Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Ja Michel,
noem dat gewoon concurrentiestrijd,waar wij in feite niets mee te maken hebben,enkel intressant voor ons als zoiets de prijzen doet afslanken.
Ik had mij inderdaad laten verleiden aan Profi-koppelingen,handig voor als je er eens ééntje vantussen wil halen,maar het was NIET TE DOEN!
Draaistellen gedraaid en al die poespas,zonder goed resultaat,tot ik uiteindelijk de meegeleverde vaste koppelingen gebruikt heb,en weg problemen.
Nu weten we allemaal dat het niet anders kan dan beteren,als hij een paar rijuurtjes heeft,dat doet alles los en vlot komen,braampjes slijten af enz.
Hij raast nu reeds op volle snelheid de ganse baan rond,zelfs door wissels.
Niet dat dit moet,ik zie niet graag een modeltrein die te snel rijdt,maar als hij het snel goed doet,doet hij het iets langzamer nog beter!

;)

doomslu

Ik ben het ook met je eens. Prima tevreden met de Classix.

De vaste koppelingen voldoen het best.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Ale, dan toch aan M6-en geraakt, op zich weet ik het niet goed of ik mij door classix rijtuigen zou laten verleiden, een set met stuurstand zou ik liever van LS zien komen, maar een getrokken sleep zoals men er mee naar Luxemburg reed/rijdt (4 of 5 rijtuigen) zou hier wel eventueel nog binnen geraken.

'k Vraag me wel af waar jij alles blijft zetten op je baan Rudy? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 16:07:04 PM
Ale, dan toch aan M6-en geraakt, op zich weet ik het niet goed of ik mij door classix rijtuigen zou laten verleiden, een set met stuurstand zou ik liever van LS zien komen, maar een getrokken sleep zoals men er mee naar Luxemburg reed/rijdt (4 of 5 rijtuigen) zou hier wel eventueel nog binnen geraken.

'k Vraag me wel af waar jij alles blijft zetten op je baan Rudy? :D
Geen Classix...waarom niet,eens komen kijken hé!
Tja,het begint wel vol te raken! ;D
De Belgische stoomloc's zijn verhuisd naar het "hoger verdiep"
,de Duitsers staan in de vitrinekast,zo spaar ik al een paar meter opstelspoor uit...
Ik overweeg om alle Lima-goederenwagens zonder NEM-schacht van de hand te doen,dat is ook al een hele hoop plaats.

;)

En zo'n M6 is wel een dubbeldekker,dus je hebt er twee op de plaats van één!!! :D :D :D :D

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 29 juli 2014, 16:30:21 PM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 16:07:04 PM
Ale, dan toch aan M6-en geraakt, op zich weet ik het niet goed of ik mij door classix rijtuigen zou laten verleiden, een set met stuurstand zou ik liever van LS zien komen, maar een getrokken sleep zoals men er mee naar Luxemburg reed/rijdt (4 of 5 rijtuigen) zou hier wel eventueel nog binnen geraken.

'k Vraag me wel af waar jij alles blijft zetten op je baan Rudy? :D
Geen Classix...waarom niet,eens komen kijken hé!
Tja,het begint wel vol te raken! ;D
De Belgische stoomloc's zijn verhuisd naar het "hoger verdiep"
,de Duitsers staan in de vitrinekast,zo spaar ik al een paar meter opstelspoor uit...
Ik overweeg om alle Lima-goederenwagens zonder NEM-schacht van de hand te doen,dat is ook al een hele hoop plaats.

;)

En zo'n M6 is wel een dubbeldekker,dus je hebt er twee op de plaats van één!!! :D :D :D :D

Een getrokken set (zonder stuurstand) van classix zou ik wel nog overwegen om te kopen, de meeste problemen hoor ik van de stuurstand komen. Werken met vaste koppelstangen is een goede optie als je over een vaste baan beschikt. ;)

Al die goederenwagens zonder nem-schacht of wagens die niet meer aan bepaalde eisen voldoen zou ik zeker de deur uitjagen. ;)

Voor de rest, nieuwe baan kan veel (opstel)ruimte opleveren. :D

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 16:07:04 PM
...een set met stuurstand zou ik liever van LS zien komen,

Awel,één dezer dagen verwacht ik hier een set van 4 I11'n,waarvan een stuurstand van LSModels,
Ik zal die aan u verkopen,dan heb je tenminste ook eens iets deftigs!! ;D ;D

;)

PS;met de stuurstand van de Classix M6 is niks mis mee,die gedraagt zich even goed als de anderen.

TBCédric

Citaat van: Rangeerduivel op 29 juli 2014, 17:24:00 PM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 16:07:04 PM
...een set met stuurstand zou ik liever van LS zien komen,

Awel,één dezer dagen verwacht ik hier een set van 4 I11'n,waarvan een stuurstand van LSModels,
Ik zal die aan u verkopen,dan heb je tenminste ook eens iets deftigs!! ;D ;D

;)

Den Olivier heeft al een deftig madameke, dus genoeg. :D Je hebt nog andere mensen die iets deftigs nodig hebben ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 29 juli 2014, 17:25:30 PM

Den Olivier heeft al een deftig madameke, dus genoeg. :D Je hebt nog andere mensen die iets deftigs nodig hebben ;)
[/quote]

Laat ons hopen dat die eens niet ontspoort!  :D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 29 juli 2014, 17:24:00 PM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 16:07:04 PM
...een set met stuurstand zou ik liever van LS zien komen,

Awel,één dezer dagen verwacht ik hier een set van 4 I11'n,waarvan een stuurstand van LSModels,
Ik zal die aan u verkopen,dan heb je tenminste ook eens iets deftigs!! ;D ;D

;)

PS;met de stuurstand van de Classix M6 is niks mis mee,die gedraagt zich even goed als de anderen.

Rudy precies de lotto gewonnen? =D
4x i11 icm met je 13 dan? 'k Zou der wel nog een stuk of 2-3 bijpakken dan. De sleep i6 voor achter je HLE16 en de korte i6 rijtuigen de deur uit? :D

't Blijft wel geestig, ik heb reeds in maanden niks gekocht en Rudy neemt mijn gewoontes van vroeger over. :D

Citaat van: LS Models op 29 juli 2014, 17:25:30 PM

Den Olivier heeft al een deftig madameke, dus genoeg. :D Je hebt nog andere mensen die iets deftigs nodig hebben ;)
'k Vraag mij nu af hoe het komt dat Cedric weet dat die deftig is ...  ???

Citaat van: Rangeerduivel op 29 juli 2014, 17:27:32 PM
Laat ons hopen dat die eens niet ontspoort!  :D

;)

Dan weet ze waar de deur is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ik weet nu niet of de I11'n met stuurstand achter de 13 passen,daar het er een is met Athus-Meuse opschriften?

De 1/87 I6'n hangen inderdaad achter de 16,en de 1/100 I6'n achter de 2021...

;)
Ja,met de Lotto gewonnen,3 juist!,is't nu goe?

OlivierV

Die i11 met stuurstand passen daar zeker achter! Zowel achter de 18 als achter de 13 om mee in trek-duw te rijden.

Je 27 zou in principe ook nog trek-duw kunnen rijden met je M6.
Er is eigenlijk veel mogelijk. ..
'k Vraag mij eigenlijk af of die 27's en 21's met die dwaze Eurailcargo opschriften niet makkelijk om te spuiten zijn naar normale exemplaren (met wat witte en gele verf in de identieke kleuren ...

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 18:12:35 PM

'k Vraag mij eigenlijk af of die 27's en 21's met die dwaze Eurailcargo opschriften niet makkelijk om te spuiten zijn naar normale exemplaren (met wat witte en gele verf in de identieke kleuren ...

Groet,
Olivier

Ge moet dat eens proberen dan weet ge het direct hé
Den Eric.

Rangeerduivel

#1677
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 18:12:35 PM
Die i11 met stuurstand passen daar zeker achter! Zowel achter de 18 als achter de 13 om mee in trek-duw te rijden.

Je 27 zou in principe ook nog trek-duw kunnen rijden met je M6.
Er is eigenlijk veel mogelijk. ..
'k Vraag mij eigenlijk af of die 27's en 21's met die dwaze Eurailcargo opschriften niet makkelijk om te spuiten zijn naar normale exemplaren (met wat witte en gele verf in de identieke kleuren ...

Groet,
Olivier

Dan komt de 13 terug in personendienst,ik heb nog 3 class66 en de G2000 staan zonder trein,dus goederentractie in overvloed.

Zo simpel kan het zijn...!

;)

Die 27 Eurailcargo had ik gekocht omdat ik op dat ogenblik meer goederen- dan personentreinen te trekken had,maar die toestand is nu lichtjes aan 't veranderen.
Daarenboven heb ik reeds foto's gezien van een 27 (Eurailcargo) die voor een personentrein gespannen was.

Metpetergaathetbeter

Rudy, wie niet horen wil moet maar uren vloeken !  ;D

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

#1679
Eens iets gekocht bij "Den Erik"

4 staalwagons van LSModels,
En ja,als hij zegt dat ze nieuw zijn,dan ZIJN ze dat ook!
Ik twijfel of ze ooit al  uit de doos geweest waren...


;)

ps;De 3 "klaazen" op foto's 2&3 staan ongeduldig te wachten op hun bestelde sounddecoders...verlofperiode  :P