:45 PM
Prachtige loc, waar zijn die (nog) leverbaar?

Ik heb deze 10 maanden geleden besteld.
Het is een beperkte reeks met certificaat van 200 stuks.
Misschien heeft er wel een of andere winkel enkele extra locomotieven besteld, hier ga je eens moeten voor rondbellen denk ik.

ronny-vdv

Wie heeft de groene 5906 van Van Biervliet ?
Een fotootje ?
Mvg,

ronny-vdv


ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

doomslu

Dat is een gevoel Ronny, waarschijnlijk beïnvloed door de oudere modellen.
De eerste in de reeks was onze actie-loc. We waren dus nauw betrokken bij de ontwikkeling en over die snuit zijn heel veel discussies geweest.
Uiteindelijk werd hij goedgekeurd door kenners...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

#3969
Ik moet zeggen dat het actiemodel zeker geslaagd is en daar heb ik dat slecht gevoel niet.
Als ik goed kijk, klopt de schildering op de snuit niet.  :(
Ook vind ik dat de dubbele koplampen te klein uitvallen, ofwel is dit optisch bedrog.
En de lantaarnhouders ontbreken. :-[

Eventjes de vergelijking :
Model (foto Cooltrain)


En de echte
Mvg,

ronny-vdv

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

#3971
Het spijt mij deze opmerking te moeten maken maar;
De loc smoelt ditmaal slecht, zijn de chinezen met hun kwaliteit achteruit aan't gaan?

1°  de handrail onder de frontramen is te kort

2°  de lamphouders kloppen totaal niet met het voorbeeld ( gele gedeelte te groot en moet         afgeschuind zijn ), de linker staat zelfs schuin gemonteerd.( volgens de foto )

3°  de gele driehoek tussen het raam en de deur staat totaal niet op zijn plaats

4°  het stopkontakt  op het front is in verhouding te groot

5° de gele band op de zijkant komt te hoog boven de roosters, waardoor de roosters er niet genoeg invallen

Dat zijn de fouten die ik op het eerste gezicht heb ontdekt, jammer maar helaas

De lok van de MSM-actie oogde naar mijn gevoel beter

Thommy

Op bijna alle locs is die stekker te groot vooraan. AR45 idem ditto. Ze willen teveel details erop en dat lukt niet volgens mij.

Maar idd hier is de bal zwaar verkeerd geslagen. En denk niet dat het de schuld is van de chinezen.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Het feit dat het stopkontakt te groot is maakt volgens mij ook dat de koplampen te hoog staan
Die staan half op de bovenzijde van dat stopkontakt...bij zowel het model als bij de echte loc.
Het komt soms op een klein detail aan, daardoor halen moeders ook hun één-ei-ige tweeling uit elkaar  ;D

;)


dieselfreak

Citaat van: doomslu op 13 januari 2018, 20:04:25 PM
Dat is een gevoel Ronny, waarschijnlijk beïnvloed door de oudere modellen.
De eerste in de reeks was onze actie-loc. We waren dus nauw betrokken bij de ontwikkeling en over die snuit zijn heel veel discussies geweest.
Uiteindelijk werd hij goedgekeurd door kenners...

Waarmee bewezen is dat ook kenners zich soms kunnen vergissen, meer zeg ik niet.
MC