Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Inderdaad een Franse,
Maar Michelin is soizo Frans...
met van fabriek uit ingebouwde binnenverlichting

;)

Huugooke

Er was ook een Belgische versie, begeleid door veel blabla of die nu echt bestaan heeft. Hebben wel proefgereden hier.

mark7758

Ik meld niet vaak wat. Maar vandaag was het gewoon feest.
Mooie dag om buiten te werken. En dan langs mijn winkel.
Zie daar een geluidsmodule voor de Piko loc. En een Kibri zandwagen of dumptruck. Kant en klaar voor een leuk prijsje.

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rixke rail

Zaterdag even een fietstochtje naar Haasrode gepleegd en één en ander meegebracht, o.a. dit :





Na de personalisatie tot Belgisch model (daarom staat hij ook hier  ;)) direct op de baan gezet en zijn werk laten doen.
Het was nodig, want de baan was een beetje vuil !  :o
Rijdt veel beter nu.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : nu nog een Infrabel 62 en dan  8).
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OlivierV

De laatste groene Remms die nog ontbrak in mijn collectie heb ik recentelijk kunnen toevoegen. Ik was er al een tijdje passief naar op zoek maar nu is hij er. Zo maakt hij de trein met Remms wagens tot 7 stuks lang (+-120cm en met loc erbij +-140cm)). Uiteraard zijn deze wagens ook prima te combineren met andere coilwagens of in een gemengde goederentrein.

Al zal hij net zoals ik reeds met 2 exemplaren gedaan heb wel verweerd moeten worden.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Trierer Luc

Laatste aanwinst zoals reeds in een ander draadje vermeld:
een NMBS HLE type 100 met serienummer 2911 van ROCO.
Heb ik tweedehands gekocht. Spijtig genoeg ontbreekt de handleiding! hint, hint  ;) ;) ;)

Luc

2R digital Roco MM + versterker 10764

Rangeerduivel

#2556
Luc,
Jouw beschrijving van de loc is nogal onsamenhangend,het gaat hier wel degelijk om de HLE2911,
Dat is een reeks,géén type.
De "types" waren stoomloc's :)
Het enige dat deze loc van reeks 101.*** naar reeks 29** gebracht heeft is de hernummering door de NMBS.
Het gaat hier over deze (Roco)loc.

https://www.google.be/search?q=nmbs+hle2911&rlz=1C1CHNG_nlBE347&espv=2&biw=1034&bih=885&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=LPg4Vc-UEOr_ygPZzYGwBg&ved=0CAcQ_AUoAg

Maar wat bedoel je met "handleiding"?
De loc kan enkel voor- en achteruit rijden,enkel witte frontlichten aan of uit,geen sluitlichten.
Daarvoor is geen handleiding nodig mij gedacht! ;D
Als je met "handleiding" de onderdelenlijst bedoelt;

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.roco.cc%2Fde%2Fservice%2Fspareparts%2Findex.html%3Fp%3Dy%26ssp%3Dsncb&ei=V_04VbvGKunmyQPlAw&usg=AFQjCNEzT8wKQXuRDxmpwzFV01_ONtL-rw&sig2=kuY1nN3wVfCJiwDqOLaFsg

Hier vind je ze wel als je het nr op je doos (63647) intikt in de zoeker.

;)

Michael

Rudy de toon maakt de muziek, maar ik vind dit een slechte melodie.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Rudy, de oude reeks 29 is wel ooit als type benoemd geweest, toen deze nog de 6-cijferige nummering had. Dan werden zowel de stoom, diesel -als elektrische locs hun benoeming met type aangeduid.

- Type 201 werd later reeks 59
- type 122 werd later reeks 22
- type 160 later de reeks 16
- type 204 later de reeks 54

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

@ Michael,
Wat is er verkeerd aan?
Ik probeer Luc enkel te helpen aan documenten voor zijn loc...

@ Olivier,
En gelijk heb je,maar aangezien er 2911 op zijn loc staat,is het geen type meer maar een reeks

;)

Trierer Luc

sorry jongens als ik verwarring gezaaid heb, maar aangezien mijn loc vele jaren ongebruikt is geweest wou ik weten of er bvb ergens gesmeerd moet worden of enig andere onderhoudsbeurt nodig is en zo ja hoe men de loc open maakt etc....
Dank je voor de link
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764

Rangeerduivel

Geen sorry nodig,

De kast verwijder je zoals bij de meeste Roco loc's,
de zijkanten onderaan lichtjes open trekken en je tilt de kast er zo af.
Het enige wat er aan onderhoud zou kunnen is zorgen dat de sleepkontakten aan de wielen zuiver zijn en de draaistellen voldoende gesmeerd zijn.
Een draaistel verwijder je als volgt;

Met een schroevendraaier in de gleuf wrikken en de hele handel komt zo los.
Kontroleer ineens de anti-slipbandjes op hun kwaliteit.

;)

Trierer Luc

2R digital Roco MM + versterker 10764

Jurgen

Nieuw stoomlocje gekocht van Roco aan een gunstig prijsje bij die ene uit Haasrode.



Is nu aan het inrijden. Machtige loc, en het interesseert me niet of het al dan niet een Duitser met een Belgisch jasje is. Ik ben tevreden en dat is wat telt!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 24 april 2015, 14:14:53 PM
Nieuw stoomlocje gekocht van Roco aan een gunstig prijsje bij die ene uit Haasrode.



Is nu aan het inrijden. Machtige loc, en het interesseert me niet of het al dan niet een Duitser met een Belgisch jasje is. Ik ben tevreden en dat is wat telt!
De DC vanriant van deze loc zou ik ook graag hebben Jurgen, heb reeds de type 25 variant en dat is inderdaad een zeer schone machine om te zien rijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan