Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Jurgen

Citaat van: Wim66 op 24 juli 2016, 09:18:18 AM
...Ook zou PIKO een Desiro gaan uitbrengen...

Ik ga je hoop meteen doen verdwijnen. De Belgische variant komt er niet van Piko. Dit was blijkbaar afgesproken met Van Biervliet op voorwaarde dat zij niet met een Duitse of andere versie komen.

Heb ik eens ergens gehoord/gelezen, maar waar dat ook weer was weet ik niet meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

ik denk gewoon dat ze dat niet doen omdat de onderlinge verschillen te groot waren, anders had Piko zeker 2 verschillende uitvoeringen moeten maken ! :-\ ;)

Wim66

Dat is dan dikke pech voor velen. Maar een vreemde opmerking is er dan geen afspraak onderling van jij dit en ik dat dan is dat kartel afspraak of heb ik het dan mis?

Een iedere fabrikant kan toch produceren wat hij wilt??

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Metpetergaathetbeter

als er al afgesproken zou zijn,zou dat gelegen hebben aan het feit dat beide hele hoge ontwikkelingskosten(om elkaar geen pijn te doen)om de verschillende modellen op de markt te brengen. :-\

Wim66

Peter

Zou best kunnen wat je schrijft. het is dan alleen erg jammer en je helaas verplicht wordt dat je de dure LSM moet gaan schaffen of niet.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

SuSke

Wim, voor de goede orde en het is hiervoor reeds gezegd: De Belgische uitvoering van de Desiro wordt gemaakt door Van Biervliet, daar zit LSM of Modern Gala voor niets meer tussen.

En of de prijzen te hoog zijn voor een 3-delig stel, maak dan eens de vergelijking tussen de verschillende leveranciers van typisch Belgische 3-delige stellen (bij mijn weten 2: VBV met de Desiro en Olaerts met de Break)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Met je eens Frans, als je bedenk dat je al voor drie reizigers wagons ( dezelfde met ander nr ) ook veel betaald, dan is zo een stel wel echt drie verschillende produckten + een motor gedeelte....


SuSke

Verder even gekeken wat Artitec voor zin Nedelandse bakjes vraagt  ;)

DE2 - DCC: €330 en dat zijn 2 bakken
DDM1 - DC: €240 voor 3 bakken zonder decoders
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Wim66

Het zal dan aan de hobbyist zijn die beslist wat hij zal doen. Ik ga die prijzen er bij van Biervliet niet voor betalen sorry

Gewoon wachten tot er een ander komt die goedkoper is en anders jammer voor mij.

Maar dank voor jullie reactie

WIm
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

OlivierV

Na links en rechts wat geduld uit te oefenen om geen gastronomische prijs neer te hoeven leggen.





Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 27 juli 2016, 00:07:15 AM
Na links en rechts wat geduld uit te oefenen om geen gastronomische prijs neer te hoeven leggen.
...
Groet.

Mooie bakjes Olivier, en die mogen een Gastronomisch bedrag kosten want ze zijn om van te smullen, zolang dat bedrag maar niet Astronomisch hoog wordt  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe


Vandaag bij mijn handelaar de Piko NMBS type 120 afgehaald. Had hem niet besteld alhoewel toch favoriet en wou hem niet missen. Dus snel naar de winkel en ik was zelfs de eerste klant die hem kocht bij mijn handelaar. Mooie lok en zeer strakke kleurstelling alsook de rij-eigenschappen zijn ook goed. Even een paar foto's gemaakt van de lok.

          

Mvg

755philippe



     

LockyLuke

de ramen aan de zijkant zijn me dunkt niet hoog genoeg ?? :( :(  vgl foto lijn58.be
ook 't dak is wat pover
 

doomslu

Citaat van: LockyLuke op 29 juli 2016, 22:17:48 PM
de ramen aan de zijkant zijn me dunkt niet hoog genoeg ?? :( :(  vgl foto lijn58.be
ook 't dak is wat pover
Vertel dan eens welke onderdelen er op het dak ontbreken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

755philippe

CiteerVertel dan eens welke onderdelen er op het dak ontbreken.

Luc volledig mee eens. +1

Mvg

755philippe