Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter

#3390
Citaat van: OlivierV op 31 mei 2016, 20:49:05 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2016, 19:14:09 PM
in het verleden stond van het model van Roco in één in de publicaties van SJ  ;)
Trouwens Hag heeft 2 Zwitserse (zowel Zw.model als ingeschreven als Zw. wagon)in zijn gamma en die zouden daar ook tssgehangen hebben !

Je mag gerust volledige woorden gebruiken hoor. Daar wordt alles een beetje meer verstaanbaar van. :)
Zw. zou Zwitsers kunnen zijn Olivier, ik was over geen ZWeetvoeten bezig

reeves

Van nieuwe aanwinst naar zweetvoeten...... Geweldig toch  ;D

Herwig

#3392
aan OlivierV,

Het rechthoekig Esso-logo (met een hoekig lettertype , niet meer het oudere ronde lettertype ...) :
(dit rechthoekige logo werd in de USA gebruikt met  "Exxon"   ipv   "Esso" , maar dit is een juridisch verhaal ...)

De door u getoonde interessante foto (fotograaf Petit) is blijkbaar gedateerd januari 1991.
Is vermoedelijk laatste periode mét de naam van een petroleumbedrijf op de ketel  (Esso, Shell, Total, BP, ...).
In 't algemeen dan, behoudens uitzonderingen.
Op de bogie-ketelwagens (zonder  "knik" ) op deze foto zie je dan weer (nog) géén logo van een van de verhuurfirma's.
Nog foto's ?

>>   voor de ketelwagenliefhebbers:  aanradertje:
>>   G##gleAarde  en/of  StraatZicht:    intikken:   Polderdijkweg, Antwerpen:    rangeerterrein Esso-raffinaderij:  een ganse nest moderne ketelwagens   (met en zonder de geschilderde band rond de ketel)
En .... zoek & vind de twee witte bedrijfsrangeerlocjes ....

loebaske

Wat ik al een hele tijd wou is werkelijkheid geworden....



Een zeer mooie lok, weliswaar zijn de handvatten er opgespoten, dit maak geen afbreuk aan het geheel en natuurlijk de gekende ketelwagons




nederbelg


Snobby Crash


loebaske

Nu nog leren er mee werken, in ieder geval veeeeeel mogelijkheden om digitaal te rijden...


TBCédric

Eric, wat ga je me de loc doen? Omspuiten naar een 18 of ga je er een "conceptloc" van maken voor B-Logistics?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

Ga die verkopen, kandidaten ?
Is met sound...

SuSke

Dacht al dat het hem om die piko controller en de wagons te doen was  ;) 8)

Neen, dus geen liefhebber voor de loc  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Hoi,

Ik had deze al even liggen, maar vandaag heb ik hem voorzien van geluid en de details die bijgevoegd zijn.  Een subtiele weathering volgt nog.  De originele blauw-witte leds zijn ook aangepast van de frontseinen.

De echte lok heeft mee dienst gedaan op onze trouwfoto's.  Leuk aandenken dus.

Ik blijf het een ferm machien vinden  :)



Ideaal voor Oeversijde  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Heb ook een leuk aandenken aan de reeks 51, was de eerste machiene waar ik met mee kon rijden, nadien was het de reeks 59
blijf nostalgie

ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Kap van een 6215 op het hoofd getikt, op het chassis van mijn 212.183 geplaatst (een kap die wel een nieuwe thuis zal krijgen). Zodoende heb ik een dieselloc om met 4 M4-rijtuigen op stap te gaan.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Dat moet ook wel hé, want jouw bovenleiding, dat schiet niet op hé.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *