Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Citaat van: Herwig op 20 oktober 2014, 21:03:09 PM
@ Olivier,
Zie 'k daar onderaan 2   Klein-s ?
Een Eaos en een roldakwagentje ?
Jap, dat kleine roldakwagentje was prima in orde, die Eaos was degene waarover ik al eens iets postte in het topic waar zijn we nu mee bezig toen ik die kapotte zinken bodem er hardhandig heb uitgeklopt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: Herwig op 20 oktober 2014, 21:00:25 PM
@ Hugo,
SmalfilmStudio,  Brussel ?
Was die fotozaak  niet  in de Antwerpse Jezusstraat, of niet dan ?
klopt! Hadden ook een filiaal in Brussel. Ten onder gegaan door de video.

doomslu

Ook even de nieuwste aanwinsten op de baan gezet...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

Dat ziet er niet verkeerd uit!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Luc,

Fraaie foto.
Als je nu aan de rechterzijde de foto (digitaal) afknipt op pakweg 2/3de van de laatste wagen, dan zou de kijker kunnen fantaseren dat er nog minstens een twintigtal van die kolenbakken achter bollen ..... .

theedooz

Leuk! Mooie baan ook, Luc! Persoonlijk had ik liever drie van deze Fbl's in de 6322 set gezien.
Mocht er iemand willen ruilen daarvoor....  ;D
 

ems

Inmiddels is de 6322 in Kautenbach aangekomen en is de treinlengte aanzienlijk gegroeid ;-)

Wie kan mij vertellen hoe ik bij deze loc de frontseinen kan dimmen? Die branden mij namelijk iets te fel...
Groet, Edwin

Anarchy


D_Loc

Als ik in de Lokpilot/Loksound V4 handleiding kijk zou ik zeggen CV 262 (frontlicht) en CV 270 (sluitlicht), de waarde moet tussen 0 en 31 liggen, echter om deze waarde te kunnen veranderen moet je eerst de volgende CV's programmeren CV 31 = 16, CV 32 = 0
Persoonlijk gebruik ik liever de Lokprogrammer want het is er niet eenvoudiger op geworden om even met de hand een CV aan te passen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Citaat van: ems op 24 oktober 2014, 23:43:31 PM
Inmiddels is de 6322 in Kautenbach aangekomen en is de treinlengte aanzienlijk gegroeid ;-)

Wie kan mij vertellen hoe ik bij deze loc de frontseinen kan dimmen? Die branden mij namelijk iets te fel...
Leuk!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Schoon treintje Luc en Edwin!

Die fbl-wagentjes zijn echt leuke dingetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Vermogen reeks HLD 62/63 ?
Trekkracht van deze locs   'in 't echt"  ?
Hoeveel volle kolenwagens kan/kon zo'n 62er in heuvelachtig terrein voortsleuren ?

modelbaanHO

Dag Herwig

De reeks 62/63 had een vermogen van 1.030 kW en een trekkacht van 212 kN.
In vergelijking met de huidige diesels reeks 77/78 : die hebben een vermogen van 1.150 kW en een trekkacht van 264 kN.
Hoe je dat nu moet omzetten in het aantal wagons dat ze kunnen meeslepen weet ik niet. Wanneer ik heden ten dage sommige treinen zie getrokken door een 77/78 kunnen die behoorlijk lang zijn.


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mark7758

En vergeet even niet wat de helling doet.
Voorbeeld. zo even uit het hoofd.
Een reeks 55 mocht maar 450 of 500 Ton slepen tussen Trois Ponts en Sourbrodt.
De zelfde loc mocht 2700 Ton tussen slepen tussen Antwerpen en Lier.

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.